Set Kurus Shaklee Harga & Review Terbaik 2017

Set Kurus Shaklee Harga & Review Terbaik 2017 

.
review set kurus shaklee 2017
Assalamualaikum dan salam sejahtera!  πŸ˜
.
Kita semua nak sihat & fit.
.
Tapi berapa ramai yang berjaya kan? Berat turun perlahan. Naik gemuk semula, laju.
.
Maznee nak tunjukkan cara mudah & terbukti berkesan, anda makan set kurus shaklee sahaja. Dan berat badan akan turun sehingga 14 kg.
.
Tak percaya?
.

Maznee berikan 3 contoh paling kronik. 3 orang ibu bekerja yang sibuk dengan

  1. Tugas di pejabat
  2. Tanggungjawab pada anak.
  3. Masa berkualiti untuk suami tercinta
.
Masa bersenam pun tiada. Tapi berat turun banyak. Dari 14 kg ke 20 kg. Hanya dengan makan set kuruskan badan shaklee.
.
Maznee akan share langkah demi langkah yang di ambil mereka sampai berjaya kurus
.
Berminat?
.
Maznee mulakan sekarang
.
Artikel ini terdiri dari 11 bahagian. Klik pilihan anda sekarang untuk terus melompat ke bahagian tersebut
pilih & tekan artikel set kurus shaklee


  • Cara Makan Berkesan 
  • Testimoni Dari Oven 
  • Harga Berapa? 
  • Set Kurus Shaklee Untuk Siapa Sebenarnya? 
  • Bagaimana 3 Ibu bekerja ini kurang 14 kg dengan set kurus shaklee tanpa bersenam? 
  • Set Kurus Shaklee Yang Paling Berkesan? Lihat set ini 
  • Lebih 17 Kombinasi Set Kurus Shaklee Ikut Bajet Anda 
  • Bagaimana Set Kurus Shaklee bantu turunkan berat?
  • Kenapa Tak Kurus Makan Shaklee? 
  • Fungsi Set Kurus Shaklee? 
  • Senarai harga produk kurus Shaklee

    .
    Jika anda mempunyai sebarang soalan mengenai Set Kurus Shaklee, boleh hubungi Maznee di WhatsApp / SMS / Telegram : 019-265-3791

    .

    Set Kurus Shaklee Untuk Siapa Sebenarnya?

    .
    produk kurus shaklee untuk siapa?
    Dah lama kita pasang niat nak ramping semula
    .
    Betul kan?
    .
    Penat penat kita kerja sampai lupa nak jaga kesihatan
    .
    Sejak kerja & kahwin.
    .
    Dan dapat anak, makin besar pinggang & ukuran perut
    .
    Mesti anda tertanya tanya, sesuai ke set kurus shaklee untuk kempiskan perut ni?
    .
    Jawapannya. Ya.
    .
    Set ini sesuai untuk
    .
    1. Lelaki bujang 
    2. Dan yang dah bergelar suami 
    3. Wanita anak dara & yang dah bekerja.
    4. Dah kahwin, jadi isteri & ibu ni penat tau. Ibu mengandung & menyusukan anak pun sesuai
    .
    Insyaallah, lepas ni bolehlah kurus semula
    .
    Macam zaman bujang & anak dara dulu
    .
    Hehe
    .
    .

    Bagaimana Set Kurus Shaklee bantu turunkan berat?

    .
    Masa mula mula nak ubah gaya hidup paling susah kan. 
    .
    bagaimana set kurus shaklee kuruskan badan
    Mazni faham, sebab dah lalui semua tu sendiri.
    .
    Langkah pertama untuk kurus adalah simpan niat yang betul. Tanya soalan soalan ni
    .
    1. Kenapa aku nak sihat dan kembali kurus?
    2. Apa jadi kalau aku tak sihat dan tak kurus?
    3. Bagaimana nasib suami isteri.. Anak anak atau mak ayah kita kalau kita sakit?
    4. Siapa bertanggung jawab menjaga nasib mereka jika kita tidak sihat?
    5. Sanggupkah kita menyusahkan orang tersayang sekiranya kita jatuh sakit?
    .
    Selepas kita ada sebab yang cukup kuat untuk kurus. Barulah mula dengan cara makan set kurus shaklee yang betul
    .
    LANGKAH 1 : NYAH TOKSIN ATAU DETOX
    .
    1. Bagi memberikan kesan terbaik, kita perlu detox badan dahulu. Buang semua toksin dan racun dalam badan.
      .
      Bersihkan usus. 
      .
      Macam mana nak buat?
      .
      Kita makan herblax atau alfafa untuk itu.
      .
      Sekiranya ada dua dua lebih bagus. Makan ikut dos yang tepat. herblax dalam 4 biji sehari.
    2. Alfafa tak lebih dari 10 biji sehari.
      Seeloknya mulakan dengan dos rendah. Jangan makan banyak sangat ok.
      .
      Ambil agen pembuang toksin ini selepas sarapan dan makan tengahari.
      .

      Ulang untuk 3 hari minimum. Paling bagus buat berterusan untuk seminggu.

    3. Dalam proses ini insyaallah anda akan mula nampak kesan seperti lawas ke tandas. 
      .
      Terutama dengan makan herblax. Memang lawas. Seeloknya makan semasa hari cuti dirumah.
      .
      Anda tahu sendiri kenapa Kak Mazni cadangkan macam tu. Desakan ke tandas sangat sangat tinggi.
      .
      Hehe.
      .
      Akan keluarlah segala macam toksin yang lain dari kebiasaan ok.
    .

    rakyat malaysia tergemuk di asia tenggara
    .
    LANGKAH 2 : GAYA HIDUP YANG SIHAT 
    .
    1. Kak Mazni nak kongsi satu tips, bukan tipu tipu punya. Ini dari kawan akak sendiri yang kurus tanpa perlu banyak bersenam.
      .
      Apa tips tu?
      .
      Kurangkan makan nasi. Betul.
      .
      Kawan akak,  sebelum ni beratnya 100kg. Ok tipulah.. Sebenarnya beratnya lebih dari itu.
      .
      Tinggi dalam 170cm.
      .
      Kira sendiri berapa BMI kawan akak ni. 
    2. Apa yang terjadi ialah, dia mula sedar kepentingan menjaga kesihatan.
      .
      Dan langkah paling bagus diambilnya ialah kurangkan makan nasi. 
      .
      Kurang sangat sangat.
      .
      Hampir tak makan nasi langsung. 
      .
      Dia ganti dengan roti bijirin penuh dan oat.
      .
      Dalam masa 6 bulan. 
      .
      Beratnya turun kepada 70kg.
      .
      WOWW.
      .
      Luar biasa. 
      .
      Dan dia tak bersenam sangat pun.
    3. Oleh kerana Kak Mazni tahu, ramai dari kita tak boleh tinggal makan nasi. 
      .
      Ini cadangan akak.
      .
      Minum ESP Shaklee atau Cinch Shake Shaklee. 
      .
      Dan ganti bersama roti wholemeal dan oat.
      .
      Selepas 3 hari atau 7 hari detox badan.
    .
    Dan dia tak bersenam sangat pun.

    .

    Fungsi Produk Shaklee Untuk Kuruskan Badan ?

    .
    fungsi produk shaklee untuk kurus
    Berikut Maznee berikan info dan fungsi untuk setiap vitamin. 
    .
    Ada 3 fungsi vitamin Shaklee ni.
    .
    Mazni asingkan produk ini ikut fungsi masing masing
    .
    3 kumpulan ini ialah
    .
    A. Bakar atau pecahkan lemak
    B. Buang, detox atau singkirkan lemak
    C. Bina otot elak menggeleber, diet sihat, bertenaga dan elak lapar 
    .
    A. Bakar atau pecahkan lemak
    .
    1. Lecithin
    .
    lecithin shaklee untuk kurus
    • Diekstrak dari soya tanpa penggunaan bahan pewarna, pemanis atau pengawet. 
    • Membantu pecahkan lemak kepala batu dalam badan kita. 
    • Halang lemak baru dibentuk dari makanan yang kita makan. Apabila dimakan bersama Alfalfa Complex. 
    • 1 botol Lecithin, 180 kapsul (RM52.50). Tahan 4 ke 8 minggu (Bergantung pada cara kita makan)
    .
    2. Omegaguard
    .
    omegaguard shaklee untuk pecah lemak
    • Pecahkan lemak lama di bawah kulit, di dalam hati, di dalam salur darah, lemak yang menyalaputi luar organ
    • Bantu kawal selera makan dengan penghasilan hormon leptinuntuk sekat selera makan dan bakar lemak kepada tenaga. 
    • Tinggikan metabolisma badan dan bakar 40% lebih banyak lemak. 
    • Ibu menyusu elok amalkan omegaguard, sebab minyak ikan baik untuk perkembangan otak bayi. 
    • Manfaat minyak ikan boleh di nikmati oleh baby melalui susu ibu. 1 botol omegaguard, 90 kapsul (RM136) tahan untuk kegunaan 4 ke 12 minggu (Bergantung pada cara makan)
    .
    B. Buang, detox atau flush lemak
    .
    1. Herb-Lax
    .
    herblax shaklee untuk fiber sembelit
    • Bantu masalah penghadaman dan pergerakan usus yang lebih sihat. 
    • Detox usus kita dengan bersihkan dinding usus daripada toksin, lemak & lendir. Dan flush semua ikut air besar. 
    • Dinding usus kita yang bersih mampu menyerap nutrien dengan lebih baik. Bayangkan kipas yang baru dibersihkan dari habuk (Lagi kuat angin kan? )
    • 1 botol Herb-Lax, 120 tablet (RM52.50) tahan untuk kegunaan 4 ke 12 minggu (Lama kan!)
    .
    2. Alfalfa Complex
    .
    Alfalfa large shaklee untuk detox
    • Bekalkan serat yang menyerap lemak yang dipecahkan oleh Lecithin dan omegaguard. 
    • Terbaik diamalkan oleh ibu menyusu sebagai milk booster. 
    • Lelaki perkasaboleh makan alfafa untuk detox
    • Alfafa ada 2 saiz botol
    • 1 botol Alfalfa Complex small, 330 tablet (RM53.75) tahan untuk kegunaan 4 ke 12 minggu atau botol besar pula 700 tablet (RM97.50) tahan sehingga 36 minggu. 
    • Berbaloi pakai yang besar. Harganya lebih murah
    .
    C. Bentuk otot elak kulit menggeleber, badan bertenaga dan elak lapar 
    .
    1. Cinch Shake Mix
    .
    cinch shaklee untuk protein diet
    • 3 perasa hebat iaitu coklat, vanilla dan cafΓ© latte. 
    • Protein dari soya buat kita kenyang lebih lama, 
    • Menaikkan metabolisma badan  & pembakaran lemak
    • Leucine bantu mengekalkan otot semasa diet, elak kulit tak menggeleber setelah berat turun nanti. 
    • Sesuai sebagai meal replacement untuk orang sibuk bekerja. Elak gastrik sebab selalu skip & lewat makan
    .
    2. ESP
    .
    ESP shaklee untuk kenyang lama & metabolisme
    • Bekalkan protein untuk kenyang lama & metabolisme tinggi
    • Mempunyai Indeks Glisemik rendah, terbaik untuk kawal gula dalam darah. 
    • Terbaik untuk pesakit kencing manis
    • Bantu mengurangkan berat badan dan kawal selera makan 
    • Badan terasa bertenaga sepanjang hari. 
    • Sesuai untuk ibu menyusu kerana ESP berfungsi banyakkan& pekatkan susu. 
    • 1 canister ESP, 850g (RM150)
    .

    Set Kurus Shaklee Yang Paling Berkesan? Pilih ini untuk kesan terbaik

    Set paling berkesan untuk turun berat
    .
    Pening.
    .
    Betul kan?
    .
    Mana satu set yang nak dipilih untuk kurus.
    .
    Baca sana sini, ada banyak sangat kan?
    .
    Jika anda mahu hasil terbaik untuk kurus, seperti kisah 3 ibu yang dikongsi dalam artikel ini.
    .
    Kurang 14 kg kot.
    .
    Banyak tu. Anda ambil saja set di bawah ni.
    .

    Set Kurus Shaklee Yang Terbaik adalah seperti berikut ya
    1. Lecithin
    2. Omegaguard
    3. Alfafa
    4. Herblax
    5. ESP
    6. Cinch Shake
    7. Cinch Energy Tea

    Kenapa perlu ada 6 produk shaklee ini dalam set kurus?
    .
    Maznee kongsikan di bawah ya.
    .

    1. Lecithin Shaklee

    .

    Maznee cadangkan untuk pelanggan yang nak kurangkan berat sedikit.
    .

    Lecithin memang best. Selalu habis stok. Harga pun murah. Ada 180 biji dalam satu botol. Memang berbaloi lah.
    .

    Sebotol lecithin berharga runcit RM52 mempunyai 180 biji.
    .

    Selain bagus untuk ingatan dan mencegah nyanyuk bagi orang lanjut usia, lecithin juga bagus sebagai agen pemecahan lemak sekitar di bawah lapisan kulit. 
    .

    Salah satu contoh kebaikan mengambil lecithin, rakan akak memberikan lecithin pada ayahnya.
    .

    Ayah beliau perokok tegar, makan pun berselera dan berusian 60an. 
    .

    Sebelum ni dah dua kali pembedahan membuang ketumbuhan. Ada bonjolon lemak dan saiznya semakin membesar. 
    .

    Dan yang tak bagus, walaupun dah dibuang, masih keluar bonjolan ini ditempat lain.
    .

    Jadi setelah dua kali pembedahan, rakan Maznee membelikan produk shaklee untuk ayahnya.
    .

    Biarlah kan, orang berusia ni memang takut makan ubat. Jadi rakan kak Maznee cakap kelebihan lecithin shaklee.
    .

    Elak nyanyuk diusia tua. Terus setuju.
    .

    Alhamdulillah.
    .

    Kemudian, apa yang memeranjatkan saiz bonjolan lemak ini semakin mengecut.
    .

    Betul, makin gembira rakan saya dan ayahnya.
    .
    Umur sudah 60an tapi masih kuat menebas kebun. Memang jenis orang tak boleh duduk diam.
    .
    Hanya dengan makan lecithin, bukan saja bonjolan lemak dah beransur hilang, perut pun dan menyusut.
    .
    Sudah tidak boroi. Baju lama semua muat kembali.
    .
    Kawan kawannya semua terkejut. Macam mana pak cik boleh kurus balik ni.
    .
    Akhirnya, mereka pun makan lecithin bersama.
    .
    Kalau niat ikhlas, boleh bayangkan tak berapa banyak pahala Allah swt berikan dengan bantu orang lain.
    .
    Setiap bapa yang makin sihat, boleh menjalankan tanggungjawabnya dengan lebih baik. Nak beribadah ke masjid pun senang.
    .
    Syukur sangat sangat.
    .
    Lecihtin juga membantu mencantikkan otot dan kulit. Ia juga bantu mengurangkan sembelit.
    .
    Dan badan menggunkannya untuk menghasilkan jus hempedu bagi memecahkan lemak.
    .
    2. OmegaGuard
    .
    • Agen pemecahan lemak sekitar salur darah dan hati. 
    • Bantu rendahkan paras kolesterol dan kesihatan jantung.
    • Omegaguard juga bagus untuk minda dengan kandungan DHA. 
    • Bagus untuk kesihatan jantung.
    .
    Apa lagi ya.
    .
    Ok.
    .
    • Bagus untuk kesihatan sendi dan radang sendi. Maknanya siapa ada sakit tulang.. elok makan omegaguard.
    • Omegaguard boleh bantu rendahkan selera makan. 
    • Bantu kurangkan rembesan hormon dalam otak yang membuatkan kita rasa lapar.
    Sekali lagi Maznee ingatkan diri sendiri, makan dengan jadual pengambilan yang betul ya.
    .
    Sebagus mana pun sesuatu makanan tambahan, jika diambil berlebihan pun kurang molek. 
    .
    Ini bukan main main. 
    .
    Selalu Maznee dapat aduan.
    .
    Saya makan ikut belakang botol.
    .
    Kenapa jadi lain. 
    .
    Sebab tu, pengedar shaklee yang betul akan bantu kita selepas bertanya banyak soalan. 
    .
    Keadaan kesihatan setiap orang pun tak sama.
    .
    Pelanggan A tidak sama dengan Pelanggan B.
    .
    Cara hidup dan tabiat pemakanan lain.
    .
    Sejarah kesihatan pun tak sama.

    Pengguna bijak akan fikir..
    .
    "Kalau Pengedar ni boleh bantu aku dengan cara makan terbaik, itu lebih baik daripada beli dengan orang yang dekat"
    "Beli dengan kawan, kakak adik jiran.. Belum tentu mereka tahu cara makan yang betul"
    "Nanti nasi dah jadi bubur, nak marah pun susah. "
    .
    3. Alfalfa Complex
    .
    • Sangat sesuai untuk ibu bersalin yang ingin kurus dan menyusukan anak.
    • Sebabnya, alfafa akan bertindak sebagai penggalak susu (milk booster)
    • Pada masa yang sama membersihkan toksin dan membuangkan lemak yang dipecahkan lecithin dan omegaguard.
    • Pun begitu, perlu faham cara makan alfafa yang betul. Alfafa ni dari sumber herba, sesetengah dari kita kurang sesuai untuk makan alfafa seperti pesakit SLE dan G6PD.
    • Jadi pastikan ya betul betul. Semestinya Maznee akan bantu pelanggan  sebaiknya.
    • Alfafa memang wajib untuk ibu menyusu yang nak susu banyak & berat turun
    .
    4. Cinch Energy Tea
    .
    • Secara peribadinya, ini adalah salah satu dari produk kegemaran Maznee.
    • Badan rasa cergas lepas minum teh ni. Betul. Sangat sangat bertenaga dan segar.
    • Memang Maznee rasa lebih bersedia menghadapi kehidupan. Buat kerja rumah, uruskan anak anak dan tunaikan amanah dan tanggung jawab bekerja.
    • All in a days work. Lillahi taala
    • Teh cinch adalah gabungan 3 jenis teh - teh hijau, teh merah dan teh hijau bayi (white tea) menjadi penggalak untuk membekalkan tenaga secara semulajadi.  
    • Boleh menjadi pengganti kopi, soda atau minuman manis untuk mengekalkan kecergasan tubuh.
    • Semestinya bebas bahan pengawet. Semula jadi sepenuhnya.
    .
    5. Herblax Shaklee
    .
    Siapa ada masalah sembelit? Susah sangat nak ketandas sampai pening kepala dibuatnya
    .
    Badan jadi panas sebab kita tak ke tandas.
    .
    Jom cuba herblax.
    • Buang dan cuci toksin toksin dari badan kita.
    • Dan melawaskan proses penyingkiran. Memudahkan anda ke tandas.
    • Ini pun macam alfafa juga fungsinya.. Bezanya.. herblax shaklee lebih berkuasa untuk menyingkirkan toksin dari badan berbanding alfafa.
    .
    Haaa.
    .
    Jadi.
    .
    Buat permulaan jangan makan masa kerja.
    .
    Masa cuti ok.
    .
    Tandas dekat sikit.
    .
    Kalau di pejabat kes naya nanti.
    .
    Lebih naya lagi apabila tandas di pejabat terhad dan bom jangka hampir meletup.
    .
    Hehe.
    .
    Ingat sebelum kena ya
    .
    Tanya betul betul sebelum beli dan makan. Nak jual Shaklee memang mudah, yang susah tu nak terangkan cara makan yang betul
    .
    6. Cinch Mix Shake
    .
    Kini anda boleh kenyang lebih lama dengan Cinch Shake Shaklee.
    .
    Sedap pantas dan mudah disediakan
    .
    Terdapat 3 perisa
    • Vanilla
    • Coklat dan 
    • Caffe Latte. 
    Minuman yang rendah kalori dan diperkaya dengan Leucine yang mampu membina otot-otot yang telah kendur.
    .
    Rasanya lebih sedap daripada ESP Shaklee. Kelebihan Cinch ialah ianya rendah kalori.
    .
    Jadi memang sesuai sangat untuk diet. Bantu kita rasa kenyang lebih lama.
    .
    7. Energizing Soy Protein ESP
    .
    Susu soya kegemaran ramai.
    .
    Banyak kegunaan.
    .
    Sangat sesuai digunakan semasa ibu berpantang yang baru bersalin. 
    .
    Yalah kan, ESP Shaklee bantu hasilkan susu yang pekat.
    .
    Pada masa yang sama badan lebih cergas.
    .
    Protein dalam esp akan membantu badan menyembuhkan luka dan membina tisu baru.

    Bagi kawan kawan yang menghidap gastrik, sesuai makan ESP semasa diet sebab sifatnya yang alkali akan membantu mengurangkan keasidan dalam perut.
    .
    Tak perlu makan berguni guni soya untuk mendapat protein harian, satu canister ESP bersamaan dengan berapa kg soya?
    .
    Cuba teka
    .
    Yang bestnya.
    .
    Pengambilan ESP dengan betul akan membantu pesakit gastrik kembali sihat tanpa perlu risau dengan sakit gastrik yang lama menghantui.

    Cuma tulah kan.. Rasa soya ni tak semua orang suka. Tapi apa susah susah. Bancuh dengan jus buah dan susu segar. Sedap je 

    ESP Shaklee memang pilihan terbaik untuk set kurus shaklee. Terbaik
    .
    .
    Cara Makan Set Kurus Shaklee Yang Paling Berkesan?
    .
    cara makan set kurus shaklee

    Malaysia negara paling gemuk di asia tenggara. 
    .
    Serius.
    .
    Bagi mengurangkan populasi rakyat terlebih berat, hari ini Kak Mazni ingin berkongsi cara makan set kurus shaklee lengkap untuk anda.
    .
    carta negara gemuk di asia tenggara
    .
    Ya kita juara carta berat badan peringkat asia tenggara. Undisputed champion. Kalau masuk sukan SEA pastinya kita juara tanpa tandingan.
    .
    malaysia juara gemuk
    Adakah selepas ini kita akan jadi juara dunia pula? Selepas memenangi kategori Asia Tenggara?

    .
    Kontingen kita yang paling besar saiznya. Ohhh Tidakk.
    .
    Maznee tak nak semua tu. 
    .
    Jadi, selepas akak makan sendiri semua produk shaklee untuk kurus badan, dan dah kurang banyak kg.
    .
    budaya makan sambil lihat tv
    Makan depan TV. Jadi couch potato. Galakkan anak anak kita habiskan masa diluar. Beriadah
    .
    Hari ini Maznee nak kongsi pengalaman ya, moga anda semua jadi sihat dan fit. 
    .
    Bagi maju negara ni.
    .
    Tambah produktiviti kerja. Insyaallah.
    .
    Cara Makan Set Kurus Shaklee Yang Paling Berkesan Dari Pengalaman Sendiri
    .
    Ok, mula mula Maznee nak cerita sikit keadaan kawan, masa awal awal makan produk shaklee.
    .
    Masa tu berat kawan Maznee ni memang boleh tahanlah. Ada masalah kulit.
    .
    obesiti meningkatkan risiko sakit
    .
    Sakit ekzema yang gatal tu. 
    .
    Bukan saja gatal, tekstur kulit pun jadi tak cantik. 
    .
    Memang tak best.
    .
    Penat dah jumpa doktor. 
    .
    Dengan telan pil yang pelbagai warna dan jenis. 
    .
    Lama kawan Maznee rasa lemas juga. Sampai bila nak macam ni kan. 
    .
    Takkan tak de penawar. 
    .
    Sedangkan Allah swt menciptakan penawar untuk setiap penyakit.
    .
    Kecuali mati. 
    .
    Masa tu produk shaklee sedang meletup. 
    .
    Jadi kawan Maznee cari Maznee, sebab senangkan
    .
    Maznee dah lama jadi pengedar shaklee yang boleh dipercayai.
    .
    aturan pemakanan set kurus shaklee
    .
    Lagipun Maznee sekeluarga makan produk Shaklee dah lama
    .
    Mana boleh cari orang buta untuk ajar kita cari jalan kan.
    .
    Ibarat orang yang tak pernah makan rambutan, tapi nak terangkan rasa rambutan.
    .
    Memanglah rambutan manis, mangga pun manis. Jadi apa bezanya antara dua tu?
    .
    Alhamdulillah, Mazni berjaya yakin kan kawan untuk cuba produk ni.
    .
    Penerangannya lengkap.
    .
    Akhirnya selepas 2 bulan, akak kurang lebih dari 15kg. Yang lebih memeranjatkan akak, sakit ekzema pun hilang.
    .
    Yabeda bedu... Hehe
    .
    Jadual Pengambilan Set Kurus Shaklee Lengkap
    .
    1. Sebelum sarapan
    .
    Minum 1~2 sudu ESP dibancuh bersama air suam atau air sejuk. Campur dengan horlicks atau ovaltine dan susu untuk minuman yang lazat dan sedap.
    .
    Jika tak de ESP, tetapi anda ada Cinch bancuh 2 sudu dengan susu. Atau sama dengan cara penyediaan ESP. Ok?
    .
    Elak bancuh dengan kopi teh nescafe milo. Kafein dalam minuman tersebut akan ganggu penyerapan zat dalam makanan.
    .
    PESANAN:
    .
    Air panas pun jangan guna sebab akan merosakkan protein ESP.
    .
    2. Selepas Sarapan Pagi
    .
    Percaya atau tidak, dengan minum ESP dan cinch diawal pagi, perut akan lebih kenyang sepanjang pagi.
    .
    Sampai tengahari sebenarnya.
    .
    Masih perlu makan macam biasa ya. Sebaik baik sarapan ialah yang mengandungi semua kelas makanan.
    .
    Sarapan memang elok makan berat. Tetapi hadkan sehingga kenyang sahaja. Jangan makan lebih dari perlu.
    .
    Selepas sarapan makan lecithin dan omegaguard ikut sukatan yang betul ya
    .
    Sejam kemudian makan herblax ikut kuantiti yang betul
    .
    PESANAN:
    .
    Kak Mazni selalu dapat pertanyaan dari pelanggan, boleh tak minum ESP dan Cinch saja dan tak perlu makan makanan lain.
    .
    Sebenarnya tak boleh. Makanan masih perlu diambil ya.
    .
    Sebenarnya kan, orang yang makan sarapan pagi dengan banyak akan kenyang sampai tengahari.
    .
    Semasa makan tengahari, perut tak lapar sangat pun. Jadi kuantiti makanan yang diambil sedikit.
    .
    3. Makan Tengahari
    .
    Boleh perasan perut tak rasa lapar sangat kan. Itu kesan makan ESP dan cinch.
    .
    Ditambah pula dengan omegaguard yang membantu mengawal nafsu makan. Senang sikit nak kawal selera. Syukur alhamdulillah
    .
    Menu tengahari di Malaysia ni tak lari daripada lemak dan minyak. Antara pilihan yang terbaik untuk makan tengahari ialah nasi kerabu.
    .
    Kalau adalah kan. Hehe. Kak Mazni selalu kurangkan nasi masa tengahari dan lebihkan sayur.
    .
    Satu lagi tips yang Kak Mazni dapat dari pakar pemakanan. 
    .
    Nak tahu? Cer cerita cer cerita.
    .
    Kita boleh tipu minda sebenarnya. Gunakan pinggan yang lebih kecil. Elakkan guna pinggan besar.
    .
    Ada kesan psikologi tau.
    .
    Kalau guna pinggan kecil, kuantiti nasi dan lauk yang diambil kurang. Berbanding pinggan besar, kita lebih cenderung ambil nasi dan lauk banyak.
    .
    Mungkin kah satu hari nanti akan muncul seorang Yokozuna Sumo dari Malaysia?
    .
    Bayangkan.. Pinggan kecil, letak nasi sikit dan lauk je dah nampak penuh
    .
    Canggih tak tips ni. Memang betullah, Akak dah praktikkan dan memang betul.
    .
    Sebenarnya cukup atau tidak bergantung pada minda kita.
    .
    Kalau kita dah set dalam kepala
    .
    Aku makan 2 pinggan nasi baru kenyang.
    .
    Memang itulah yang kita akan terima. Bayangkan, masa puasa. Minggu pertama kita sahur punyalah banyak makan kan.
    .
    Tapi dah hujung bulan tu, minum air segelas dan makan sedikit saja dah kenyang. 
    .
    Niat puasa dan minda kita dah boleh terima
    .
    Aku makan sikit pun dah kenyang
    .
    Satu lagi contoh klasik. Merokok. Waktu puasa, boleh je perokok tahan sampai berbuka kan. 
    .
    Padahal sebelum tu, punyalah susah nak kawal masa merokok.
    .
    Jadi seleps habis makan tengahari masuk pejabat, makan lagi omegaguard dan lecithin. Kuantiti mesti tepat
    .
    Kemudian 1 jam kemudian makan herblax lagi.
    .
    4. Makan Malam
    .
    Seelok eloknya makan malam awal. Sebelum maghtib. 
    .
    Tapi realiti zaman sekarang,ramai lagi tersangkut dalam jam masa tu kan.
    .
    Waktu makan malam kita tak perlu makan banyak banyak. 
    .
    Seeloknya jangan makan nasi. 
    .
    Macam kawan kak Mazni seorang ni, sediakan roti parataha segera dalam peti ais.
    .
    Dia beli roti paratha yang serat penuh tu. 
    .
    Makan 2 keping dah kenyang. 
    .
    Dan lebih penting tahan lama.
    .
    Roti paratha serat penuh ni 50% kurang kandungan lemak dalamnya. 
    .
    Jadi menu yang lebih sihat.
    .
    Nak bagi sedap tukar tukarlah dengan kuah lain. 
    .
    Paratha cecah sambal sedap tu. 
    .
    Cecah kari pun best.
    .
    Kalau nak kelainan, masa panas panas tu sapu sikit mentega kacang dan taburkan badam. 
    .
    Sedap tu.
    .
    Ala ala Hot and Roll. 
    .
    Bezanya buat sendiri. Murah je.
    .
    Kenapa tak boleh makan berat waktu malam? 
    .
    Kita kan dah nak tidur.
    .
    Badan pun nak rehat, metabolisme dah turun. 
    .
    Kalau kita makan berlebihan berat, makanan tu akan disimpan sebagai lemak.
    .
    Macam mana berat nak turun kan.
    .
    Selesai makan malam, makan lagi lecithin dan omegaguard ok.
    .
    PERHATIAN:
    .
    Maksimum makan lecithin 6biji sehari. Omegaguard 3 biji sehari. Ini ada tulis belakang botol.
    .
    Jadi mintak tolong makan ikut sukatan ya.
    .
    Tips Cara Makan Set Kurus Shaklee Lengkap 
    .
    Jika kita harapkan pada supplemen shaklee sahaja untuk turunkan berat badan, memang hasilnya bagus.
    .
    Tapi kalau nak lebih bagus, cuba buat senaman setiap hari. 
    .
    Tak perlu lama. 20 minit pun cukup.
    .
    Paling best setakat ni kurang 10kg dalam sebulan. 
    .
    Lepas tu nak bagi ganjaran pada badan sekali sekala boleh lah.
    .
    Dah kurang 10 kg kan. Kita makan untuk hidup. 
    .
    .
    .
    kenapa tak kurus makan shaklee
    Ramai dah kurus selepas makan set kurus shaklee dengan betul. 
    .
    Ramai sangat.
    .
    Tiba tiba kedengaran beberapa contoh berat tak turun. Malah naik lagi.
    .
    Dan yang lebih menyeronokkan, disalahkan pula pada produk Shaklee. 
    .
    Tak berkesan. 
    .
    Tipu.
    .
    Percayalah, jika tak berkesan tu antara sebabnya ialah
    .
    makanan segera membawa obesiti
    .
    1. Makan sarapan atau tidak? Kemungkinan selalu tinggal sarapan. Selalu makan sarapan lambat.
    .
    Selalu tunggu perut dah lapar sangat baru makan. 
    .
    2. Kurang disiplin. Sekejap makan sekejap tinggal. 
    .
    Tak boleh macam tu. Makan mesti berterusan.
    .
    Kalau nak kurus, cuba ajak suami isteri dan kawan kawan untuk kurus bersama.
    .
    Bersama sama lebih mudah.
    .
    Sebab tu bulan ramadhan ramai ke surau dan masjid bertarawikh. Sebab ramai, Meriah dan seronok
    .
    3. Makan makanan ringan. Makan makanan segera. 
    .
    Fast food ialah bahan terlarang. Lemak banyak. Perasa banyak. Nak makan sekali sekala pun, selepas kita dah kuruslah.
    .
    4. Selalu bergaul dengan kaki makan
    .
    Kita ni banyak dipengaruhi oleh rakan rakan sekeliling. Masa rehat, janganlah duduk lepak dengan kawan kawan lain yang makan tak ingat.
    .
    Kena cari lingkungan dan persekitaran yang sesuai untuk makan dengan sihat.
    .
    Mula mula memang kekok. Cuba fokus, pedulikan ejekan orang.
    .
    Semua tu akan senyap selepas anda kurus. Masa tu mereka pula akan datang cari anda.
    .
    Tak pasal pasal anda terpaksa tolong mereka beli set kurus lengkap shaklee kan.
    .
    5. Kurang minum air
    .
    Air adalah agen penting untuk detox. minum 3 liter air sehari. Air masak ya.
    .
    Bukan air bergas 3 liter. Bukan kopi 3 liter. 
    .
    Air kosong tu.
    .
    6. Makan malam yang berat
    .
    Makan malam yang lambat dan berat. Alamak, lepas tu terus tidur.
    .
    Biasanya bila dah kenyang, badan dah penat, mata dah berat. Mesti tidur lena.
    .
    Habis diet kita. 
    .
    Cara Makan Set Kurus Shaklee Memang Tidak Berguna
    .
    Tak berguna
    .
    Sekiranya.
    .
    Jika anda baca dan tak buat apa apa. 
    .
    Jadi
    .
    Apa tunggu lagi. Hehe. 
    .
    Selamat mencuba Mazni ucapkan ya.
    .
    Kenapa Maznee ceritakan semua ni?

    .
    1. Sebelum ni ramai yang tanya Maznee selepas beli produk Shaklee.
      Mereka beli sendiri tanpa ada yang tunjukkan cara makannya.
      .
      Ataupun beli sebelum faham fungsi setiap produk dan kesesuaian pada penggunanya.
    2. Apabila tak dapat hasil yang baik, baru sedar yang nak makan ni perlukan ilmu.
      .
      Sebenarnya, apa yang kita bayar semasa membeli produk bukan untuk produk tersebut saja.
      .
      Tapi untuk cara makan dan khidmat nasihat selepas itu.
      .
      Itu yang lebih penting, semua orang boleh jual atau belikan. Tapi tak semua yang sanggup baca dan belajar fungsi produk dalam set kurus shaklee.
    3. Ini memerlukan tanggungjawab yang tinggi pada pengedar tersebut untuk memberikan perkhidmatan terbaik.
      .
      Maznee akan bantu sedaya upaya pelanggan yang beli dari akak.
      .
      Alhamdulillah, setakat ni mereka ikut dan tiru saja pengalaman Maznee menggunakan Set Kurus Lengkap Shaklee.
      .
      Hasilnya juga sama. Memang terbaik

    4. Sekarang nak cerita lebih lanjut tentang produk produk ni.
      .
      Suka Maznee ingatkan, jangan makan sesuatu produk kalau belum benar benar faham tentang fungsinya.
      .
      Jika apa apa jadi mudaratnya.
      .
      Kita sendiri tanggungkan. Badan dan kesihatan kita tangungjawab sendiri.
      .
      Harap sahabat semua jelas dengan kepentingan ini ya.

    .
    .
    testimoni set kurus shaklee

    Kalau set kurus shaklee ni berkesan, mesti ada banyak testimoni kan?
    .
    Betul.
    .
    Sebab tu Maznee berikan senarai testimoni ni
    .
    Semua pelanggan lepas yang dah kurus.
    .

    Testimoni 1 : Ibu turun 15 kg selepas bersalin
    .

    turun 15kg makan set kurus shaklee

    .
    Testimoni 2 : Ibu bekerja & menyusukan anak turun 20 kg 
    .
    turun 20kg makan set kurus shaklee
    .
    Testimoni 3 : Ibu berpantang dari Pulau Pinang turun 14 kg 
    .
    Pantang bersalin turun 14 kg
    .
    Testimoni 4 : Baju mak yang sempit dah longgar
    .
    Baju lama dah muat semula makan shaklee

    .
    Testimoni 5 : Baru makan shaklee dah turun 2kg. Suka sangat
    .
    Baru makan dah kurang 2kg

    .
    Testimoni 6 : Turun 3kg, lepas tu turun lagi 3kg. Jumlah 6kg kurang berat. Rasa ringan badan sekarang. 
    .
    Badan rasa ringan makan shaklee


    Berat turun 3kg makan shaklee

    Kurang 6 kg sejak makan shaklee

    .
    Rasanya 6 testimoni dah banyak kan?
    .
    Kalau ada soalan boleh whatsap Maznee ya
    .
    019-265-3791
    .
    .
    Berapa Harga Set Kurus Shaklee?
    .
    Harga set kurus shaklee 2017
    Berapa Harga?
    .
    Akhirnya kita sampai bahagian ni.
    .
    Terima kasih sebab setia sampai sekarang.
    .
    Maznee akan berikan harga runcit selepas GST untuk setiap produk ni ya.
    .
    Kalau anda rasa nak dapat harga yang lebih baik, Jadi ahli Shaklee ya.
    .
    Sebab dapat diskaun 20%.
    .
    Dan banyak lagi kelebihan lain. Whatsap Maznee ya. 
    .
    019- 265 3791
    .
    019- 265 3791
    .
    019- 265 3791
    .
    Maznee akan kongsi & jawab semua pertanyaan anda.
    .
    Senarai harga set kurus shaklee 2017 adalah seperti berikut
    .
    Nama Produk Dalam Set Kurus Shaklee
    Harga Runcit (RM)
    Alfalfa Complex (S)
    56.98
    Alfalfa Complex (L)
    103.35
    Lecithin
    55.65
    OmegaGuard
    144.16
    ESP Mixed Soy Protein Isolate Powder with Vanilla Flavour
    159
    Herb Lax
    55.65
    Cinch Tea Mix
    138.86
    Vanilla - Cinch Shake Mix Canister
    183.38
    Chocolate - Cinch Shake Mix Canister
    183.38
    Cafe Latte - Cinch Shake Mix Canister
    183.38
    .
    Harganya jauh lebih berbaloi kan daripada
    1. 1 x kali pembedahan plastik satu badan. 
    2. 1 x kos rawatan sakit kronik (seperti kanser & batu karang) di hospital swasta & juga kerajaan
    3. Suntik botox & vitamin c yang belum tentu selamat tu
    4. Lagi murah dari bayaran ke spa & pusat kecantikan

    Terbaik kan?
    .
    Nak lagi berbaloi, sekali lagi Maznee galakkan. Anda daftar jadi ahli Shaklee.
    .
    Ini sebabnya
    1. Harga ahli Shaklee (Diskaun anggaran 20%)
    2. Keahlian shaklee percuma untuk 12 bulan
    3. Rebate tunai 5% lagi
    4. Beg hitam shaklee yang ekslusif untuk ahli sahaja
    5. Promosi bulanan yang hebat (Contohnya Beli 6  Free 1, Beli 1 Free 1)
    6. Dan anda juga boleh belajar buat bisnes Shaklee kalau mahu selepas jadi ahli. Tiada paksaan. Kita boleh pilih
    .
    Berbaloi kan.
    .
    Jika  tuan & puan masih ada soalah yang belum berjawab, boleh Whatsap 019-265-3791 Maznee untuk pertanyaan lanjut.
    .
    Ikut pengalaman Maznee, ramai ibu yang dah bekerja ada masalah berat badan.
    .
    Rasa nak kurus tu ada.
    .
    Memang betul, wang ringgit tak dapat beli segalanya
    .
    Tapi duit yang sama, kita boleh gunakan untuk kesihatan. 
    .
    Insyaallah, bila kita lebih sihat.
    .
    Keluarga kita pun lebih ceria.
    .
    Jika tuan & puan mempunyai sebarang soalan mengenai Set Kurus Shaklee, boleh hubungi Maznee di
    .
    Call/WhatsApp/Telegram : 019-265-3791
    .
    Like kami di Facebook Page: Ibu bijak keluarga sihat
    mendapatkan HARGA dan INFO PERCUMA

    Bagaimana 3 Ibu bekerja ini kurang 14 kg dengan set kurus shaklee tanpa bersenam?

    .
    rahsia 3 ibu turun 14 kg berat badan
    Ramai wanita bergelar isteri & ibu ada masalah berat badan.
    .
    Betul kan?
    .
    Tapi masih ada harapan. 
    .
    Ramai je wanita yang berjaya turun berat.
    .
    Selepas makan set kuruskan badan shaklee
    .
    Di bawah ini Maznee kongsikan bagaimana 3 ibu yang bekerja & juga surirumah.
    .
    Yang berjaya turun minimum 14 kg berat.
    .
    Insyaallah, lepas ni giliran anda pula kan
    .
    Kisah ibu 1: Berat badan turun 14kg masa pantang makan set kurus shaklee 😍
    .


    .

    Untungnya bonda yang susukan badan. Sebab apa? Anak kita sihat & bam bam kena pam. Badan pun cepat kurus tau.
    .

    Banyak kasteme masznee kurang banyak sangat masa lepas bersalin.
    .

    Kurang berat 14 kg tu benda biasa tau.
    .

    😍
    .

    Kan best bila pinggang jadi macam biola semula. Nak sarung baju zaman anak dara pun longgar je. Mudah kalau gunakan produk penjagaan ibu bersalin shaklee
    .

    Maznee nak cite pengalaman sis Manal, ada dalam gambar kat atas tu kuruskan badan masa berpantang.
    .

    Manal ni, macam kebanyakan bonda kat luar sana.
    .

    Bekerja & dah bergelar isteri.
    .

    Biasalah kan, lepas kahwin ni kita dah kurang masa. Nak jaga suami & rumah tangga
    .

    Lepas dapat berita dah berbadan 2, memang seronoklah
    .

    Haha
    .

    Ye lah kan, nak dapat anak sendiri. Nikmat besar tau Allah bagi.
    .

    Berapa ramai dari kita orang perempuan kat luar sana yang ada masalah berat badan & kesuburan. Nak subur elok makan dengan sihat.
    .

    Dah bertahun tahun kahwin, masih belum ada rezeki timang cahaya mata. Memang sah ada masalah period & kurang subur.
    .

    Balik pada kisah manal ni, mang seronoklah sebab dah hamil.
    .

    Tiba saat yang dinanti nanti, alhamdulillah bersyukur lagi sebab dah selamat melahirkan anakbyang sihat.
    .

    Baby cukup bulan 😍
    .

    Lepas bersalin ni, antara dilema mak mak muda, badan dah mengembang
    .

    Baju dah tak muat, akan ada dalam hati kita tu suara bisikan halus
    .

    "Aku dah tak cantik"."Aku dah gemuk"



    .
    Dan macam macam lagilah.
    .
    Sebab tu masa pantang, kita jaga betul betul. Berat turun tau.
    .

    πŸ˜†
    .
    Kan seronok nak timbang berat tu, lepas timbang punyalah happy.
    .

    Sampaikan akak receptionist pejabat sebelah pun boleh nampak senyuman kita 12 km jauhnya.
    .

    Haha. πŸ˜… Terpancar sinar kebahagiaan.
    .
    Manal ambil keputusan nak turunkan berat lepas bersalin & bakar lelemak huduh tu
    .
    Apa yang Manal buat?
    .
    Manal ambil esp yang kaya protein.
    .
    Diet kaya protein & tukar karbohidrat ringkas pada protein.
    .
    Berat memang turun banyak. Dan sedikit bantuan dari set pelangsingan badan shaklee
    .
    Lepas tu makan pula omegaguard untuk kawal selera & bakar lemak.
    .
    Alfafa pula manal ambil untuk detoks dan flush lemak dari badan πŸ˜ƒ
    .
    Sambil tu ketatkan mana mana aset yang dah longgar
    .
    Kesannya, susu ibu manal banyak. Dan berat badan manal turun drastik.
    .
    Gembira benar manal umpama menang anugerah puskas. πŸ˜ƒ 
    .
    Dah boleh lompat tinggi tinggi menggapai bintang di langit
    .
    Sebab badan dah ringan kan
    .
    Haha.
    .
    Yang lagi best. Mak manal perasan anaknya dah kurus
    Manal pun terpaksalah coach ibunya untuk diet pula.
    .
    Haha. Dah berjangkit jangkit.
    .
    Siapa cakap kesihatan tak berjangkit.
    .
    Kisah manal bantu maknya kurus Maznee kongsi lain kali ya.
    .
    Insyaallah.
    .
    Jika bonda teringin nak kurus, tapi pening kepala tak tahu bagaimana
    .
    Whatsap saja maznee.
    .
    Insyaallah, kita boleh sembang panjang & bantu bonda semua dapatkan berat badan & figure idaman 😍
    .
    Pasang badan untuk suami je kan. πŸ˜ƒ
    .
    Kisah ibu 2: Ibu dari Brunei ini turun 15kg masa pantang dengan set bersalin Shaklee
    .
    Ibu & bayi sihat ceria
    πŸ˜€ masa mengandung ada tak berat bonda naik macam roket?
    .
    Rasa berpinau je mata bila tengok angka kat mesin penimbang tu. 
    .
    Nampak bulan bintang & komet.
    .
    πŸ˜‚ 
    .
    Macam mana nak dapat berat sebelum mengandung semula ya? Nak bagi baju dalam almari tu longgar semula. Tak payah tukar habis baju baru
    .
    Mahal mahal beli kan.
    .
    Takkan nak bagi kat orang. πŸ˜… Ada tak cara nak kecilkan ukuran pinggang tu bagi ramping cam body biola tu
    .
    Ye la, yang bentuk lapan tu.
    .
    Baru abang kesayangan tak sabar nak balik dari pejabat jumpa baby comel & bonda hangat menyengat 😍
    .
    Kalaulah doraemon ada sini, mesti dah minta keluar alat cepat kurus. Hehe
    .
    Ini Maznee nak cite kat bonda semua, kisah puan Ayu (Bukan nama sebenar) yang naik berat 20kg masa hamil anak 1st.
    .
    Naik 10 kg pun dah nak pitam.
    .
    Kalau 20 kg mesti rasa gelap dah harapan nak kembali slim
    .

    Kisah Puan Ayu dari Brunei nak turunkan berat 20 kg masa berpantang

    .Berat turun 15kg masa pantang bersalin shaklee
    .
    Maznee panggil nama puan ni Ayu sebab memang lawa orangnya.
    .
    Nampak gambar, kulit halus & gebu
    .
    Licin cam permukaan cermin.
    .
    Ayu whatsap Maznee masa bulan oktober 2016. πŸ˜„
    .
    Masa tu kan, Maznee nampak no phone ni cam pelik je.
    .
    Tak macam no Malaysia.
    .
    Sebelum ni Maznee pernah pos juga untuk orang brunei. Order produk shaklee untuk kurangkan rambut gugur. Puan ni takut benar sikat rambut. Banyak luruh. Mungkin sebab pakai tudung yang panas & tak serap peluh
    .
    πŸ˜…
    .
    Sebab tu dah cam no Brunei
    .
    Nak dijadikan cerita, sepanjang mengandung anak 1st ni, berat Ayu naik 20kg
    .
    Kalau dulu nampak solid cam badan kerengga tu. Sekarang dah tak cam tu
    .
    πŸ˜…
    .
    Masa peknen anak pertama ni, selera makan Ayu menjadi jadi.
    .
    Sebab tu berat naik mendadak. Biasa untuk mak buyung hilang selera makan masa first trimester
    .
    Masa 3 bulan pertama ni, rasa mual & loya tu kuat. Muntah muntah selalu.
    .
    Time ni berat tak naik, boleh turun lagi.
    .
    πŸ˜‚ Lepas masuk bulan ke 4 kehamilan, selera makan dah ada. Memang makan tak ingat lah
    .
    Mengidam itu ini. πŸ˜€ Kalau tak di kawal memang naik banyak tau
    .
    Risiko kena kencing manis. Pergh. 
    .
    Doktor panggil kencing manis masa hamil ni GDM. Banyak mudaratnya pada kesihatan baby & ibu sepanjang hayatnya. Sebab tu nak elak. Kena kawal berat masa mengandung.
    .
    Kalau dah tak boleh kawal, kena minum air gula lah kan.
    .
    Bukan sekali.
    .
    Selalu tau.
    .
    Doktor nak monitor gula masa kita mengandung.
    .
    Nak kawal selera & pastikan baby dapat khasiat yang cukup. Maznew rekemen makan set suplemen ibu hamil shaklee. Andai kata tak boleh elak. 
    .
    Jadilah macam puan Ayu
    .
    πŸ˜…
    .
    Naik 20kg masa hamil
    .
    Tapi tak apa, masih ada cara nak kurangkan berat lepas bersalin & dapat kembali bentuk badan idaman.
    .
    Bonda boleh makan set berpantang shaklee.
    .
    Insyaallah badan cepat pulih & kembali bertenaga.
    .

    Set ibu berpantang shaklee bantu turunkan berat Puan Ayu semasa berpantang

    .
    Puan Ayu nak cuba set ibu berpantang shaklee premium untuk kuruskan pinggang & cara menurunkan berat badan selepas bersalin caeser.
    .
    Bersalin czer lagi leceh.
    .
    Nak pakai bengkung pun susah tau.
    .
    Tak semua bengkung sesuai untuk pantang czer.
    .
    Jadi kena cari cara lain.
    .
    Yang berkesan & selamat.
    .
    Mungkin masa cari maklumat kat brunei tu, terjumpa testimoni ibu bersalin turun 14 kg masa berpantang dengan produk shaklee.
    .
    14 kg tau.
    .
    Insyaallah, bonda pun boleh turun juga
    .
    Maznee memang ada share kisah tersebut sebelum ni. Cuba bonda selongkar blog ni ya
    .
    Masa tu terkejut juga Maznee. Inilah maksud dunia tanpa sempadan. Brunei dengan Malaysia jauh kot
    .
    Ada laut cina selatan kat tengah.
    .
    Mujur ada internet untuk berhubung. Laut dan gunung pun tak boleh halang kan. 😍
    .
    Ayu memang semangat nak kurus, dia nak set terbaik
    .
    "What is the best set shaklee can offer for me?"
    .
    Maznee rekemen untuk bagi cergas masa pantang. Luka cepat sembuh
    .
    Susu ibu banyak & berat badan turun. πŸ˜ƒ
    .
    Lama juga Ayu fikir. Dalam 2 bulan juga. Dari bulan 10 tu.
    .
    Dah nak masuk bulan disember 2016 baru Ayu bagi kata putus
    .
    Ayu nak semua. 
    .
    πŸ˜‚ Hehe. 
    .
    Jadi Maznee pun pos semua barang tu terus dari gudang shaklee.
    .
    Sampai brunei. Tugas maznee baru bermula.
    .
    Maznee perlu kongsi dengan Ayu, macam mana caranya nak kuruskan badan dengan bijak
    .
    Barulah berbaloi semua duit & masa tu kan bonda
    .
    Terus terang Maznee kata, ada orang datang tanya Maznee cara makan yang betul.
    .
    Sedangkan dah beli dulu dengan orang lain.
    .
    Lepas tu berat tak turun. Sebab cara makan salah. πŸ˜‚
    .
    Maznee tak nak bonda kena cam tu. Jadi sebelum beli tu, pastikan bonda yakin pengedar shaklee tu boleh guide
    .
    Baru badan bonda turun. Kalau bonda orang utara, Maznee rekemen Aida. Agen pengedar shaklee belah kedah sana.
    .
    Insyaallah Aida ohsem. Kurang 20kg kot masa makan set shaklee. Nanti dia share caranya ok? πŸ˜„
    .
    Alhamdulillah, bulan jan 2017. Ayu bersalin.
    .
    Ada juga Ayu tanya soalan pasal shaklee masa pantang tu. Mana yang tak paham. Boleh tanya anytime. πŸ˜‰
    .
    Hasilnya, semalam. 6 feb 2017. Ayu dah kurang 15 kg dengan makan set berpantang shaklee.
    .
    Target nak turun lagi 10kg sebelum april. Insyaallah dapat tu.
    .
    Baby pun sihat. Comel. Debab je.
    .
    Sebab cukup susu. 😊 Alhamdulillah.
    .
    Ayu cakap nak restok cinch dan esp shaklee masa pantang bersalin sebab dah nak habis
    .
    😁 Kenalah maznee pos ke brunei lagi
    .
    Apa pelajaran yang bonda dapat dari kisah puan Ayu ni?
    .
    Andai kata bonda sedang tunggu masa nak bersalin, dan nak turunkan berat. Supaya kembali kurus cam anak dara bergetah dulu.
    .
    Kan best kalau ada orang nak bantu kurus semula kan? πŸ˜„
    .
    Kisah ibu 3: Berat ibu ini turun 20kg makan set bersalin shaklee & Susu ibu banyak
    .
    Ibu & bayi gembira
    Maznee nak kongsi kisah Puan Aida ( Nama sebenar) yang berjaya susukan anak sepenuhnya susu ibu & turun berat 20kg makan produk shaklee.
    .
    Dah lama sebenarnya, dalam 3 tahun seingat Maznee dari mula mula ber whatsap 😊
    .
    Sebelum ni Maznee ada cerita pasal puan Ayu dari brunei kan. Kisahnya ada persamaan.
    .
    Kalau Ayu turun 14 kg dalam pantang makan shaklee. Aida turun berat 20kg. Memang berbaloi makan shaklee masa pantang. Berat turun. Susu mencurah.
    .
    Berat 2 kampit beras makan. πŸ˜‚
    .
    Banyak tu.
    .

    Kisah Puan Aida kuruskan badan 20kg & susu ibu banyak. Alhamdulillah tak pernah beri susu formula lagi

    .
    .Berat badan turun 20 kg makan set bersalin kurus shaklee
    .
    Puan Aida asal kedah. Orang utara. Seingat Maznee, dalam tahun lepas Aida whatsap Maznee sebab nak cuba set penjagaan menyeluruh ibu pantang Shaklee untuk anak no 2
    .
    Dah sarat mengandung anak no 2. Masa trimester 3 dah tak ada alahan & loya lagi. Selera makan memang ada
    .
    Berat memang cepat naik
    .
    Masa tu, Aida nak kuruskan badan & juga banyakkan susu. Dah niat nak slim langsing menyusu secara ekslusif selama 2 tahun.
    .
    Berat naik banyak juga. Hehe
    .
    Tu yang nak cuba sekali set vitamin kuruskan badan. 😁
    .
    Bila Maznee dah faham keperluan Aida, jadi bolehlah rekemenkan vitamin shaklee yang sesuai
    .

    Adakah susu ibu kekal banyak & berat terus turun lepas makan produk shaklee?

    .
    Aida banyak tanya soalan pada Maznee. Maznee pun banyak juga tanya.
    .
    Sebab dari soalan ni, macam kita boleh tahu.
    .
    Baru ada sesi 2 hala.
    .
    Tak adalah syok sendiri kan. Haha πŸ˜‚
    .
    Antara soalan Aida ialah petua banyakkan susu badan selepas bersalin. Maznee sentuh banyak perkara
    .
    Pemakanan, waktu pam susu & suplement.
    .
    Antara suplement untuk banyakkan susu badan dari shaklee yang aida setuju nak ambil adalah alfafa complex shaklee sebagai penggalak susu
    .
    Ostematrix shaklee untuk bekalan kalsium. Bagi gigi & tulang kuat. Elak penyakit osteoprosis
    .
    Esp shaklee untuk susu banyak & pekat. Baru baby kenyang & tidur lena. Aida pun tak cepat lapar lepas pam & direct feeding.
    .
    Dan lecithin shaklee untuk pecahkan lemak & cepat kurus 😁
    .
    Hehe
    .
    Ada lagi, tapi tak dan lah nak bagitahu semua.
    .
    Bonda mesti tertanya tanya kan. Kalau makan suplemen ni memang badan terus turun berat & kurus ke?
    .
    Dan susu badan terus melimpah sampai nak pecah empangan ke?
    .
    😎
    .
    Jawapannya.
    .
    Tak.
    .

    Kenapa mesti pilih pengedar shaklee yang bertanggungjawab untuk guide bonda?

    .
    Tak percaya tanya Aida sendiri. Ada banyak kali susu ibu jadi sikit.
    .
    Secara tiba tiba. 😁
    .
    Dan tiap tiap kali tu lah Aida berlari marathon mendapatkan handphone. Dan whatsap Maznee tanpa belas kasihan πŸ˜†
    .
    Haha.
    .
    Siang dan malam tanya kat whatsap. ( Gurau je Aida)
    .
    Insyaallah Maznee jawab. 
    .
    Walaupun dah makan vitamin shaklee macam alfafa & esp untuk banyakkan susu.
    .
    Memang susu bertambah. Tapi bila kita buat sesuatu yang baru.
    .
    😐
    .
    Akan beri kesan pada pengeluaran susu.
    .
    Contohnya, secara umum. Minuman berkafein.
    .
    Penat & letih sebab tak cukup tidur. Makan pil perancang. Atau suntikan hormon.
    .
    Pada kita nampak tak ada apa apa. Tapi itu pun boleh rosakkan rancangan kita nak menyusu 2 tahun tau.
    .
    Alhamdulillah, setakat ni tiap kali susu aida jadi tak banyak.
    .
    πŸ˜… Kami sama sama berbincang & kenal pasti punca susu tu jadi sikit.
    .
    Bila bonda beli shaklee dari pengedar bertanggungjawab. Tak pening kepala & rasa membazir
    .
    Ada soalan je boleh terus tanya 😍
    .
    Aida punyalahlah suka & jatuh cinta dengan vitamin shaklee, sampai sekarang ni dah jadi pengedar shaklee area kodiang & changlun kedah sana
    .
    Untuk orang utara, terutama yang duduk kedah tu. Boleh pakat serbu Aida ni.
    .
    Bagi dia pening kepala. πŸ˜‚ Hehe.
    .
    Tanya je soalan soalan berbisa. Bagi dahi tu berpeluh dingin nak jawab. Sama macam mana nak akad nikah tu kan
    .
    Sekarang ni Maznee tekad nak bantu Aida lebih sihat & juga jadi agen shaklee kedah yang bagus
    .
    Sampai jadi sebutan, meniti dari bibir ke bibir.
    .
    .
    .
    Pilihan set kurus shaklee
    Tak cukup bajet nak beli set terbaik?
    .
    Jangan risau
    .
    Di bawah ini Maznee berikan lebih dari 17 pilihan set kurus
    .
    Yang sesuai untuk tengah bulan
    .
    Dan menurut fungsi masing masing
    .
    Banyak sebenarnya pilihan vitamin dan gabungan yang sesuai bergantung kepada sebab anda nak diet.
    .
    17 Pilihan set kurus Shaklee menurut keperluan anda
    .
    Ikut kesesuaian bajet dan gaya hidup. Selalunya bila ada pelanggan tanya, Maznee akan ambil kira macam mana mereka makan.
    .
    Masalah kesihatan dan sebagainya, baru Akak cadangkan produk mana yang sesuai.
    .


    Bagi yang mempunyai bajet kecil ataupun baru ingin mencuba produk Shaklee, memang Maznee cadangkan penggunaan pilih set dibawah ni
    .
    Maznee kongsikan 18 Set Kurus Shaklee yang boleh anda pilih. Anda boleh hubungi saya melalui whatsapp 019-265-3791 untuk bantuan. 
    .
    Pilih rangkaian produk yang bersesuaian dengan bajet dan kehendak anda. Harga boleh runding. Don't worry!
    .
    1. Set paling asas dan paling murah yang boleh diamalkan
    • Alfalfa Complex Harga runcit RM53.75
    • Lecithin Harga runcit RM52.50 
    Jumlah harga: RM106.25
    .
    Kebaikan
    • Harga murah & mampu milik
    • Tahan lama. Anggaran 8 minggu pakai
    .
    2. Sesuai untuk anda yang ada masalah sembelit dan lama di tandas
    • Herb-Lax Harga runcit RM52.50
    • Lecithin Harga runcit RM52.50
    Jumlah harga: RM105.00 
    .
    Kebaikan
    • Harga berpatutan
    • Kaya dengan serat & pemecah lemak untuk jaga berat
    .
    3. Khusus untuk ibu menyusu yang ingin cepat turun berat & susu banyak dengan bajet tidak melebihi RM200
    .
    Set kurus paling ringkas untuk ibu menyusu
    • Alfalfa Complex Harga runcit RM53.75
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
     Jumlah harga: RM189.75 
    .
    Kebaikan
    • Galakkan pengeluaran susu
    • Kurangkan selera makan
    • Tahan lama. Anggaran 8 ke 12 minggu
    • Bagus untuk memori ibu & anak cepat belajar
    .
    4. Susah kawal selera? Makan set ini supaya berat cepat turun
    .
    Sesuai untuk anda yang hadapi masalah pelawasan
    • Herb-Lax Harga runcit RM52.50
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
     Jumlah harga: RM187.50
    .
    Kebaikan

    • Kurangkan selera makan anda
    • Tahan lama. Anggaran 8 ke 12 minggu

    .
    5. Suka makan makanan berlemak? Bakar mereka sampai hangus dengan set ini. Bagus untuk ibu menyusu.
    .
    • Alfalfa Complex Harga runcit RM53.75
    • Lecithin Harga runcit RM52.50
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
    Jumlah RM242.25
    .
    Kebaikan

    • Pecahkan lemak dengan gandingan regu termantap. Omegaguard & lecithin
    • Sesuai sangat kalau kita suka makan nasi lemak & roti canai

    .
    6. Membakar lemak kuasa dua. Sesuai untuk anda bermasalah sembelit
    .
    • Herb-Lax Harga runcit RM52.50
    • Lecithin Harga runcit RM52.50
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
    Jumlah RM241.00
    .
    Kebaikan
    • Pecahkan lemak dengan gandingan regu termantap. Omegaguard & lecithin
    • Sesuai sangat kalau kita suka makan nasi lemak & roti canai
    .
    7. Diet protein. ESP bekalkan protein dalam diet. Bagus untuk ibu menyusu
    .
    • ESP Harga runcit RM150.00
    • Alfalfa Complex Harga runcit RM53.75
    • Lecithin Harga runcit RM52.50
    Jumlah RM256.25
    .
    Kebaikan
    • Pecahkan lemak dengan gandingan regu termantap. Omegaguard & lecithin
    • Sesuai sangat kalau kita suka makan nasi lemak & roti canai
    .
    8. Diet kaya protein & serat. Kenyang lebih lama
    .
    • ESP Harga runcit RM150.00
    • Herb-Lax Harga runcit RM52.50
    • Lecithin Harga runcit RM52.50
    Jumlah RM255.00
    .
    Kebaikan
    • Protein ESP bantu anda kenyang lebih lama & naikkan metabolisme
    • Pecahkan lemak & lawaskan urusan ke tandas
    .
    9. Diet protein yang sesuai untuk kurus & kecantikan kulit. Sesuai untuk ibu menyusu
    .
    • ESP Harga runcit RM150.00
    • Alfalfa Complex Harga runcit RM53.75
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
    Jumlah RM339.75
    .
    10. Cantik & kurus serentak. Sesuai untuk yang mengalami sembelit
    .
    • ESP Harga runcit RM150.00
    • Herb-Lax Harga runcit RM52.50
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
    Jumlah RM339.75
    .
    11. Sesuai untuk ibu lepas berpantang. Kurus, cantik & tambah susu ibu
    .
    • ESP Harga runcit RM150.00
    • Alfalfa Complex Harga runcit RM53.75
    • Lecithin Harga runcit RM52.50
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
    Jumlah RM392.25
    .
    12. Kuruskan badan & mencantikkan kulit, kuku dan rambut. Sesuai untuk yang mengalami masalah sembelit
    .
    • ESP Harga runcit RM150.00
    • Herb-Lax Harga runcit RM52.50
    • Lecithin Harga runcit RM52.50
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
    Jumlah RM391.00
    .
    13. Cinch Shake yang sedap. Boleh elak gastrik masa diet. Sesuai untuk mereka yang suka skip makan
    .
    • Cinch Shake Mix Harga runcit RM173.00
    • Alfalfa Complex Harga runcit RM53.75
    • Lecithin Harga runcit RM52.50
    Jumlah RM279.25
    .
    14. Anda ada sembelit & gastrik. Tapi nak kurus? Makan set ini
    .
    • Cinch Shake Mix Harga runcit RM173.00
    • Herb-Lax Harga runcit RM52.50
    • Lecithin Harga runcit RM52.50
    Jumlah RM278.00
    .
    15. Nak jaga aset kewanitaan & susah nak kawal makan? Ambil set ini
    .
    • Cinch Shake Mix Harga runcit RM173.00
    • Alfalfa Complex Harga runcit RM53.75
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
    Jumlah RM362.75
    .
    16. Ada sembelit & gastrik tapi nak diet? Set kurus ini sesuai untuk anda
    • Cinch Shake Mix Harga runcit RM173.00
    • Herb-Lax Harga runcit RM52.50
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
    Jumlah RM361.50
    .
    17. Nak jaga kecantikan dalaman & nak kurus sekaligus? Makan set ni
    .
    • Cinch Shake Mix Harga runcit RM173.00
    • Alfalfa Complex Harga runcit RM53.75
    • Lecithin Harga runcit RM52.50
    • Omegaguard Harga runcit RM136.00
    Jumlah RM415.25
    .
    Alhamdulillah, selesai sudah 17 pilihan
    .
    Kalau anda pening.
    .
    Whatsap saja Maznee 019-265-3791
    .
    Insyaallah akan bantu anda buat pilihan yang tepat
    .
    .

    References / Rujukan:

    1. Weight loss diet (1)
    2. Laman wikipedia.org (2)

    Langgan Artikel Terkini Terus Ke Peti Emel:

    27 Responses to "Set Kurus Shaklee Harga & Review Terbaik 2017 "

    1. Panjangnyeeee. mungkin boleh ringkas info kesihatan nih. takpon pecah2kan setiap produk 1 n3.
      ZUra juga pengguna shaklee. cuma belom daftar ahli jer. selalu beli dengan kawan jer. hehehehe

      BalasPadam
      Balasan
      1. Haha. Memang panjang kan sis entri pasal set kurus shaklee ni
        .
        😁
        .
        Banyak lagi nak letak sebenarnya. Haha

        Padam
      2. Alhamdulillah, semoga Zura konsisten jaga kesihatan ya
        .
        Makan vitamin shaklee masa kita sihat
        .
        Insyaallah, kualiti kesihatan terjaga

        Padam
      3. Akak suka baca artikel macam ni. Satu tempat, tapi semua maklumat dah cukup
        .
        Tak payah susah susah nak cari maklumat lain 😍

        Padam
    2. ulasan yang lengkap, nak kurus dengan cara sihat, badan kurus, kesihatan terjaga

      BalasPadam
      Balasan
      1. Terima kasih tuan Aju Mohit.
        .
        πŸ˜€
        .
        Selamat bercuti pagi sabtu ni

        Padam
      2. Bila badan sihat, baru hidup lebih bermakna 😁

        Padam
      3. Selamat bercuti maznee. Tak keluar jalan ke hari ni?

        Padam
    3. wah..informasi yang lengkap dan bagus untuk mereka yang memerlukan..

      BalasPadam
      Balasan
      1. Terima kasih melawat blog kani tuan
        .
        Semoga murah rezeki tuan πŸ˜€
        .

        Padam
      2. Nak kuruskan badan tak boleh ambil produk sebarangan kan?
        .
        Sebab banyak produk tak ada kelulusan, kalau dimakan jadi mudarat
        .
        Orang yang nak makan pun ada banyak soalan
        .
        Jadi panjanglah juga artikel ni
        .
        Hehe

        Padam
      3. Akak setuju. Nak kurus boleh, tapi jangan sampai bahayakan kesihatan

        Padam
    4. kita nk share sikit la..sebenarnya...kita jgn stress sgt...aku nk kurus,,,nk kurus...mcm sy...mkn ja set shaklee ni...sedar2 dah turun 20kg... :) hepi ke hepi?

      BalasPadam
      Balasan
      1. Betul. Setuju tu aida πŸ˜€ tak payah stress stress
        .
        Lebih baik enjoy proses nak sihat tu

        Padam
      2. Meang betul, nikmati je proses nak kurus tu
        .
        Tak payah fikir sangat
        .
        Asalkan ada ilmu dan orang yang guide
        .
        Mudah pe proses tu 😍

        Padam
      3. Kalau dah selalu orang perli kita gemuk, mesti dah lali kan
        .
        Nanti kita dah kurus pun orang perli jugak
        .
        Better buat sesuatu sebab kita sendiri yang nak

        Padam
      4. mulut org mmg mcm tu...aida smpai skrg pgang pesa kak angkat sy..
        "kita xboleh nk tutup mulut org..tp kita boleh tutup telinga kita.. "

        Padam
      5. Tutup telinga ya.
        .
        Haha
        .
        Nanti orang whatsap tutup mata pula

        Padam
    5. Set kurus shaklee memang berkesan
      .
      Terbaiklah

      BalasPadam
      Balasan
      1. Alhamdulillah,pernah pakai ya?
        .
        Turun berapa kg tuan?

        Padam
    6. wow. banyak benefit produk shaklee ni kan. harap murah rezeki smua distributor shaklee

      BalasPadam
      Balasan
      1. Memang banyak kebaikan produk shaklee Uncle Zuan
        .
        Bukan untuk kurus saja
        .
        Nak sihat & kerja kuat insyaallah elok
        .
        Amalkan satu keluarga

        Padam
    7. nasi memang mendatangkan obesiti ..selain itu pelbagai penyakit lain boleh datang tanpa diundang

      BalasPadam
      Balasan
      1. Nasi ni karbohidrat ringkas.
        .
        Bila makn cepat lapar semula
        .
        Dan gula pun naik mendadak dalam darah.
        .
        Gula yang tak dibakar menjadi tenaga badan akan simpan menjadi lemak
        .
        Nak kurus elok diet

        Padam
    8. Balasan
      1. Selamat mencuba set kurus terbaik shaklee ya 😍

        Padam
    9. jika dimakan secara berkesan dan tertib..maka hasilnya nanti akan menjadi luarbaisa

      BalasPadam

    ⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

    🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
    .
    Selamat bersilaturahim πŸŒ„