Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Hukum Membesarkan Payudara Menurut Islam | Set Besarkan Payu dara Shaklee

Hukum Membesarkan Payudara Menurut Islam | Set Besarkan Payu dara Shaklee


Assalamu'alaikum Wrmbth, Topik suami isteri ni. Apakah hukum membesarkan payudara menurut islam? Yalah.. Sekarang ni ramai isteri mencuba set besarkan payudara Shaklee.


cara membesarkan payudara besarkan payu dara menurut islam


Kita nak bagi jelas nyata dan terang. Semoga niat kita untuk cantik di mata suami tidak salah disisi agama.



Malah dapat pahala. 



Setelah Mazni melakukan carian di internet. Memang ramai juga menguarakan persoalan ini.



Masing masing mencari dan mencuba cara membesarkan payudara secara semulajadi. Salah satu cara yang ada adalah dengan produk shaklee.



Kebanyakannya atas permintaan suami.



Hukum Membesarkan Payudara Satu Ulasan



Dibawah ni Mazni sertakan ulasan dari Ustaz Love. Pening kepala ustaz ni nak menjawab isu sensitif ni.



Mari sama sama kita baca





cara membesarkan payudara menurut islam


Salam…



Ustaz Love menerima pertanyaan daripada addeen :



“ustaz , nak tnyer hukum fiqh la ckt



hukum sorang pompuan membesar payu dara haram coz mengubah ciptaan Tuhan , so bagaiman dengan produk ombak besar dan lain2 yang berada di pasaran?adakah haram ?



apa bezanya produk ombak besar jika dibandingkan dengan cara menggunakan jarum bg mendapatkan hasil yang diinginkan dari segi hukum fiqh ?




tq“




Serba salah Ustaz Love nak jawab soalan ni.. ia agak sensitif terutama di kalangan wanita (walaupun lelaki juga punya payu dara). Jadi bacalah entry ini dengan wajah dan pemikiran yang serius.. jangan larikan fokus pemikiran kepada perkara2 yang tak sepatutnya.



Secara umumnya, sebarang aktiviti yang mengubah ciptaan Allah secara kekal, maka hukumnya adalah haram (kecuali dalam kes2 khusus yg dinyatakan dalam hadis spt menyambung rambut, mencukur bulu kening dsb yang mana walaupun ia akan tumbuh kembali atau boleh diubah kepada asal, tetapi ada larangan khusus yg mengharamkan perbuatan itu). Bagi perkara2 yang tiada larangan khusus, maka kena lihat sama ada perubahan itu melibatkan perubahan kekal atau tidak.


cara membesarkan payudara set besarkan payu dara shaklee
Fesyen tudung labuh yang mematuhi syarak menutup bentuk tubuh wanita. Kecantikan isteri ekslusif untuk suami


Sebagai contoh, jika melakukan pembedahan plastik pada wajah, maka hukumnya adalah haram kerana ia mengubah wajah itu secara kekal. 



Begitu juga dengan jika melakukan pembedahan pembesaran payudara untuk tujuan kecantikan, maka hukumnya adalah haram. 



Ia berbeza jika ada isu perubatan di situ.. sebagai contoh, jika seorang wanita dewasa mempunyai payudara yang kecil (macam budak belum akil baligh).



Maka ia dikira suatu kecacatan dan ada maslahah tertentu untuk dibesarkan (supaya boleh menjadi wanita yg normal dan boleh menyusukan anak).



Maka ketika ini harus melakukan pembedahan pembesaran payudara. 


cara membesarkan payudara set besarkan payu dara shaklee
Sopan dan jelita. Kehormatan terpelihara


Ataupun jika payudara terlalu besar sehingga menyebabkan sesak nafas ataupun selalu nak tersembam (sbb terlalu berat), maka haruslah melakukan pembedahan untuk mengecilkannya. 



Kiranya, kalau ada maslahah dari sudut perubatan (dan disahkan doktor tiada kesan sampingan yg membahayakan), maka haruslah melakukannya.



Itu kalau bab pembedahan.. bagaimana pula dengan bab besarkan payudara dengan cara suntikan atau pemakanan (makan ubat Ombak Besar ke, Ombak Rindu ke, Ong Bak ke dsb)? 



Bab suntikan dan pemakanan ini, harus melakukannya.. kerana perubahan itu bukanlah perubahan yg kekal abadi. 



Setakat pengetahuan Ustaz Love, produk2 pembesaran ini perlu diambil dalam skala dan tempoh tertentu untuk memperolehi hasil yang diinginkan. 



Walaupun pembesaran itu melalui proses penambahan hormon dsb, tetapi ia berlaku secara semulajadi dan alami.. 



Bukanlah lepas2 makan, terus payudara berubah bentuk.. sebaliknya perlukan masa sikit2 untuk membesar.



Cuma, dalam keghairahan melakukan perkara ini, perlu diperhatikan beberapa perkara.. 



Antaranya yang paling utama adalah niat.. sbb apa nak lakukan pembesaran itu? Adakah sebab supaya nampak seksi dan nak tunjuk kepada lelaki (selain suami)? 



Kalau itulah tujuannya, maka hukumnya adalah haram.. kerana niatnya itu tak menghalalkan cara.



Ataupun jika menggunakan bahan2 terlarang.. sebagai contoh, menggunakan silikon yang merbahaya dan boleh menyebabkan kematian jika payudara itu pecah (masa kemalangan ke, tercucuk jarum ke.. kihkih).. ataupun menggunakan bahan2 yg haram spt bahan2 yang mengandungi DNA babi dsb.



Jangan pula silap faham bila dikatakan harus melakukan suntikan hormon itu, maka para pondan2 pun mengatakan harusnya mereka membesarkan payudara.



Itu dah masuk bab lain.. menjadi pondan tu pun dah haram, tak kira la suntik hormon ke, tak suntik hormon ke.. yg Ustaz Love cerita ni pasal wanita tulen, bukan tiruan.. kihkih..



Apa pun, dapatkan dulu nasihat pakar perubatan yang diiktiraf.. ada kemungkinan orang lain takde masalah nak makan, tapi kita ada masalah.. sebab tubuh badan kita ni tak sama.. ada yg sakit kepala, makan panadol 2 biji boleh hilang.. ada yg kena makan ponston baru boleh hilang..



WA


Jadi begitulah hukum membesarkan payudara menurut islam. Dapat kita ambil pelajaran dari ulasan diatas

1. Mengubah rupa kejadian tanpa sebab yang betul tidak dibenarkan
2. Niat untuk melakukan sesuatu menentukan hukum perbuatan kita

Nak ulas lebih lebih bukan bidang kita kan. Kita serahkan pada yang pakar. 

Cuma Mazni sangat tertarik tentang membesarkan payudara dengan niat untuk menambat hati suami. Dan ianya dibenarkan disisi agama islam.

Tapi sekiranya niat besarkan payu dara untuk kelihatan seksi di mata lelaki bukan muhrim memang tak dibenarkan.

Macam macam maklum balas dari wanita ni ya berkenaan cara membesarkan payudara. Jom sama sama kita baca

cara membesarkan payudara set besarkan payu dara shaklee
Ya niat mesti betul.

cara membesarkan payudara set besarkan payu dara shaklee
Kebanyakan isteri ingin membesarkan payudara kerana permintaan suami kan?

cara membesarkan payudara set besarkan payu dara shaklee
Kecantikan itu subjektif. Suami kita tak sama kan?

cara membesarkan payudara set besarkan payu dara shaklee
Hmm.. Jadi boleh makan set besarkan payudara shaklee tanpa was was. Selamat dan menyihatkan insyaallah

cara membesarkan payudara set besarkan payu dara shaklee
Sesetengah suami memang mementingkan rupa luaran

cara membesarkan payudara set besarkan payu dara shaklee
Jagalah hati isteri wahai suami. Jangan lukakan hati mereka dengan kata kata mengguris jiwa

cara membesarkan payudara set besarkan payu dara shaklee
Cara membesarkan payudara yang memudaratkan tidak dibenarkan

cara membesarkan payudara set besarkan payu dara shaklee
Pembedahan bukan saja mahal.

set besarkan payudara shaklee dengan produk

Semoga artikel kali ini menjawab soalan isteri dan suami semua. Tak salah cantik di mata suami dengan niat yang betul.


Dan dengan cara yang selamat. Insyaallah Set besarkan payudara shaklee adalah alternatif yang selamat untuk para isteri.


Untuk mencuba produk, bertanyakan harga dan konsultasi percuma ini,sila hubungi saya di:


Call / Whatsupp: 
019-2653791 atau  0192663791 

ID Shaklee: 
963860


Jadi apa pendapat anda tentang hukum membesarkan payudara dan Set besarkan payudara Shaklee