Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Cara Makan Shaklee Lecithin | Apa Yang Sepatutnya Tahu TAPI Anda Tak Tahu

Cara Makan Shaklee Lecithin | Apa Yang Sepatutnya Tahu TAPI Anda Tak Tahu
cara makan lecithin shakleeAssalamu'alaikum Wrmbth, Semoga Allah swt memberkati kehidupan anda dan keluarga dengan set kurus lengkap shaklee

Hari ni Mazni nak kongsikan rahsia disebalik rahsia. Cara makan lecithin Shaklee untuk dapat lebih banyak lagi.

Ya.. Rahsia lecithin yang anda tak tahu. Kawan kawan mesti tahu lecithin ni bagus untuk pecahkan lemakkan? 

Betul. Tapi, dengan cara makan Shaklee lecithin yang betul, banyk lagi manfaat yang anda akan perolehi. Insyaallah.

Artikel Ini Akan Membantu Anda Untuk
1. Cara Makan Lecithin Bagi Mendapat Manfaat Tersembunyi. Serlahkan potensi sebenar 
2. Kenapa Mesti Makan Lecithin Selepas Makan? Bukan Sebelum, Anda MESTI Menyesal Kalau Tak Baca 
3. 5 Kelebihan Lecithin Yang Kawan Kawan Anda Tak Pernah Beritahu

Walau apapun sebab kawan kawan makan lecithin, suka Mazni nak ingatkan kena ada ilmu. Haa.. sebab tu ada riwayat Nabi Muhammad SAW yang berbunyi
"Jika kamu mahukan dunia, adalah dengan ilmu. Jika kamu mahukan akhirat, adalah dengan ilmu. Jika kamu mahu dunia dan akhirat, adalah dengan ilmu."
Ok, Sekarang kita masuk topik utama. 
lecithin shaklee terbaik

Bagaimana Cara Makan Lecithin Shaklee Untuk Hasil Terbaik

  1. Kuantiti Lecithin yang dimakan dalam sehari 6biji. 
  2. Elok makan lecithin tu 2 kali dalam sehari.
  3. Paling bagus makan 3 biji masa makan tengahari dan 3 biji lagi lepas makan malam
  4. PALING PENTING... Pastikan Lecithin diambil SELEPAS makan.
Kenapa Lecithin Shaklee Diambil Selepas Makan?
Selalunya orang makan Lecithin sebab nak kuruskan badan. Yela, nak dapat bandang ramping macam anak dara dulu. Sebab tu kena makan dengan betul. Kalau tak lain jadinya

makan lecithin shaklee lepas makan

  1. Ada kawan Mazni ni, ambil Lecithin sejak susukan anak. Masa menyusu tu dia makan lecithin sebelum makan. Berat badan turun juga.
  2. Lepas tu anak dah besar, dia masih makan lecithin. Tapi sebab sibuk sangat dan nak mudah, dia tukar cara makan lecithin sesuka hati je. Ambil sebelum makan.
  3. Apa yang die perasan, selera makan dia menjadi jadi. Badan pula bukan makin kurus, terbalik pula. Makin naik berat badannya.
  4. Kemudian bari dia tahu, kalau makan vitamin sebelum makan, enzim metabolik dalam perut terangsang.
  5. Makanan lebih cepat ditukarkan kepada tenaga. Jadi perut makin cepat lapar dan selera makan meningkat.
  6. Lepas tu, dia terus ubah semula makan lecithin selepas makan. Alhamdulillah sekarang dah ok.
Jadi kawan kawan semua, semua cara dan jadual makan yang diberitahu ada sebabnya. Sekarang anda dah tahu sebabnya kan, selepas makan ye. 

Makan terbaik

Insyaallah, bila penghadaman dalam perut tu ok, dan cara makannya pun betul insyallah kesan lain pun akan muncul juga. Bila tanya orang je, diorang tahu lecithin ni untuk kurus. Sebenarnya banyak lagi Manfaat lain yang kita tak tahu.

Berapa harga lecithin Shaklee? Harga runcitnya dalam RM52.50. . 

Nak lebih nilai untuk duit anda? Jom jadi ahli. Klik link ini untuk cara Bagaimana menjadi ahli shaklee dan menikmati kelebihan penuh


5 Rahsia Lecithin Yang Anda Belum Tahu. Serius Rugi Kawan Kawan Tak Tahu

1. Makanan untuk Minda Sihat. Acethylcholine dalam lecithin akan bantu kuatkan memori, fokus dan ingatan.

  • Kekurangan Acethylcholine akan menjejaskan kemampuan saraf untuk fungi tersebut. Bestkan.
  • Ibu bersalin akan perasan yang mereka semakin mudah lupa. Jadi sambil makan lecithin untuk pecahkan lemak dan kuruskan badan, boleh kuatkan ingatan sekalikan.
  • Takdelah terlupa hutang lamakan. Hihi. Berikan juga lecithin pada anak yang sedang belajar. Bagus untuk minda, selain makan kismis yang sunnah tu.
  • Kawan kawan yang bekerja boleh manfaatkan kelebihan ni untuk bekerja dengan lebih produktif. Semua ada dalam otak, bos pun mesti sayang lebihkan.
Fakta lecithin terbaik


2. Bagus Untuk Kesihatan Warga Emas

  • Membantu kurangkan risiko serangan stroke aka angin ahmar. Sebabnya ialah lecithin Shaklee akan cairkan kolestrol dalam salur darah dan elakkannya dari tersumbat
  • Kawan kawan boleh hadiahkan pada mak ayah dikampung. Bagus untuk memori mereka dan elakkan dari kena serangan stroke. 
  • Harga murah je, dapat tahan 2~3bulan. Inilah masalah anda nak berbakti pada mereka. Insyaallah berkat rezeki dan gaji anda nanti.
3. Peranan Penting Dalam Penghadaman


  • Menurut kajian, Lecithin diperlukan untuk menghasilkan ezim dalam hempedu. Enzim hempedu aka bile diperlukan untuk pecahkan molekul lemak kepada asid lemak dan glicerol yang lebih bermanfaat pada badan.
  • Bayangkan apa kesannya bila lemak tak dihadam dengan baik, makanan Malaysia terutanya orang melayu banyak santan dan minyak kan. 
  • Apa kawan kawan makan untuk sarapan tadi? Nasi lemak, lontong dan roti canai kan? Tengahari makan rendang, kari ayam dan mee kari? Ehem2. 

4. Kesihatan Sel

  • Lepas terlibat dalam penghadaman lemak, Lecithin diperlukan untuk angkat dan hantar zat lemak kepada sel diseluruh badan. 
  • Sangat penting untuk mengangkut, menghantar bahan-bahan lemak dari makanan ke sel-sel.Choline & lecithin menguatkan selaput sel-sel neuron dan semua sel-sel tubuh badan kita

5. Kesihatan Jantung

  • Lemak dalam darah akan dicairkan kepada titisan kecil oleh Lecithin. Jantung anda lebih sihat.

Mazni harap artikel tentang cara makan shaklee lecithin ni membantu anda hidup lebih sihat. 


Apa yang Mazni kongsikan adalah sedikit berbanding dengan khidmat nasihat terbaik diberikan kepada pelanggan.
Setiap pelanggan akan diberikan panduan menggunakan produk Shaklee ekslusif untuk mereka sahaja.
Call / Whatsupp: 019-2653791 atau  0192663791 
ID Shaklee: 963860
Email: maznizazmi@gmail.com
FB: Mazni Azmi  bagi sebarang pertanyaan lanjut.
Like kami di Facebook Page: Ibu bijak keluarga sihat
mendapatkan KONSULTASI TERBAIK dan INFO PERCUMA

Apa pendapat anda tentang perkongsian ni? Jom kongsi di ruangan komen di bawah ek