Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Vitamin C Chewable Shaklee | Luahan Hati Ibu Pengguna Vita C

Vitamin C Chewable Shaklee | Luahan Hati Ibu Pengguna Vita C
Assalamu’alaikum Wrmbth, Saya sangat suka dengan Vitamin C Chewable Shaklee.

Sebab apa? Sebab rasanya yang masam masam oren dan boleh dikemap macam gula gula.


chewable vitamin c shaklee untuk kanak kanak
Memang kerap terjadikan?

Anak sulung Mazni pun suka makan.
vitamin c chewable

Selalunya Luqman Hakim akan tolak mentah mentah bila diberi benda masam

Tapi yang peliknya, nak pula dia makan Vitamin C Chewable Shaklee ni macam gula gula.

Syukur Alhamdulillah, dengan harga yang sangat murah kami sekeluarga dah jadi peminat tegar.

En hubby saya pun makan. Siap kunyah dalam mulut lagi tu.
Mazni memang tak tahan makan masam.

Namun sebab mual hamil anak kedua, nak gantikan jeruk
Mazni kemap vita c ni. Jeruk dan asam kan banyak campuran bahan kimia.

Belum cerita tentang pewarna tiruan dan pengawet lagi dalam tu
Ibu mengandung kena jaga sangat diet supaya anak dalam kandungan tak kena mudarat.

Kita usaha sebaik mungkin, selebihnya tawakal pada Allah swt

Jom kenali Vitamin C Chewable Shaklee ini

Vita C ini dibuat dari sumber semulajadi. Lebih khusus dari tumbuh tumbuhan.

Jadi badan lebih mudah serap kedalam tubuh untuk mengekalkan kesihatan.

Formulanya diperkayakan dengan Citrus Bioflavanoid  Complex bagi manfaat maksimum.

Tidak seperti sustained released Vitamin C yang mempunyai kandungan 500mg setiap tablet, chewable vitamin C ini mempunyai dos yang lebih rendah. Hanya 118mg saja setiap tablet.

Maksudnya, kena makan 4 biji chewable vita c untuk mendapat hasil yang sama dengan 1 tablet sustained release.

500mg adalah kuantiti vitamin C yang diperlukan oleh tubuh seharian.

Banyak tu, cuba bayangkan berapa banyak limau dan buah buahan citrus perlu dimakan untuk mendapatkan hasil yang sama.

Dahlah buah mahal sekarang ni. Kuantiti vitamin C dalam buah berkurang dengan cepat selepas dipetik dari pokok.

VItamin dalam buah chewable vita c

Ini bermakna, walaupun buah tersebut kelihatan segar tapi vitamin C dah kurang sangat sebab lama disimpan.

Lebih teruk lagi, buah buahan seperti epal mempunyai selaput lilin di permukaan kulitnya untuk mengawet epal tersebut supaya tahan lebih lama.

Entah apa kesan lilin tersebut pada kesihatan kita kan kalau dimakan tanpa dikupas.

Lepas kulit dikupas pula, bahagian yang terdedah dengan dara akan menjadi lebam.

Lebam ini menunjukkan vitamin c dalam buah tersebut telah rosak kerana terdedah pada udara.
Proses pengoksidaan telah berlaku.

Sebab tu kita dan anak anak selalu sakit selesema masa musim hujan. Nak kata tak makan buah , dah makan.

Tapi masih jatuh demam. Inilah sebabnya, kandungan vitamin c dalam buah tersebut dah expired. Sampai tarikh luput.
4 Sebab Utama Vitamin C Musnah Dalam Badan
  1. Tekanan perasaan dan luaran (Bentuk fizikal seperti terlalu penat)
  2. Tabiat merokok
  3. Terdedah pada suhu tinggi (sayur yang dimasak terlalu lama dengan api kuat)
  4. Terdedah kepada udara

Macam mana nak dapat vitamin C dengan cukup kalau begini caranya?

Sebab tu kita digalakkan ambil makanan tambahan. Salah satu caranya, makan Vitamin C Chewable Shaklee lah kan. Hihi

Anak anak seawal 4tahun dah boleh makan untuk keperluan harian badan.

Mak ayahnya pun boleh makan sama.

Nak tahu produk ni bagus ke tak? Cuba order tengah bulan, selalu sold out. Habis licin.

Jadi jom pakat pakat makan vitamin c ni untuk kesihatan anda dan keluarga
Mari selidik lagi manfaat produk Chewable Vita C Shaklee pada kesihatan
  • Mengganti dan pelihara antioksidan dalam badan
  • Antioksidan lindungi sel kulit dari rosak dan lambatkan penuaan
  • Meningkatkan ketahanan badan melawan penyakit
  • Membantu menguatkan tulang, gigi dan gusi yang sihat
  • Rasa buahan cirus yang seda dikunyah
  • Bebas kandungan pewarna, perasa, pemanis ataupun pengawet tiruan
  • Saiznya yang comel mudah ditelan
  • Membantu pembentukan kolagen untuk kulit yang anjal dan cantik
Kelebihan Vitamin C Chewable Berbanding Sustained Release Vita C
  1. Rasa Citrus Chewabe Vita C masam masam sedap berbanding Sustain Release yang agak pahit
  2. Botol yang lebih kecil membolehkan kesegarannya terpelihara dan risiko kerosakan kerana terdedah pada udara lebih rendah
  3. Kanak kanak 4 tahun dan ke atas boleh makan.

vitamin c, manfaat, kebaikan, kelebihan, fungsi, kulit, kecantikan, awet muda, anjal, kanak-kanak, tulang,gigi, gusi, shakleeHarga Chewable Vita C Plus Shaklee

Siapa Lebih Memerlukan Vitamin C Untuk Hidup Sihat
  1. Mereka yang selalu sakit. Kurang daya tahan pada penyakit
  2. Pesakit demam dan baru menjalani pembedahan
  3. Mereka yang bermsalah gigi dan gusi
  4. Perokok dan rakan sekeliling mereka
  5. Anda yang pentingkan kecantikan kulit. Vitamin C membantu pembentukan kolagen
  6. Pekerja yang sering tertekan, penat, letih, lesu serta sibuk dengan urusan pejabat
  7. Penghidap  resdung yang  bersin setiap pagi.
Harga Runcit (90 tablets /100mg)
Semenanjung Malaysia - RM37.50
Sabah & Sarawak - RM40.00
Jika anda mempunyai soalan, insyaallah sekiranya mampu Mazni akan bantu anda. Boleh hubungi Mazni di


Call / Whatsupp: 019-2653791 atau  0192663791 
ID Shaklee: 963860
Email: maznizazmi@gmail.com
FB: Mazni Azmi  bagi sebarang pertanyaan lanjut.
Like kami di Facebook Page: Ibu bijak keluarga sihat
mendapatkan KHIDMAT NASIHAT TERBAIK dan INFO PERCUMA

mealshakes shaklee untuk tambah selera
Apa produk shaklee lain yang sesuai untuk anak anak? KLIK gambar untuk JAWAPAN terbaik

Apa pendapat anda tentang Vitamin C Chewable Shaklee ini? Suarakan pandangan anda dibawah. Terima kasih banyak banyak ya