Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Cara Kuruskan Badan | 5 Tips Kurus Cepat Terbukti Berkesan

Cara Kuruskan Badan | 5 Tips Kurus Cepat Terbukti Berkesan

Assalamu'alaikum Wrmbth, Terima kasih kerana mengunjungi blog Maznee. Tahniah juga kerana buat keputusan bijak. Buktinya adalah sahabat semua sedang mencari cara kuruskan badan.
.
cara kuruskan badan dengan tips kurus cepat
Nak kuruskan badan tak semestinya kena ikat perut
.
Jadi hari ini Maznee akan berikan 5 tips kuruskan badan dengan cepat.

.

Dan ia terbukti berkesan. Terutama jika di makan bersama sama set kurus shaklee yang paling berkesan

.

Dengan syarat anda benar benar ikut rahsia yang mudah sangat ni. Ini bukan pelan diet yoyo ya.

.

Hari ni turun berat badan.. Esok naik mencanak canak.

.

Macam tak percaya je pada mesin penimbang berat yang baru kita beli tu. 
.
Ok, apakah 5 cara kuruskan badan tersebut? 

.
Jom sama sama kita cuba.


.

Berbaloii..

.

1. Wajib Makan Sarapan 

Musuh utama bagi kita mengamalkan diet secara sihat. Siapa tahu?

.

Ibu kita ? 
.
cara kuruskan badan dengan cepat
Makanan ibu memang terbaik. Sayangilah mereka sementara masih ada
.
Bukan. Sian mak. Apa salah mak pada kita

.

Nasi lemak ?

.

Apa salah nasi lemak. Semua salah nafsu makan. 

.

Ya, faktor utama kita gagal menurunkan berat badan ialah rasa lapar. Perut minta diisi.

.

Dan antara sebab kita makan lebih dari yang sepatutnya.. Selalu tinggal sarapan pagi.

.

Waktu pagi, seeloknya kita makan yang berat dengan menu sihat. 

.

Barulah bertenaga sehingga ke tengahari.

.

Merujuk pada satu artikel yang Maznee baca ada menyebut kenyataan dari ,Dr. Andrea Giancoli.

.

Mereka yang tak makan sarapan di waktu pagi pasti akan cenderung untuk makan secara berlebihan pada waktu makan tengahari. 

.

Beliau ada pakar pemakanan daripada  American Dietetic Association.

.

Jadi.. Tips Kurus Cepat yang pertama ialah mesti makan sarapan pagi.

.

2. Berhenti Makan Sebelum Kenyang

Dan makan sebelum lapar. 
.
Macam pernah dengar kan. Betul. Ini amalan yang dianjurkan dalam islam.
.
tips kurus cepat
.
Bersederhana dalam pengambilan makanan.
.
Badan kita ada haknya. Tanggungjawab kita adalah menunaikannya pada masa yang betul.

.

Maznee percaya.. Tuan puan budiman yang membaca artikel ni mesti jenis rajin rajin belaka.

.

Ok, sebenarnya ini prinsip yang sama dengan solat. Solat seeloknya diawal waktu.

.

Semasa kita bekerja di pejabat dan di rumah, kita kerap lupa untuk makan pada waktu yang sepatutnya. 

.

Bila dah tak tertanggung rasa lapar baru cari makanan.

.

Perut kita dah menyanyi nyanyi. 

.

Maznee rasa kawan kawan dah lalui semua ni. Kerja banyak di pejabat.

.

Bos pula nak cepat. Akhirnya kita tangguh waktu makan semata mata nak kejar deadline.

.

Akhirnya kerja siap. 

.

Dan kita pun bergegas mencari makan semasa pulang dari kerja. Makan di gerai makan.

.

Banyak pula ajinomoto dan MSG. 

.

Lemak dan santan dari roti canai dan rendang. Teh tarik manis.

.

Ini memang tidak sihat. 

.

Maznee cadangkan supaya kita semua sediakan snek sihat di atas meja. Contohnya kekacang.

.

Dan kirimlah pada rakan yang turun kebawah.

.

Hari ini anda sibuk mereka tolong belikan. Esok lusa mereka sibuk, kita pula tolong mereka.

.

Hukum alam. Baru seronok bekerja macam ni kan.

.

Cara kuruskan badan dengan cepat kedua: Makan pada waktunya dan jangan bertangguh tangguh.

.
kuruskan badan dengan sihat
Orang yang susah turun berat badan pun berjaya turun 2kg dalam sebulan

cara kuruskan badan berkesan
Tips untuk cara kuruskan badan dengan sihat dan selamat.

petua kurus dengan sihat
Alhamdulillah semakin sihat dan bertenaga selepas menggunakan produk kuruskan badan 
testimoni kurangkan berat badan
Alhamdulillah, sudah turun 6kg setakat ini. Suami isteri semakin sihat bersama sama
Anda juga boleh kurus seperti mereka!
.
Makan set kurus shaklee.
.
Mahu Maznee bantu anda kurangkan berat badan?
.
SMS/ Whatsapp Maznee 019-265-3791

3. Keluar Shopping Dalam Keadaan Kenyang

.
Ok.. Sejujurnya.. Siapa yang niat asal nak keluar beli barang sekejap je.

.

cara kuruskan badan dengan cepat
.
Tanpa disedari lalu dihadapan restoran makanan segera dan tiba tiba terpaksa makan sebab tak tahan dengan bau ayam goreng dan burger yang sedap tu.
.
Sila angkat tangan..

.

Hehe.. Memang ramaikan. Ini bukan saja menyebabkan kita makan lebih diluar.

.

Makanan tersebut juga tidak sihat. Tinggi bahan perasa dan berlemak.

.

Bukan daja tidak sihat untuk kesihatan... Malah juga untuk perbelanjaan harian kita.

.

Jadi cara kuruskan berat badan yang seterusnya.. Sebelum keluar ke pusat membeli belah.

.

Makan dirumah dahulu. 

.

Badan anda lebih sihat, dan poket anda lebih tebal dengan wang. Siapa untung?

.

Kita juga kan
.

4. Jangan Mudah Percaya Info Diatas Pek Makanan

.
Rendah lemak. Tiada MSG. Tinggi kalsium. 

.

Dan banyak lagi dakwaan lain. Elakkan tertipu.
.
tips untuk kurus
.
Bungkusan produk dipenuhi dengan kata kata yang mengelirukan. Semak betul betul
.

Apa yang terbaik untuk kita semua adalah menyemak label jadual nutrisi pada makanan tersebut.

.

Makanan yang kononya rendah lemak mungki tinggi kandungan gula.

.

Ini helah pemasaran untuk mengaburi mata kita.

.

Bahagian mana yang boleh kita percayai? Label makanan.

.

Minuman isotonik contohnya.. Memang benar ia diambil oleh atlit.

.

Tapi setelah dicairkan dengan tambahan air kosong yang banyak. Bukan dalam bentuk manis bergula tersebut.

.

Tipu belaka.

.

Maznee percaya anda semua pengguna bijak. Sama samalah kita menjaga kesihatan.

.

Cara Kuruskan badan ke 4 : Ambil tahu nutrisi makanan yang diambil. Baca jadual nutrisi
.


5. Makan Malam Awal

.
Amalan makan malam yang awal sangat bagus. Seelok eloknya sebelum maghrib.
.
tips kurus dengan cepat
.
Jika tak dapat buat semasa hari bekerja, kita buat semasa hujung minggu.

.
Ingat tak zaman dulu.. Kita duduk bersama keluarga makan berjemaah.

.
Masa nilah ibu dan ayah bertanyakan hal disekolah.

.
Barulah ada kemesraan.

.
Berbual hal hal yang baik sahaja semasa makan. Ini akan menghasilkan getaran positif pada emosi ahli keluarga.

.
Makan awal juga akan membantu perut kita menghadamkan makanan sebelum tidur dan membebaskannya sebagai tenaga.

.
Elakkan makan betul betul sebelum tidur.

.
Makin bertambah berat badan kerana lemak yang disimpan.

.
Cara kuruskan badan ke 5: Makan malam awal untuk penghadaman terbaik.

.
Dan tidurlah seawal jam 10 malam. Sunnah nabi untuk tidur awal. 

.
Lebih mudah untuk kita bangun tahajud keesokan pagi.
.

Akhir kata

.
Dari pengalaman Maznee sendiri, menurunkan berat badan lebih mudah dengan amalan diatas.
.
Perlukan cara untuk kuruskan badan dengan cepat? Makan Set kurus shaklee
.
SMS/ Whatsapp Maznee 019-265-3791
.
Dan jika digandingkan bersama set kurus shaklee lengkap, hasilnya lebih menyeluruh.

.
Berat badan berkurang.. Badan pula semakin sihat.
.