Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

3 Cara Rawatan Resdung Hidung Di Rumah? Tak Sakit!

3 Cara Rawatan Resdung Hidung Di Rumah? Tak Sakit!

Assalammualaikum Wrmbth....

  Hai semua sahabat-sahabat Ju. Mesti sekarang ni ada je yang demam la...selsema...batuk dan macam-macam lagi. 

Yelah, cuaca sekarang tak menentu je tu yang macam-macam sakit datang. Air masak adalah yang terbaik untuk kurangkan sakit tu..


cara rawatan resdung terbaik



  Jom baca sikit, Maznee nak celoteh sikit pasal rawatan resdung ini.Istilah Perubatan Tradisional ialah merupakan kerengsangan hidung yang boleh menyebabkan hidung dan organ-organ lain menjadi gatal dan menimbulkan ketidakselesaan.


Istilah Saintifik ialah merupakan virus kanser yang hidup di bawah lapisan kulit



Ia mengalirkan darah kotor yang menjadi punca kepada kerosakan kulit muka. 



Virus ini turut mengalir bersama darah yang boleh menjadi punca kepada kerosakan organ-organ tertentu dalam badan seduan(sinusitis) 




  First kita fikir pasal resdung ini, mesti orang tu bersin-bersin, gatal-gatal hidung/muka,hidung selalu sumbat, ada jerawat yang teruk kat muka dan pening-pening kepala..


Betul la tu tanda-tanda yang pengidap resdung ini.


Resdung mudah berjangkit dalam waktu yang singkat apabila daya tahan penyakit atau antibodi seseorang itu lemah dan tidak dapat menahan kuman resdung / hama) yang terus merebak dalam tubuh pesakit. 



punca resdung

KEMUDRATAN RESDUNG (SINUSITIS)


• Jangkitan nanah dikawasan sekeliling mata

• Jangkitan otak

• Sakit tekak yang kronik

• Jangkitan tulang muka

• Menerukkan keadaan lelah
• Berdengkur secara kronik
• Menyebabkan jangkitan telinga dan tonsil
• Alahan hidung
• Selsema biasa yang melarat


  Dianggarkan hampir 25% penduduk negara ini mengalami penyakit resdung yang serius. 

Ramai yang tidak memandang serius tentang penyakit ini tapi sebenarnya boleh mendatangkan bahaya kepada penghidapnya.

Untuk kanak-kanak, ia boleh sebabkan jangkitan sellulitis dan merah pada bahagian mata. 



Akhirnya boleh menyebabkan buta. Manakala untuk orang dewasa, ia boleh menyebabkan nanah daripada sinus frontal tidak dapat keluar daripada hidung dan akan masuk serta memenuhi ruang dalam otak



Ini akan menyebabkan dinding pemisah akan menjadi semakin tebal dan boleh mengakibatkan sinus mudah tersumbat.

  Ada yang di luar sana pernah buat rawatan resdung secara traditional.


Ada yang guna asap  dan masukan cecair kedalam hidung.Memang buat rawatan tu akan mengeluarkan segala lendir yang ada dari hidung.


Tapi rawatan traditional tu kena buat berulang.Letih juga lah kalau tempat tu jauhkan. Jadi kita jangan membuang masa dengan membuat rawatan yang jauh dan agak memeritkan.



RESDUNG,SEKIRANYA TIDAK SEGERA DIRAWAT BOLEH MEMBAWA MAUT!!!

 Resdung boleh dirawat dengan pengambilan supplemen @ vitamin. Dengan pengambilan yang betul, ia dapat meningkatkan imuniti tubuh @ mengurangkan simptom Resdung.

Set Resdung Shaklee


1.  ‘Vitamin C Sustained Release’
vitamin c dalam set resdung shaklee
   
 - Ianya sebagai antioksidan yang baik. 
  - Sangat penting dan baik untuk meningkatkan antibodi seseorang.
  - Memperbaiki sistem pendarahan dan alahan.

  - 2 tablet vitamin c kekal dalam darah selama 24 jam.
  2. ‘Alfafa Complex’
cara makan set resdung shaklee
- Mempunyai kelebihan dalam mengurangkan keradangan sakit itu sendiri.

- Ianya kaya dengan sumber klorofil dan membantu mengurangkan 
 kerandangan terutamanya akibat dari eczema, resdung(sinus),  
alergi  (allergy) dan gegata (hives). 
- Walaubagaimanapun mereka yang mengidap penyakit SLE tidak     digalakkan mengambil Alfafa sebagai suplemen mereka.

3.  ‘Vitamin B-Complex’
aturan pengambilan set resdung shaklee
- B6  penting untuk pemuliharaan selaput lendir yang sihat  dan membantu   pengeluaran antibodi badan
- Di perlukan untuk memproses dan perbaikkan sel-sel darah merah.
- Memelihara sistem saraf dan berfungsi sebagai anti-stress.

Cara pengambilan yang sangat mudah


1. ‘Vitamin B-Complex’

      - Ambil 1 biji selepas sarapan (120 biji).



2. ‘Alfafa Complex’

     - Ambil 6 biji satu hari (3 biji selepas sarpan & 3 biji selepas minum                petang).



3‘Vitamin C Sustained Release’

     - Ambil 1 biji selepas sarapan pagi.


  Jadi apa tunggu lagi kawan-kawan. Marilah kita mencegah daripada terus merebak lagi teruk. Resdung ini boleh membawa maut kalau dibiarkan tidak dirawat.



Jom!!! kita tambahkan vitamin-vitamin yang kurang didalam tubuh badan kita.



    Nak dapatkan Set Resdung Shaklee ini? Hubungi Maznee

   Call/Whatsapp : 
Maznee Azmi : 019-2653791
ID Shaklee : 963860
   
   *Mohon klik like & +1 jika artikel Resdung ini memberi manfaat dan share pada kawan-kawan,saudara supaya nanti boleh berkongsi serta membantu.
  

      Terima kasih kepada anda kerana membaca artikel ini sehingga habis. Semoga membantu ramai orang. Syukuran.