Set Penyusuan Shaklee Untuk Ibu Menyusu | 5 Rahsia Penyusuan Berjaya

Set Penyusuan Shaklee | Khasiat ESP Untuk Ibu Menyusu | 5 Rahsia Penyusuan Ekslusif Berjaya

Khasiat ESP SHaklee Set penyusuan shaklee
Assalamu'alaikum Wrmbth, Terima kasih kerana mengunjungi blog ini. 

.

esp shaklee untuk ibu hamil


set menyusu shaklee
.
Artikel kali khusus membincangkan khasiat ESP untuk ibu menyusu dan Tips terbaik menjayakan penyusuan ekslusif. Barulah set penyusuan Shaklee akan memberikan kesan terbaik.



Tajuk yang akan di ulas dalam entri ini

1. 3 Masalah UTAMA menghantui ibu menyusu
2. 8 Tips Memudahkan penyusuan yang WAJIB diketahui
3. 5 Khasiat ESP untuk Ibu Menyusu
4. 2 cara MUDAH mendapatkan Khasiat  ESP Terbaik untuk anda


1. Set Menyusu Premium Shaklee
.
Set penyusuan Shaklee Premium

2. Set Menyusu Lengkap Shaklee
.
Set penyusuan Shaklee Lengkap

3. Set Menyusu Jimat Shaklee
.
Set penyusuan Shaklee Bajet



set penyusuan shaklee harga berapa


Kak Mazni akan ajar jadual makan yang betul ekslusif untuk pelanggan nya. 

Atau klik artikel cara pengambilan set menyusu shaklee untuk hasil terbaik.

Menyusukan bayi memang saat yang saat indah. Tanda kasih sayang ibu dan anak. Hinggakan Allah swt ada menyebut tentang penyusuan badan dialam al quran
Surah Al-Baqarah, ayat 233 Allah swt berfirman “Para ibu hendaklah menyusukan anak-anaknya selama dua tahun penuh, iaitu bagi yang ingin menyempurnakan penyusuan itu”
Surah Al-Baqarah, ayat 233 Allah swt berfirman  “Apabila keduanya ingin menyapih (memberhentikan penyusuan) sebelum dua tahun dengan kerelaan keduanya dan permesyuaratan, maka tidak ada dosa atas keduanya”
Surah Luqman, ayat 14 Allah swt berfirman “Dan kami perintahkan kepada manusia (berbuat baik)  kepada dua orang ibu bapanya; ibunya telah mengandungnya dalam keadaan lemah yang bertambah-tambah dan menyusukannya dan menyapihnya dalam dua tahun” 
Mesti banyak kelebihnnya, sehinggakan disebut didalam alquran. Supaya anda mempunyai peengalaman menyusukan yang indah, jom sama sama cari ilmu ek.

3 Masalah Utama Dihadapai Ibu Menyusu


1. Puting Luka

Anda baru pertama kali menyusu? Puting susu kita akan merasatidak selesa beberapa hari selepas memulakan penyusuan badan. Kenapa? Puting anda luka digigit baby

Puting juga boleh luka kerana geselan dengan baju. 

Cara nak mengelakkan masalah ni, anda perlu belajar posisi penyusuan yang betul. Jika anak tak selesa semasa menyusu, lebih mudah untuk luka. Sapukan susu badan pada puting untuk kurangkan pedih.

Mommies pun boleh pakai kelompang atau breast shield untuk elakkan puting luka tergesel baju.

2. Ketulan Sakit

Terdapat ketulan didalam breast kita, sebab apa ye? Ada ketulan yang buatkan breast tersumbat. 

Kita boleh atasi dengan urut ketulan itu ke arah puting dengan perlahan lahan. Mommies juga boleh tuam ketulan itu dengan kain panas. Coli yang ketat juga boleh meneybabkan masalah ini.

3. Mastitis atau Jangkitan payudara (Miss B)

Jika ketulan didalam miss b dibiarkan, boleh melarat jadi Mastitis. Akan ada tanda2 ni.


Payudara yang ada ketulan campur flu, dan kadang kala demam. Macam mana nak atasi?Mommies kena jumpa doktor jika anda rasa anda tanda tanda mastitis ni.



Mommies tidak perlu berhenti menyusukan bayi sementara tu.

Banyak lagi sebenarnya masalah ibu menyusu ni. 3 diatas ni antara yang paling kerap berlaku.


Salah satu cara untuk atasi masalah ini ialah dengan mengambil makanan berkhasiat ataupun ambil suplemen. Contohnya, khasiat ESP Shaklee untuk ibu menyusu akan meningkatkan daya tahan melawan penyakit supaya badan cepat sembuh.



Jadi anda dah tahu 3 masalah yang kerap terjadi pada kita semasa menyusu. Jadi apa yang perlu kita lakukan untuk bersedia. Dibawah ini 9 Tips Memudahkan ibu menyusu yang bekerja untuk melakukan penyusuan yang Mazni dapat dari kaunselor laktasi



8 Tips Memudahkan penyusuan yang WAJIB diketahui



1. Cari ilmu penyusuan sepanjang masa



Mommies mesti simpan niat dari awal hamil untuk menyusu badan penuh. Anda dan suami digalakkan menyertai kelas persediaan penyusuan susu ibu yang sekarng mudah disertai. Kelas ini mestilah diajaroleh kaunselor-kaunselor laktasi bertauliah.



Beli buku berkaitan penyusuan susu ibu. Kita boleh masuk forum dan kumpulan menyusukan anak di internet. Banyak terdapat di facebook. Anda perlukan sokongan dan nasihat dari kawan kawan lain yang mempunyai niat sama.



Insyaallah, kita akan lebih bersemangat dengan bantuan dari kawan kawan yang positif.



2. Mulakan dengan langkah kanan



Cuba amalkan ilmu yang ada pelajari segera. Posisi menyusu yang betul memastikan anak kita selesa dan melekap dengan betul.



Semakin banyak dan kerap berlatih, semakin pandai dan berpengalaman kita menyusukan anak. Insyaalah. Practice makes perfect.



Kaunselor tersebut juga menggalakkan kita tidur bersama baby sepanjang tempoh menyusu supaya anak kita dapat disusukan bila bila masa. Hati2 supaya tidak tertindih ya.



Mommies nak tau, jika kita gunakan puting kosong, baby kita boleh keliru dengan puting payudara kita. Penggunaan sudu, picagari dan cawan khas digalakkan untuk elakkan simanja keliru puting.



Apabila anak kita keliru puting, baby tak nak menghisap puting ibu kerana mungkin lebih sukakan puting botol.



3. Simpan stok susu



Kita mesti bersedia dengan simpanan stok susu badan yang cukup. Kita mesti disiplinkan diri memerah susu di pejabat untuk kegunaan anak. Boleh gunakan teknit marmet iaitu perahan menggunakan tangan.



Sekiranya tidak mahir boleh gunakan pam susu. Kenapa perlu simpan stok? Ini untuk bantu kita hadapai situasi luar kawalan. Contohnya perlu outsatation. Demam yang memudaratkan susu.



Sebab semasa demam, ubat doktor akan memberi kesan pada kandungan susu ibu.



4. Peralatan penyusuan berkaitan



Beli peralatan menyusu yang perlu sahaja. Jangan bazirkan wang pada alat yang tidak diperlukan. Boleh tanya ibu lain yang dah ada pengalaman.



Ingat tak Mazni ada sebut tentang join forum dan kmpulan menyusu badan diinternet. Ini lah masanya kita perlukan pendapat mereka. Ini akan banyak jimatkan masa dan tenaga serta duit.



5. Bincang dengan majikan



Bagi mengelakkan salah faham dari pihak majikan, boleh bincang telebih dahulu untuk sedikit masa bagi anada memerah susu. Masalah biasanya timbul sebab komunikasi yang tidak berkesan.berkesan.



6. Perah susu di pejabat



Sekiranya mommies bekerja minimum 8 jam sehari, anda digalakkan untuk memerah susu ibu sekurang-kurangnya 2 hingga 3 kali sepanjang bekerja. Bagi yang kerja overtime, tambahkan sesi memerah susu.



Kuantiti susu badan dihasilkan dipengaruhi konsep supply and demand. Lebih kerap anda perah susu, lebih banyak susu baru akan dihasilkan.



Ini bermakna, jika anda culas dan payudara kerap penuh, badan akan kurangkan susu yang dihasilkan.



7. Kurangkan tekanan



Semasa kita memerah susu badan, hormon yang dirembeskan akan membuatkan kita lebih tenang. Semasa kita bekerja, memang tak dpat elak stress.



Jadi, ambil masa untuk perah susu dan lihat bagaimana perasaan tadi menjadi lebih tenang. Indaahnya ciptaan Allah swt.



Nak lagi berkesan, semasa mengepam susu pandang gambar anak kita. Insyaallah lebih banayk susu akan dihasilkan.



Kawal tahap stress kita ye, stress akan kurangkan susu yang dihasilkan.



8. Makan secara sihat



Mommies selalu skip makan? Memang sibuk kerja kan tapi jangan sampai tak makan. Amalkan makanan berkhasiat supaya susu yang dikhasilkan untuk anak lebih berkualiti.



Khasiat ESP Shaklee untuk ibu menyusu sangat banyak. Selain membekalkan zat yang diperlukan badan, anda juga akan rasa lebih kenyang.



Maznii amalkan ESP setiap pagi sebelum pergi kerja. Alhamdulillah badan lebih bertenaga dan cergas.



Mommies cuba amalkan 8 tips diatas ini, semoga dipermudahan urusan kita.



Apa Khasiat ESP Untuk Ibu Menyusu?

  1. Membantu tambahkan kuantiti susu ibu yang dihasilkan
  2. Perut rasa kenyang lebih lama dan badan bertenaga serta kurang letih.
  3. Kenyang walaupun makan sikit kerana mengambil ESP. Ini akan membantu dalam pegurusan berat badan.
  4. Membantu meningkat kulaiti susu yang dihasilkan. Contohnya susu lebih pekat dan berkrim. Bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam
  5. Membantu tingkatkan daya tahan melawan penyakit, mengawal paras kolesterol dan menyokong kesihatan jantung dan prostat.
Harga Runcit Energizing Soy Protein adalah RM150


TUNGGU DULU. Anda mesti nak kelebihan dan nilai lebih untuk wang anda kanYa.. ada caranya

Jika anda mahukan kelebihan penuh produk Shaklee, ada 2pilihan

    Set bersalin
  1. Mendaftar sebagai ahli. Anda akan dapat diskaun bagi setiap produk. Boleh jadi sumber pendapatan juga. Mana la tau ada kawan nak kirim. Untuk maklumat lanjut KLIK Macam Mana Nak Jadi Ahli Shaklee. Atau pun hubungi saya
  2. PM Mazni sekarang, insyaallah kita boleh bincang dan Mazni akan terangkan kelebihan dan manfaat hebat mendaftar ahli shaklee

Jika anda mempunyai soalan, insyaallah sekiranya mampu Mazni akan bantu anda. Boleh hubungi Mazni di


Call / Whatsupp: 019-2653791 atau  0192663791 
ID Shaklee: 963860
FB: Mazni Azmi  bagi sebarang pertanyaan lanjut.
Like kami di Facebook Page: Ibu bijak keluarga sihat
mendapatkan KHIDMAT NASIHAT TERBAIK dan INFO PERCUMA

Jadi apa pendapat anda tentang khasiat ESP Shaklee untuk Ibu Menyusu? 
Saya sangat berminat dengan pendapat anda semua. Kongsikan di ruangan komen dibawah ya.