Kenapa Lelaki Sakit Belakang dan Lutut?

Kenapa Lelaki Sakit Belakang dan Lutut?
Perasan tak, orang lelaki ni selalu sakit sendi. Terutama bila umur dah mencecah 30tahun. Belakang sakit, sendi sakit, lutut sakit. Macam macam sakit. Kasihan saya pada En Hubby, mesti kuat untuk cari rezeki. Kali ni saya nak berkongsi kesan positif pengambilan produk Ostematrix untuk keperluan kalsium suami saya. 
Ostematrix Shaklee
Banyak tenaga dan fokus perlu untuk jaga kambing ni.
Dalam kes saya, suami saya ternak kambing. Bila ada masa saja mesti timbang berat kambing nak lihat perkembangan berat badan. Bukan seekor dua kena timbang. Ada masa berpuluh puluh ekor.

Bukan senang angkat kambing ni. Berat seekor 40kg, itu belum kira angkat kambing jantang dengan tanduk yang tajam. Memang banyak guna tenaga dan kesabaran.Bila banyak buat kerja berat mula sakit belakang dan sendi badan.

Ostematrix Shaklee
Sampai ke tengah hutan kambing ni meragut. Kalau tak kuat stamina tercabut lutut


khasiat ostematrix shaklee
Terhibur hati melihat telatah anak kambing

Kalsium Juga Penting untuk Lelaki

Memang orang lelaki Allah jadikan untuk buat kerja berat, sebagai isteri risau juga lihat suami buat kerja berat ni, jadi bila badan dah mula sakit maksudnya ada zat tak cukup yang diperlukan badan. 
Ostematrix Shaklee
Anak kami Luqman Hakim pula sedang lasak. Penat Ummi dan Abi kejar

Pernah tanya pada Doktor tentang masalah ini dan Doktor mengesyorkan supaya Hubby amalkan pengambilan makanan yang kaya kalsium.

Ostematrix Shaklee
Di Padang inilah kami selalu luangkan masa bersama Luqman Hakim.

Syukur suami saya tak memilih sangat makan. Susu pun dia suka,jadi takdela masalah untuk gantikan kalsium dalam badan. Nasib baik dah jadi ahli Shaklee. Dapat harga member, lepas tu dapat bonus hujung bulan.


Tapi susu pun banyak gula, jadi tak lah sihat sangat minum susu banyak banyak. Nasib baik takde Lactose intolerant, kalau tak dah kena cirit birit sebab perut tak dapat proses lactose.


Lagipun susah na bawa susu ke hulu hilir. Cepat expired dan rosak. Lebih baik bawa tablet, ringan, compact dan mudah dibawa
Ostematrix Shaklee
Kambing seberat 40 kg untuk disembelih. Hmmm.. anda sanggup?

Lagipun orang yang gunakan tenaga fizikal untuk buat kerja tak sama dengan pekerja pejabat. Kalsium kurang digunakan kalau kerja pejabat saja. Sebab tu Doktor minta husband mazni ambil lebih kalsium.

Ostometrix Shaklee
Rupa Tablet Ostometrix keluaran Shaklee. Terbaik

Mana tidak, angkat kambing sembelih kambing, beri kambing makan semua kerja berat. Kalsium pun banyak guna. Tulang badan perlukan sumber kasium yang baru dan dari jenis yang mudah diserap. 


Sebab tu saya terfikir, kalau minum susu lembu hari hari dan lebih dari kegunaan harian, bukan makin sihat, kemungkinan kena batu karang pula sebab kalsium tak diserap badan dan terpaksa disingkir ikut buah pinggang.


Jadi, kena cari supplemen kalsium yang mudah diseraplah nampaknya. Seperti biasa, kami dan keluarga memang puas hati dengan produk Shaklee. Termasuklah dengan Kalsium keluarannya. Ostematrix diambil sebanyak 2-4 biji sebelum tidur malam. 


Ini kerana masa tidur adalah masa paling lama kalsium boleh ada dlm badan. Biasanya, 2 biji sehari dah mencukupi. 


Tapi kalau orang yang langsung tak minum susu, boleh ambil 4 biji. Bagi yang ada sakit pinggang / belakang yang teruk boleh juga ambil 4 biji untuk hilangkan kesakitan tu. 


Kadang kadang bila tengah musim puncak, teringat satu ketika tu sembelih 4 ekor kambing sendirian siap lapah. Tapi badan ok je. Itupun sebab saya selalu pesan supaya makan supplemen yang keluarga kami amalkan. 


Kualiti Hidup Bertambah Dengan Ostematrix Shaklee

Seronoknya buat kerja bila badan tak sakitkan. Agak agak tuan puanlah, kalau kita kerja kuat kuat tapi akhirnya jatuh sakit dan terpaksa ambil MC dan jumpa doktor, berbaloi ke? 

Mestilah tidak kan. Sebab tu amalkan pengambilan Ostematrix Shaklee dan supplemen lain yang terbukti berkesan.


Bukan saya kata produk lain tak bagus, tapi memang dah terbukti produknya keluarga kami gunakan dan hasil dapat dirasai sendiri. Mommies boleh belikan untuk husband masing masing. Ini pun salah satu cara kita serlahkan keprihatinan pada suami sendiri. Mengeratkan hubungan suami isteri.


What you give you get back more kan. Kalau nak disayangi, kita mestilah menyayangi dahulu. Memang dah termaktub hukum alam macam tu.


Memang lain macam cergasnya, pagi sembelih kambing 4 ekor tapi badan tak sakit sakit sendi macam selalu. Bukan sebab minum susu lembu, tapi sebab ambil supplemen Shaklee. Bekalkan kalsium untuk kuatkan tulang dan sendi. Insyaallah kalsium dari Ostematrix mudah diserap tubuh. Asalakan ambil pada kuantiti yang disarankan. Boleh rujuk pada botol atau tanya saya. Insyaallah boleh membantu.


Jika tidak boleh tanya doktor yang anda percayai. Bagi saya, salah satu sebab saya percayakan Ostematrix dan produk Shaklee ialah syarikat ni dah bertahan selama 98tahun. Wow, lama tu. 


Sebelum saya lahir pun dah ada. Arwah nenek saya pun tak setua itu. Hihi. Pendek kata, marilah cuba dan rasai sendiri keberkesanannya. 

Jika anda mempunyai soalan, insyaallah sekiranya mampu Mazni akan bantu anda. Boleh hubungi Mazni di


Call / Whatsupp: 019-2653791 atau  0192663791 
ID Shaklee: 963860
Email: maznizazmi@gmail.com
FB: Mazni Azmi  bagi sebarang pertanyaan lanjut.
Like kami di Facebook Page: Ibu bijak keluarga sihat
mendapatkan KONSULTASI TERBAIK dan INFO PERCUMA

Apa pendapat anda tentang artikel ini? Suarakan pandangan anda dibawah. Terima kasih banyak banyak ya