Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Masalah Kesuburan Suami Isteri | Set Shaklee Mana Yang Sesuai?

Masalah Kesuburan Suami Isteri | Set Shaklee Mana Yang Sesuai?

Assalamu'alaikum Wrmbth, rezeki datang dalam pelbagai bentuk. Kesihatan dan keluarga yang baik pun rezeki juga. Bagi pasangan suami isteri, kebahagian datang dengan hilai  tawa anak. Ya, zuriat pengikat kasih sayang antara kita.


set eksuburan shaklee masalah review

AMARAN: VIDEO INI BUKAN UNTUK MEREKA YANG TIDAK MAHUKAN ANAK. JANGAN KLIK



Kawan kawan nak tahu, masalah kesuburan ni bukan masalah di Malaysia je, satu dunia ada masalah ni. Yang peliknya, dulu masa zaman susah penaklukan jepun elok je nenek moyang kita beranak pinak. Takde pula masalah kesuburan ni. Jadi, apa sebabnya?

Pakar Obstetrik Ginekologi dan Kesuburan Dr Surinder Singh berkata
Kesedaran mengenai masalah tidak subur dan rawatan baginya masih lagi rendah di Asia.
Artikel Ini Akan Membantu Kawan Kawan
1. Mengetahui Punca Berlakunya Kesukaran Suami Isteri Mendapatkan Anak 
2. Produk Shaklee Mana Yang Sesuai Untuk Masalah Ni

Kalau kita dah kahwin selama setahun dan masih belum mengandung, ini menunjukkan kita memang ada masalah kesuburan. Kalau tak suami, isteri yang ada. Ini disebabkan oleh banyak faktor

Punca Susah Dapat Anak. Sudah Tidak Suburkah Orang Malaysia?
Pasangan yang mengikat perhubungan mereka dengan ikat perkahwinan yang suci memang mengharapkan kehadiran cahaya mata. 

Punca kesukaran untuk mengandung adalah seperti berikut, moga kawan kawan dapat manfaat 

1. Usia
Kalau dulu, atuk nenek kita berkahwin seawal usia belasan tahun kerana kesukaran hidup, tapi anak masih ramai. Kenapa?

Sebab kesuburan ada kaitan dengan usia. Kesuburan lelaki dan wanita lebih tinggi masa muda. Makin lambat kita mendirikan rumah tangga, makin susah dapat anak.

Sebab apa kita lambat kahwin?

  1. Kerana halangan orang tua untuk kahwin awal
  2. Masih belajar di universiti
  3. Pentingkan kerjaya
  4. Budaya bermewah mewah dalam majlis kahwin
  5. Kos mendirikan rumah tangga yang hidup   
Dan banyak lagi sebab lain kita kahwin lambat. Oleh sebab jalan nak kahwin semakin sukar, muda mudi terpaksa memilih jalan haram. Seks luar nikah. Dan sebab itulah kes buang bayi bertambah

Menurut Dr Govinder lagi, wanita akan kurang subur pada usia 30 tahun dan lelaki pula mula kurang subur pada umur 40 tahun dan ke atas.

Pada zaman dahulu, kita kaum wanita selalu dipersalahkan kerana susah dapat anak. Namun hasil kajian menunjukkan 33% punca tidak subur dari lelaki dan 33% lagi dari wanita. Memang sama.

Baki 33% pula adalah faktor luaran seperti gaya hidup.

2. Pengambilan Rokok Dan Alkohol 
   
Bagi orang islam, kita memang diharamkan minum arak, malah ada fatwa dari majlis fatwa kebangsaan mengatakan rokok juga haram. Apa yang diharamkan oleh Allah swt mesti ada sebab. 

Allah swt telah berfirman didalam Al quran
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَيْسِرُ وَالأنْصَابُ وَالأزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّيْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ , إِنَّمَا يُرِيدُ الشَّيْطَانُ أَنْ يُوقِعَ بَيْنَكُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِي الْخَمْرِ وَالْمَيْسِرِ وَيَصُدَّكُمْ عَنْ ذِكْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ
“Hai orang-orang yang beriman, sesungguhnya (meminum) arak, berjudi, (berkorban untuk) berhala, mengundi nasib dengan panah, adalah rijsun termasuk perbuatan syaitan. Maka jauhilah perbuatan-perbuatan itu agar kamu mendapat keuntungan.
Sesungguhnya syaitan itu bermaksud hendak menimbulkan permusuhan dan kebencian di antara kamu lantaran (meminum) arak dan berjudi itu, dan menghalang kamu daripada mengingati Allah dan sembahyang; maka berhentilah kamu (daripada mengerjakan pekerjaan itu).” (QS. Al Ma-idah: 90-91)
Rupa rupanya tabiat mengambil rokok dan arak ini menyebabkan masalah kesuburan. Mereka yang merokok dan mengambil minuman keras dalam satu kajian mempunyai peluang hamil lebih rendah.

Malah kesan rokok dan arak pada kandungan sekiranya engandung juga boleh menyebabkan kecacatan anak yang dilahirkan. Dr Surinder dipetik berkata daripada sebuah artikel di Sinar harian
"Minum alkohol secara berlebihan akan menambah risiko kecacatan bayi pada masa kelahiran selain menyukarkan wanita untuk mengandung,"
3. Berat Badan
Makanan yang kita ambil setiap hari secara tak sedar menyebabkan banyak masalah pada tubuh badan kita. Kesan jangka panjang. Sehari dua hari memang tak nampak.

McDonald, Pizza Hut, Domino dan lain lain memang sedap dimakan. Tapi dalam semua makanan segera, terdapat banyak perasa dan lemak. Memang tak seimbang. Habis tunggang langgang sistem dalam badan. Berat badan pun naik.

Ditambah dengan gaya hidup kurang bersenam, memang ramai dari kita menjadi obes. Menurut kajian negara Malaysia ni Negara gemuk. Kenapa? Ramai sangat yang obesiti. Bukan Mazni yang kata, Menteri kesihatan yang kata tu


set kesuburan shaklee masalah kesuburan suami isteri

Sebenarnya bukan terlalu gemuk je kurangkan kesuburan. Kalau kita terlalu kurus pun tak subur juga. Sebab apa? Kurang zat dalam badan untuk hasilkan sperma dan ovum berkualiti.

Jadi kawal berat badan, pastikan pada Body Mass Index (BMI) yang sihat iaitu lebih kurang 25.
   
Apa Nak Buat Kalau Betul Ada Masalah Ni?
   
Buat pemeriksaan dan ujian doktor pakar. Lebih lebih lagi jika usia kawan kawan sudah lebih 35 tahun. Salah satu tanda masalah kesuburan pada wanita adalah kitaran period yang tak normal.

Bulan ni 25 hari. Bulan depan 30 hari dan sebagainya. Memang susah nak jangka, jadi susah juga nak tahu waktu subur.

Ujian yang disarankan untuk 
1. Suami: Pemeriksaan fizikal, ujian hormon, analisis air mani 
Mengetahui kuantiti, warna dan samada wujud sebarang jangkitan 
 2. Isteri: Ujian ovulasi, Laparoscopy selain ujian hormon dan ultrasound pelvik
Bagi menentukan isteri masih mengalami proses ovulasi yang normal. Ujian Laparoscopy juga dijalankan untuk mengkaji tahap tiub falopian, ovari dan uterus samada mempunyai masalah patologi.  
Produk Shaklee Yang Mana Sesuai Untuk Kesuburan?
Bagi isteri elok makan GLA Complex, Vitalea dan Vitamin C. Kalau nak lagi bagus makan Eergizing Soy Protein (ESP)

Bagi Suami elok makan Zinc Complex dan Vitamin E with grapeseed extract.

Kalau kawan kawan nak tahu lebih lanjut tentang Keberkesanan Set Kesuburan Shaklee BOLEH KLIK SINI

Mazni sekeluarga doakan semoga Allah swt memberikan berita gembira pada anda sebagaimana DIA memberikan berita gembira pada kami suami isteri selepas hamil anak kedua dengan makan set ni. Testimoni Kami DISINI

Jika kawan kawan ada soalan nak tanya Mazni, boleh hubungi di


Call / Whatsupp: 019-2653791 atau  0192663791 
ID Shaklee: 963860
Email: maznizazmi@gmail.com
FB: Mazni Azmi  bagi sebarang pertanyaan lanjut.
Like kami di Facebook Page: Ibu bijak keluarga sihat
mendapatkan HARGA dan INFO PERCUMA

Atau kongsikan pendapat anda di ruangan komen dibawah. Terima kasih banyak banyak ya kerana mengunjungi blog ni. Datang lagi