Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Hidup Lama Untuk Sakit?

Hidup Lama Untuk Sakit?

Assalamu'alaikum Wrmbth, kita semua akan tua dan Alhamdulillah Allah swt beri kita pilihan untuk tua secara sihat dan sebaliknya. Tetapi mengapa ramai orang berusia Malaysia memilih untuk sakit? Jom lihat video pendek ni

 
 "Rumah ko tak da gule ke? Apa tawar sangat kopi ko ni, kedekut. Aku dah makan garam lebih awal dari hang." Dialog ni memang tak lari dari bibir orang tua kita

Selalu dengar bukan dialog diatas, lebih lebih lagi untuk anak yang memilih untuk menjaga ibu bapa mereka di hari tua. 

Good job, gedung pahala untuk anda. Pun begitu, kesabaran kita pasti akan diuji. To the max, indeed. Hihihi

3 serangkai, kencing manis, sakit jantung, sakit buah pinggang, angin ahmar aka stroke, gout dan sebagainya. Menemani kebanyakan ibu bapa kita di hari tua. 

Jika kita ke hospital, hmmm... Mazni pasti kita semua boleh perhatikan golongan mana yang menjuarai penghuni wad wad sakit.

Allah beri kita pilihan, betul memang ada pilihan untuk mengharungi usia tua dengan sihat.Cuma jalan yang perlu diambil kurang digemari orang kita.

Mazni kerja di pejabat yang 90% adalah bangsa cina dan bukan islam, pemilik syarikat merupakan pasangan bukan islam berusia 80an (atau lebih) dan masih sihat. 

Dan Mazni sekeluarga gemar untuk ketaman setiap hujung minggu samada waktu pagi dan petang.
Shaklee AJHT

Amalan Sihat Masyarakat Cina
Apa yang menarik, dari pemerhatian Mazni, kaum cina lebih alert dengan kesihatan. Ini yang mereka amalkan


  1. Melazimi senaman, pagi memang bersenam (terutama untuk yang bekerja sendiri). Hubby Mazni selalu cakap, di trek joging penuh dengan kaum cina berbanding kaum lain. Di taman tasik shah alam, belakang masjid negeri sentiasa penuh dengan kaum cina dari pelbagai peringkat usia mempraktikkan TAICI.
  2. Diet sihat dalam amalan seharian, mereka memang rajin bekerja, selepas kuat bekerja prinsisp mereka adalah kuat makan (secara sihat). Dalam pinggan mesti penuh dengan sayur. Mereka makan herba untuk singkirkan toksin dari badan.                                                                                                      
    Diet sihat, jantung sihat.
  3. Ambil makanan tambahan untuk kecergasan. Sejak dari muda, ibu bapa mengajar mereka untuk makan vitamin. Walaupun mereka terpaksa ikat perut untuk beli vitamin, terbalik dengan orang kita yang ikat perut untuk hisap rokok kan? Ironinya. Pilihan ditangan kita
  4. Kerap minum air kosong atau sky juice. Air yang cukup akan buatkan badan kita sihat. Semua sistem badan beroperasi dengan optimum. 70% badan kita adalah air. Saya tahu, anda semua mesti terfikir mereka minum air tak halal yang haram tukan? Tapi mereka juga juara minum air kosong. Anak anak mereka tak kira miskin dan kaya bawa bekal air kosong ke sekolah. Sebenarnya bos bos besar di pejabat pun bawa bekal air kosong. Ini dah jadi budaya mereka.                                                         
    AJHT Shaklee
    Banyakkan minum air kosong. Elakkan air berkarbonat apa lagi minuman keras yang haram
  5. Insuran kesihatan mesti ada. Orang kita memang lari dari insuran. Mereka juga ambil peperiksaan takaful sebab tahu takaful jauh lebih baik dari insurans konservatif. Perbankan islam juga kebanyakan pelanggannya adalah bukan islam. 
Banyakkk lagi yang Mazni perhatikan semasa bergaul dengan mereka. Cuma, kenapa ya kita tak pilih untuk hidup secara sihat diusia muda?

Tak Bersyukur Dengan Nikmat Sihat?
Kenapa kita perlu sihat? Allah swt lebih menyayangi orang islam yang kuat kerana mereka boleh berbakti kepada agama. Kita boleh sembahyang dimasjid SAF pertama, pergi haji, buat gotong royong, kerja amal dan bergerak dengan pantas jika sihat.

Namun, diusia emas seawal usia 60, badan sudah sakit sakit. Berjalan sudah tidak sepantas dahulu. Jantung sudah tersumbat. 

Kaki sakit kerana gout dan ada yang sudah dipotong kerana kencing manis peringkat tinggi. Susah nak sembahyang bukan. Walau sakit macam mana pun sembahyang tetap fardhu.
Shaklee AJHT

Masuk wad, doktor suruh puasa sebelum pembedahan. Hmm.. puasa kerana pembedahan dan puasa sunat berbeza bukan.

Jika kita lazimi puasa sunat isnin khamis semasa buku amalan kita diangkat kelangit untuk pemeriksaan mingguan insyaallah dapat pahala dan kesihatan (Kerana organ pencernaan dapat rehat). 
Shaklee AJHT
Muda muda dah sakit pinggang. Tanda kekurangan kalsium dalam tulang
AJHT Shaklee
Kerja pejabat banyak duduk. Postur badan tak jaga memang belakang akan sakit
AJHT Shaklee
Beza antara postur tubuh yang baik dan tidak. Sayangi tubuh sendiri
Lain pula dengan puasa kerana pembedahan, lebih banyak puasa pembedahan menunjukkan betapa banyak masalah kesihatan di badan kita. 

Nak jalan kaki ke masjid pun susah bila dah sakit. Ramai yang terjatuh di bilik air kerana kaki sudah tidak kuat lagi.

Duit EPF pula habis untuk rawatan kesihatan. Anak anak yang ibu bapanya mempunyai sejarah kesihatan akan mewarisi sifat mudah sakit. Jadi penyakit keturunan. 

Iman tak diwarisi, jadi kita tak patut wariskan anak anak kita dengan penyakit dan bebanan hutang 7 keturunan. Hihihi.

Betul, menurut statistik (dari LKPK) ramai yang muflis kerana hutang kad kredit yang ditanggung untuk melunaskan bil perubatan. 

Fakta ni, sebab husband Mazni ambil periksa takaful untuk faham produk dan kelebihan takaful. 

Sekarang ni kami boleh bezakan sendiri mana yang baik dan buruk. Ilmu memberi manfaat kepada diri kita dan keluarga bukan.

Anak anak yang terpaksa berhutang semasa belajar kini terpaksa berhutang lagi untuk bil perubatan kita. Nau'zubillahi min zalik. Ish3.. kita mesti hijrah. Ubah yang tak baik dari sekarang. Amlakan cara hidup sihat.

Gaya hidup Sihat
Semua ini boleh diubah. Kita pilih untuk sihat, amalkan senaman setiap hari jika boleh. Paling tidak 2 kali seminggu. Joging dan berjalan ditaman bersama keluarga tersayang sejak muda.

Makan makanan berkhasiat, banyakkan sayur untuk sumber vitamin dan mineral disamping serat. Jika anda tak makan sayur. Makan SUPPLEMEN dari awal. 

Tak mahal pun makanan kesihatan ni, cuba bandingkan dengan perbelanjaan rokok, hiburan bulanan. sehari RM2 je. RM1 pun ada.

Kita mesti elakkan berat badan berlebihan, boleh kawal makan yang berlemak.Atau ambil produk pelangsingan Shaklee. 

Alfalfa dan Lecithin satu gandingan mantap untuk buang lemak berlebihan dalam badan. Ia juga DETOX atau pembuang toksin yang cemerlang. Badan rasa lebih LEGA, lebih RINGAN insyaallah.

Lemak dan kolestrol yang lebih nilah sebabkan obesiti dan kemudian melarat menjadi strok dan sakit jantung. 

Mazni tahu, kita memang sibuk dan kurang masa untuk senaman, jadi kita senam pada masa yang ada PLUS amalkan makanan tambahan BERKUALITI seperti Shaklee untuk gaya hidup sihat. Insyaallah keluarga kami sudah jatuh cinta dengan produk Shaklee.

Ramai ibu bapa kita sakit lutu dan sendi. Mereka kerja kuat untuk besarkan kita. Cari rezeki membanting tulang 4 kerat supaya kita masuk sekolah, belajar rajin rajin dan masuk universiti. 

Sekarang semua sendi mereka haus sebab kerja kuat. Betapa besarnya pengorbanan mereka. 

Kita boleh jaga sendi dari muda dengan bersenam dan mengambil makanan berkhasiat. Produk seperti AJHT -Advance Joint Health 

Tablet dirumus khas dari sumber organik seperti jagung untuk menjaga sendi kita dari haus. Bahagian tulang rawan dan gel diantara sendiri pelihara agar mudah untuk kita bergerak. 
advance joint health tablet ajht
Artikel tentang AJHT
Ada ibu bapa rakan yang menjadi pembedahan lutut kerana berat badan mereka terlalu tinggi sehingga lutut tak mampu menampung berat badan mereka. 

Akhirnya siapa yang menanggung kesakitan? Diri dan keluarga kita. Laburkan sedikit wang untuk ibu bapa kita kekal sihat, AJHT ada promosi sehingga 31 Ogos 2013 ni. 

Merdekakan ibubapa kita dari sakit sendi dan lutut. Insyaallah dari pelaburan kita, mak ayah dapat sembahyang dengan mudah dan pergi ke masjid dengan gembira. 

Redha Allah akan jatuh pada kita sekiranya ibu bapa kita redha pada kita.

Mazni nak ingatkan diri sendiri dan sahabat semua, amalkan semasa sihat ya. Jangan tunggu sehingga dah sakit baru nak mula sebab nasi sudah menjadi bubur.

Testimoni Hidup Lebih Sihat Dengan Shaklee
Ramai yang telah berjaya memperolehi nikmat kesihatan dan menjalani hidup yang sihat diusia emas bersama keluarga. Ada secepat 5hari sahaja selepas menggunakan produk Shaklee
Shaklee AJHT


Shaklee AJHT


Shaklee AJHT


Shaklee AJHT





Shaklee AJHT


Shaklee AJHT



"Ya Allah, kau sihatkanlah kami dan berkatilah usia dan masa kami dengan amalan soleh. Peliharalah kami dan keturunan kami dari api nerakamu."

"Rezekikan kami dengan kesihatan,  makanan yang halal dan berkhasiat agar kami mampu beribadat kepadamu dengan khusyuk dan tekun. Banyakkan amal dan tingkatkan kualiti ibadat kami. Amin ya rabbal 'alamin."

Mazni rasa kita patut renung renungkan, apa yang boleh kita ubah hari ini? Kerana diri kita 10 tahun akan datang bergantung kepada PILIHAN yang kita ambil SEKARANG. 

Nikmat SEMENTARA untuk SELAMANYA atau BERSEDERHANA untuk KEKAL dalam keberkatan. Mana pilihan anda?
AJHT Shaklee
Mari fokus untuk mula berubah sekarang.
Ingin mendapatkan supplemen yang sesuai untuk anda dan keluarga? 
Ingin menjana pendapatan 4-5 angka sebulan dengan hanya duduk di rumah?
Hubungi Mazni untuk:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!!




Mazni Azmi
Shaklee ID : 963860
019-265 3791 atau 0192663791 
Maznizaazmi@gmail.com

0 Response to "Hidup Lama Untuk Sakit?"

Catat Ulasan

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„