Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Fungsi Omegaguard Shaklee Untuk Ibu Menyusu | Berapa Harga ?

Fungsi Omegaguard Shaklee Untuk Ibu Menyusu | Berapa Harga ?

Assalamu'alaikum Wrmbth, Dilema dilema. Baju lama dah tak muat. Adoooyai. Lepas mengandung habis lari semua. Hmm.. Apa nak buat ni? Takkan nak bagi orang baju zaman anak dara ni.
set menyusu shaklee omegaguard apa fungsi

Kan bagus kalau ada cara dapat balik bentuk badan idaman, sambil menyusukan anak dengan  susu ibu? Ada ke? Betul.. Memang ada. Inilah fungsi omegaguard untuk ibu menyusu

Bekalkan khasiat dan kuruskan badan serentak. Kejap lagi Mazni kongsikan dengan kawan kawan

Artikel Ini Akan Membantu Anda Untuk Mengetahui
1. Kebaikan dan Khasiat Omegaguard Pada Ibu Menyusu 
2. Cara Makan Yang Betul Supaya Badan Cepat Kurus
Bestnya menyusukan anak. Perasaan bila kita dah berikan yang terbaik untuk anak memang sangat bermakna. Betul.

Allah swt pun perintahkan supaya para ibu menjalani penyusuan selama 2 tahun. Kalau tak mampu boleh guna khidmat ibu susu.

Orang arab bolehlah buat ibu susu. Kat Malaysia ni jarang sangat orang nak amalkan. Kenapa susu ibu terbaik? Semua zat cukup.

Termasuk DHA, EPA dan Omega 3. Semua ada. 

Yang menjadi sebab kenapa ramai ibu tak dapat menyusukan anak ialah sekarang ni ramai yang bekerja. Hmm.. Tekanan dan tak de masa.

Semua tu menyukarkan program penyusuan susu ibu kan kawan kawan. Bagi memastikan susu ibu yang dihasilkan berkualiti, ibu perlu makan makanan berkhasiat.

Salah satu sumber penting adalah makanan kaya omega 3. Mana nak dapat omega 3? Boleh makan telur kuning dan ikan.

Tapiiii... Awas ya kawan kawan.

Ramai orang tak tahu omega 3 ni senang rosak. Lebih lebih lagi bila terdedah pada suhu panas.

Katakanlah kawan kawan beli ikan segar dan tlur omega 3 yang maha tu, dengan harapan nak makan. Anak dapat zat. 

Tapi silap pula cara masaknya. Apa jadi. ROSAK. Membazirkan, nampak macam kita makan makanan berzat tapi silap masak jadi membazir.

Nak makan mentah? Selera ke? Huhu.. orang jepun bolehlah makan sushi hari hari. Jadi apa nak buat kawan kawan? 

Makanlah omegaguard Shaklee untuk kuruskan badan

Fungsi Omegaguard Shaklee Pada Ibu Menyusu
Omegaguard ni sumbernya dari ikan. Macam Mazni sebut tadi, ikan ni kaya dengan omega 3 dan DHA. 

Apa beza omegaguard ni dengan jenama ikan lain? 
  1. Minyak ikan Shaklee yang diproses menjadi omegaguard bukan dari sumber hati ikan.
  2. Kenapa? Sebab hati ni pusat pengumpulan racun dan toksin. Banyak logam berat macam plumbum dan merkuri.
  3. Memang bebas logam berat
Ada minyak ikan diluar sana tu macam murah sikit RM2~3 tapi kena cek samada bebas logam berat tu tak. Bahaya tau.

Apa khasiat dan kebaikan omegaguard pada ibu ni? 

Omega 3 ni bagus untuk perkembangan otak baby. 

Ada kajian menunjukkan, ibu yang makan 1000mg omega 3 masa mengandung dan menyusukan anak, perkembangan minda anak lebih pantas dari ibu yang makan pada 100mg omega3 sehari.

Lagipun omegaguard ni ada EPA yang bagus untuk jantung dan sendi. Kurangkan risiko sakit jantung sebab omega 3 halang pembentukan lemak tak baik.

Cara makan omegaguard ni, makan lepas makan tengahari. Kenapa? 

Sebab kita suka makan makanan berminyak dan berlemak masa tengahari kan.

Kalau nak makan waktu pagi pun boleh, bergantung pada kawan kawan lah. Kalau pagi tu makan roti canai dan nasi lemak, memang baguslah sangat makan omegaguard ni.

Apa ada pada fungsi omegaguard ni? Kenapa sesuai makan dengan makanan berminyak?

Omegaguard halang pembentukan lemak semasa penghadaman. Lemak tu terpaksa disingkirkan.

lagipun omegaguard ni akan membantu kurangkan pengeluaran enzim serotonin, penyebab kita rasa lapar. Kurang lapar, terbantut selera.

Kurang makan sebab lapar makin kuruslah. Hehe. Bukan kah kawan kawan nak kuruskan badan semasa menyusukan anak.

Ibu menyusu akan menggunakan simpanan lemak dalam badan untuk hasilkan susu ibu. Masa mengandung hari tu memang badan dah buat simpanan lemak pada bahagian tertentu.

Contohnya pinggul dan perut. Badan kita pun mengembang. Masalah besar tu. Baju lama semua dah tak boleh pakai. 

Bila kita makan omegaguard, bukan saja kita bekalkan omega 3 dan DHA pada anak susuan secara tak langsung (melalui susu badan) sebenarnya kita juga sedang membakar lemak menjadi tenaga.

Jantung kita pun dapat manfaat dari omegaguard ni. Kurang mendapan lemak pada salur darah dan jantung (pada arteri dan injap). 

Rumusannya, Fungsi omegaguard pada ibu menyusu

  1. Bekalkan omega 3 pada ibu dan anak
  2. Minda anak akan lebih cepat berkembang
  3. Halang pembentukan lemak semasa ibu makan
  4. Badan ibu menyusu terpaksa gunakan simpanan rizab lemak
  5. Kurangkan selera makan
  6. Kurangkan berat badan dengan sihat, elok makan bersama alfafa shaklee. Milk booster yang bagus
Jika kawan kawan ada sebarang pertanyaan, boleh hubungi Mazni melalui

Call / Whatsupp: 019-2653791 atau  0192663791 
ID Shaklee: 963860
Email: maznizazmi@gmail.com
FB: Mazni Azmi  bagi sebarang pertanyaan lanjut.
Like kami di Facebook Page: Ibu bijak keluarga sihat
mendapatkan KONSULTASI  dan INFO PERCUMA

Anda ibu menyusu? Jom makan omegaguard untuk fungsi menurunkan berat dan susu ibu yang berkhasiat. 
Terima kasih kerana melawat blog ini. Datang lagi ya