Set Kesuburan Shaklee Cadangan Pengedar Sah Untuk Isteri

Set Kesuburan Shaklee Cadangan Pengedar Sah Untuk Isteri


Assalammualaikum...

Apa kabar puan-puan? Harap semuanya sihat dari segi fizikal dan mental. Sebelum Sherin mulakan artikel ini, mari lah kita sama-sama doakan kepada Tragedi Kehilangan MH370, semoga dipermudahkan segala urusan & memberi perlindungan kepada mangsa-mangsa.


 Anak adalah anugerah yang tidak ternilai dan terindah yang Allah bagi. Syukur kepada pasangan yang cepat dan mempunyai anak. Tapi ada je yang pasangan tu dah bertahun-tahun kawin tak lekat-lekat lagi (dapat anak). Macam-macam kita fikirkan...kenapa kita ni susah sangat nak dapat anak...kenapa orang tu senang dapat anak...kenapa macam itu...kenapa macam ini....Mungkin Allah belum nak bagi rezeki anak kat kita. tapi Allah bagi kita rezeki dengan cara yang lain.



Ok, jangan stress sangat puan-puan. Setiap apa yang berlaku ini pasti ada jalannya. Bagi pasangan yang dah 1 tahun kawin patut pergi chek tahap kesuburan. Manalah tau ada masalah kesuburan ker.. Tak salah kita mencubakan. Ini pun satu usaha untuk dapat anak kan....



Insya Allah dengan perkongsian dalam artikel ini, Sherin harap dapat membantu puan-puan mengetahui

1. Punca-punca Perempuan Susah Nak dapat anak

2. Mengapa  Period tidak teratur dan stabil

3. Tips tingkatkan Kesuburan Isteri

Bagi pasangan yang belum dikurniakan anak, macam-macam cara yang sudah dilakukan. Ada yang cara makan tu lah, minum menda ini lah dan petua macam-macam dituruti. Tapi masih belum nampak hasil itu.

Mesti rasa sedih, hampa dan kadang-kadang rasa putus asa je kan. Insya Allah dengan usaha yang keras mesti kita dapat anak juga. Yakin dan pasti boleh. Cewah tersemangat la pulak...hehehe...



 Punca-punca Perempuan Susah Nak dapat anak

1.Tekanan.
- Tekanan boleh mempengaruhi jumlah hormon yang boleh menganggu ovulasi. Kerja yang banyak di tempat kerja dan di rumah boleh menyumbang peratusan tekanan. Perasaan yang terlampau nak sangat dan berharap memilik anak,pun membantu untuk mendapat tekanan.

2. Pertambahan @ penggurangan berat badan.
- Berat badan bertambah@kurang secara mendadak boleh menurunkan potensi kehamilan isteri. Ini kerana, menganggu hormon dalam badan kita.

3. Persekitaran Gaya Hidup. 
- Wanita zaman sekarang adalah seorang yang bekerjaya. Mereka terlampau sibuk dengan kerja hingga abaikan tanggungjawab pada keluarga.
Ini menganggu hubungan suami isteri.

- Gaya hidup yang negatif seperti merokok,minuman keras boleh menjadi punca-punca susah hamil.

- Sekarang kita tengok, budak-budak muda pun sudah merokok, ini akan merosakkan sistem peranakan mereka.

- Disarankan puan-puan jauhkan pada orang-orang yang merokok dan persekitaran yang terlampau sibuk serta kotor. Jadi Encik Suami tu kena faham-fahamla ye....



4. Corak Pemakanan.
- Corak pemakanan dan pengambilan makanan yang tidak berzat juga boleh menganggu proses kehamilan. 

- Sekarang macam-macam makanan segera ada di mana-mana je.Lepas tu sibuk je dengan kerja sampai tak sempat mask di rumah.Semuanya ada di depan mata & di hujung jari je. Pergi,Online dah dapat makanan. Senang je kan.

-Tapi awas, ini adalah penyumbang tidak boleh hamil. Makanan segera ini tidak mempunyai zat-zat yang diperlukan pada badan kita. Jadi elakkan dari mengambil/memakannya.


7. Haid Tidak Teratur.
- Kitaran haid yang tidak teratur mesti merunsingkan puan-puan kan dan menganggu emosi. Sebab-sebab haid     tidak teratur adalah:-
  • Pertambahan & pengurangan berat badan yang terlalu cepat.
  • Terlebih senaman.
  • Pemakanan tidak sihat.
  • Merokok, penggunaan dadah pengambilan kafein yang tinggi.
  • Masalah dalam makanan (eating disorder)
  • Tekanan meningkat.
  • Sindrom Ovari Polisistik (PCOS).
  • Ubat-ubatan
  • Rahim tidak normal(fibroid/sista/polip)



Perkara macam ini tidak boleh dibiarkan tanpa rawatan. Ia akan menyumbangkan Kanser Pangkal Rahim.Kanser Pangkal Rahim adalah kanser yang kedua yang sering mengancam wanita.


Ada pelbagai cara untuk puan-puan tingkatkan kesuburan. Antaranya seperti :
  • Hentikan penggunaan kaedah perancang keluarga. Iaitu dengan suntikan@ubat.
  • Buang tabiat buruk seperti berhenti merokok sama ada isteri @ suami dan juga pengambilan minuman alkohol.
  • Nikmati sepenuhnya sewaktu berasmara bersama suami.
  • Ketahui hari subur puan-puan.Ini lah kunci kejayaan untuk hamil.
  • Untuk menambahkan kesuburan, disarankan senaman supaya mempunyai berat yang ideal. Kawalan corak pemakanan puan-puan. Ambil makanan yang berpotensi untuk hamil seperti soya, tauge dan lain-lain.
  • Kena sentiasa relaks, jangan terlampau fikir untuk mendapatkan anak. Sentiasa fikir yang positif.
  • Selain daripada yang diatas, untuk meningkatkan kesuburan dengan pengambilan vitamin dengan betul dan teratur.

Tingkatkan Kesuburan Isteri Dengan Shaklee

1. GLA COMPLEX


  • GLA (Gmma Linolenic Acid) adalah sejenis asid lemak Omega 6.
  • Fungsi GLA untuk isteri adalah menstabilkan hormon dan memastikan kitaran haid teratur.
  • Kitaran haid yang stabil memudahkan wanita mengenal pasti waktu subur, dimana peratusan persenyawaan dapat ditingkatkan.
  • Mengurangkan kesakitan PMS (sindrom pra-haid) dan membantu mengecutkan cyst
  • GLA berperanan memastikan cecair mukus di dalam serviks mencukupi. Ini bagi memudahkan pergerakan sperma ke uterus seterusnya ke tiub fallopian untuk disenyawakan.
  • Cecair mukus yang subur ini juga membantu sperma untuk hidup di dalam tiub fallopian sehingga 5 hari.
  • Seterusnya meningkatkan kadar persenyawaan ketika ovulasi walaupun suami isteri tidak bersama.

2. B-COMPLEX





  • B Complex ini sangat penting bagi isteri untuk merancang kehamilan. Kandungan asid folik di dalamnya diperukan untuk mengelakkan risiko spina bifida pada bayi (pembentukan tulang belakang yang sempurna)


3. VITA-LEA

  • Vita-Lea mengandungi 28 vitamin dan mineral yang diperlukan badan seorang dewasa.
  • Gaya hidup yang sibuk, pemakanan dan persekitaran yang tidak sihat, kita boleh kehilangan atau tiada langsung untuk menikmati nutrisi dalam badan.
  • Pengambilan Vita-Lea pada setiap hari, boleh membantu meningkatkan taraf kesihatan secara menyeluruh
  • Jadi isteri perlu melengkapkan kesihatan diri dengan mengambil mutivitamin ini.
  • Jika badan dilengkapi dengan semua vitamin dan mineral, badan akan lebih cekap berfungsi.


 4. ALFAFA COMPLEX



  • Di amalkan oleh wanita, terutama bagi mereka yang rasa "sakit ketika bersama"
  • Membantu merawat masalah masalah 'Miss V' (organ reproduktif wanita) seperti membantu atasi masalah keputihan, kegatalan dan sebagainya.
  • Membantu masalah haid yang tidak teratur, senggugut/ sakit pinggang semasa haid.
  • Alfafa Complex sangat penting bagi isteri, ia bertindak sebagai Kacip Fatimah yang membantu dalam hubungan suami isteri.

Kombinasi vitamin dan mineral Set Kesuburan Shaklee akan beri harapan kepada suami isteri untuk memiliki cahaya mata. 

Rupa bayi yang comel, tangisannya membuatkan rumah tangga yang dibina bertambah berseri. Jangan pernah berhenti berharap. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui

Banyakkan istigfar dan bersedekah. Kerana ini yang diajar Rasulullah ketika ada lelaki memohon cara bagaimana untuk dia dan isteri mendapatkan anak. 

Tak lama selepas itu, dia dikurniakan seorang anak lelaki. Dan Allah Maha Pemberi, diberi lagi 9 orang anak lelaki kesemuanya. 

Percaya pada Allah. Insyaallah..pasti anak yang dinanti akan tiba.


Berminat dengan Set Kesuburan Shaklee Untuk Isteri ini....

1. Call/SMS/Whatsupp Sherin 
    017-2659217

2. Email ke kasyfirezqi@gmail.com  
    FB : sherinzamizah

3. Puan-puan nak kelebihan penuh dari Shaklee? tak?



Puan-puan hanya mendaftar sebagai ahli Shaklee pastu dengan secara tidak sengaja dapat DISKAUN...Puan-puan bukan saja dapat manfaat daripada produk dan dapat pulak harga yang sangat best...


Mudah kan....

Akhir sekali, saya ingin mengucapkan terima kasih kepada My Sifu Mazni Azmi, di beri peluang dan ruang berkongsi artikel ini di dalam blog.

Wassalam....