Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Tips Mudah Hamil Anak Lelaki Yang Suami Anda Patut Tahu

Tips Mudah Hamil Anak Lelaki

Assalamu'alaikum Wrmbth, Terima kasih kerana mengunjungi blog ini untuk rujukan tips mudah hamil anak lelaki.

tips mudah hamil anak lelaki
Macam mana cara mudah hamil anak lelaki ?


Allah swt berikan anugerah anak lelaki dan perempuan sama saja . Zaman arab jahiliyah dulu.. Anak perempuan ditanam hidup hidup.



Kerana ibu bapanya takut dengan aib yang akan terjadi di masa akan datang. Kedatangan islam dengan perutusan Rasulullah SAW telah mengubah segalanya.


tips mudah hamil anak lelaki




Buat suami isteri yang teringin untuk mendapat cahaya mata.. Lebih spesifik lagi ingin hamil anak lelaki..


Ada teknik yang boleh dilakukan untuk meninggikan peluang mudah hamil baby boy.



Ya memang ada. Cuma peluang untuk dapat tu masih takdir ilahi.



Kita usaha saja kan.


Berjaya Hamil Sepantas 3 minggu ?

petua mendapat anak lelaki menurut islam
Percaya atau tidak, sebelum ini Puan Safiyah dan suami mencuba 2 tahun untuk cepat hamil. Tetapi tidak berjaya. Kemudian setelah mengamalkan tips waktu subur dan produk ini beliau hamil stelah 3 minggu menggunakannya
Puan Farah dalam gambar di bawah pula baru berkahwin 2 bulan.


Pada awalnya, keinginan untuk memperoleh zuriat dengan cepat tidak terlintas.



Tetapi setelah melihat kawan kawan lain hamil dan keluarga pula kerap bertanya.



Tertekan juga hati.


petua hamil anak lelaki
Alhamdulillah, setelah mengamalkan produk ini dan waktu subur sudah stabil berjaya hamil dengan cepat. Tidak sampai 2 bulan menggunakan dan mengamalkannya

tanda mengandung anak lelaki yang boleh dilihat
Tekanan dari persekitaran menjadikan ramai dari kita tak selesa kan?
bagaimana cara mudah mengandung
Kemudian suami pula jenis suka kanak kanak. Semakin kuat sebab untuk Puan Farah berusaha untuk mengandung cepat. Alhamdulillah berbaloi selepas berjaya
petua mengandung anak lelaki
Puan Safiyah juga pernah mengalami masalah yang sama. Kesukaran untuk mendapat anak kedua.  Salah satu puncanya kitaran haid yang tidak stabil

adab doa amalan ibu yang hamil
Puan Atikah pula mengambil langkah proaktif, sebaik sahaja bersedia untuk menambah anak kedua terus berusaha dengan cara yang betul. Menggunakan produk kesuburan ini kerana haid tidak menentu.

tips cepat dapat anak kedua
Suami Puan Atikah berniaga sendiri dan sering pulang lewat. Balik pun sudah penat. Jadi kualiti hubungan suami isteri terjejas. Mereka kemudian makan produk kesuburan suami isteri untuk kecergasan



produk kesuburan suami isteri mudah hamil
Puan Atikah mencuba produk ini dan petua cepat mengandung dari kami. Beliau menghubungi kami pada 22 Disember 2014. Baru 2 bulan kahwin. Pengantin baru lagi ni



hamil dalam masa 2 minggu
Kemudian selepas 2 minggu lebih, hampir 3 minggu. Berjaya hamil. Semakin ramai berjaya hamil sepantas 3 minggu selepas mengamalkan produk ini dan tips yang di berikan

menunggu kelahiran anak pertama
Tahniah Puan Farah dan pasangan suami isteri yang lain. Puan Farah kini sedang menunggu hari untuk bersalin. 10 Mac 2015. Mari sama sama kita doakan semuanya selamat. Insyaallah.
Keputusan Puan Farah, Puan Safiyah dan Puan Zariyah serta ramai lagi telah membuahkan hasil. Alhamdulillah. Insyaallah kami doakan pembaca juga berjaya selepas ini

doa mudah hamil anak lelaki
Lebih baik lagi, kesan menggunakan produk ini badan semakin sihat dan kulit semakin cantik. Suami mana yang tidak suka isteri cantik kan. 

Ok, sekarang mari kita baca dan amalkan petua senang mengandung di bawah.

Kaedah Saintifik Mendapat Anak Lelaki

Lelaki dan perempuan ini mempunyai susunan gen yang berbeza.


Untuk mendapat anak lelaki.. Kombinasi kromosom XY diperlukan.



Untuk mendapat anak perempuan. Kombinasi kromosom XX diperlukan.


cara saintifik dapat anak lelaki


Satu faktor penting yang menentukan jantina anak ialah suami sendiri. 



Apa?



Betul.. Sperma suami membawa kromosom X dan Y. 



Ovum isteri pula hanya mempunyai kromosom X.  Ini memusnahkan mitos zaman dahulukala yang sering menyalahkan isteri kerana tidak mampu memberikan anak lelaki.


Tips mudah hamil anak lelaki adalah seperti berikut


1. Masa Hubungan Intim Dilakukan



Masa terbaik untuk mendapat anak lelaki adalah dengan melakukan hubungan suami isteri pada waktu subur wanita.



Macam mana nak kira waktu subur tanpa kalkulator? Mudah saja. KLIK SINI



Artikel penuh untuk bantu anggarkan dengan mudah



2. Kualiti Hubungan Intim Suami Isteri



Bilangan sperma suami akan menentukan samada isteri akan hamil lebih mudah. 



Jadi. Apa yang ingin kami sampaikan ialah, tidak perlu lakukan setiap hari. 


masa untuk waktu subur


Selang sehari lebih baik berbanding setiap hari. Sebabnya ialah bilangan sperma suami akan berkurangan dan tidak sempat dihasilkan dengan segera.



Fokus pada kualiti. Bukan kuantiti. Macam mana nak pastikan badan suami cergas dan cukup zat ?



Boleh cuba makanan tambahan seperti set kesuburan lelaki shaklee.


3. Teknik hubungan Suami Isteri



Tadi kita ada kongsikan yang sperma ayah membawa kromosom jenis X dan Y.



2 jenis sperma ini berbeza sifatnya.



Sperma Y yang membawa baka lelaki adalah lebih agresif tetapi mempunyai umur yang pendek.



Jadi peluang untuk hamil anak lelaki akan lebih mudah sekiranya jarak yang dilalui oleh sperma untuk berenang dalam rahim ibu dipendekkan.



Usia sperma X pula boleh bertahan sehingga 3 hari.


doa mudah mendapat anak

Jadi teknik yang digunakan memang akan memainkan peranan jantina anak yang dilahirkan kelak sekiranya isteri hamil.


Walaupun terdapat banyak teknik.. Pilih teknik yang akan mendekatkan alat peranakan suami dengan pintu rahim isteri sehampir mungkin supaya sperma Y dapat berenang dengan pantas dalam usianya yang pendek.



Dan bertemu dengan ovum.



Sperma Y ini boleh diibaratkan sebagai pelari pecut 100m. Memang laju berenang tetapi cepat letih kerana jumlah tenaga yang diperlukan tinggi.



Sperma X pula seperti pelari marathon. Lebih perlahan tapi dapat menempuh jarak lebih jauh.



Memang hebat ciptaan Allah swt.



4. Siang atau Malam?



Seeloknya pilihlah pada waktu malam.


5. Asid atau Alkali ?


Menurut kajian.. Keadaan faraj yang beralkali akan mewujudkan persekitaran yang lebih sesuai untuk Sperma Y untuk hidup lebih lama.



Antara cara mudah untuk menukarkan keadaan faraj kepada beralkali ialahdengan menggunakan cecair  “ bikarbonat” yang beralkali ke dalam faraj lebih kurang 2 jam sebelum mengadakan hubungan seks. 


6. Mendahulukan Kepuasan Isteri Berbanding Suami


Jika anda rasa ragu ragu untuk mengikuti cara ke 5.. Iaitu memasukkan cecair berkarbonat kedalam faraj..



Ada cara alternatif untuk suami.



Ya.. Peranan suami. Suami perlu menangguhkan kepuasan dan memberikan laluan kepada isteri untuk inzal dan mencapai kepuasan terlebih dahulu.



Apabila isteri inzal terlebih dahulu, secara semulajadinya keadaan faraj wanita akan menjadi lebih beralkali kerana cecair yang dikeluarkan isteri.



Memang adil dan menakjubkan sistem yang dicipta oleh Allah swt.

7. Mengetahui Waktu Subur Isteri


Isteri ada hari hari yang subur dan tidak subur. Jika suami dan isteri ada buat rekod setiap bulan tentang berapa hari kitaran haid.

Tarikh ia bermula dan berhenti.

Waktu subur isteri boleh di kira. Dan kalender kesuburan isteri dapat di manfaatkan untuk merancang kehamilan.

Macam mana tu?

Boleh ambil cuti dan luangkan masa berkualiti bersama sama. 

Biasanya hari bekerja kita sudah letih di pejabat bukan?


Doa Mudah Hamil 


Sebelum kita akhiri perkongsian ini.. Kami ingin tekankan memang benar kita berusaha namun rezeki hak Allah swt.


Seeloknya banyakkan doa dan berusaha. 


amalan mudah mengandung

Antara doa yang elok untuk diamalkan ialah



Cuba amalkan disaat makbul doa.



Bila waktu waktu tersebut.. 



Waktu Doa Makbul



1. Waktu sepertiga malam yang akhir



Sesungguhnya Rasulullah bersabda:



“Allah akan turun ke langit dunia setiap malam iaitu sepertiga malam yang terakhir, seraya berfirman: “Sesiapa yang berdoa kepada-Ku, maka aku akan menerima permintaannya dan sesiapa yang meminta keampunan daripada-Ku maka Aku akan mengampuninya”. (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)



2. Sewaktu berbuka puasa bagi orang yang berpuasa


“Sesungguhnya bagi orang yang berpuasa ketika saat berbuka ada doa yang tidak ditolak”. (Hadis Riwayat Ibnu Majah)

cara mudah mengandung anak lelaki


3. Sebaik Selepas Selesai Solat Fardhu



Selepas solat wajib 5 kali sehari semalam banyakkan berdoa



“Doa itu mustajab pada waktu malam dan selesai solat fardu” (HR Al-Tirmizi)



4. Doa di dalam sujud



Tahukah kita bahawa, saat paling dekat seorang hamba Allah swt dengan penciptanya adalah semasa sujud.



Jadi banyakkan berdoa semasa waktu ini



“Adapun pada waktu sujud, maka bersungguh-sungguhl ah berdoa keraan saat itu sangat tepat untuk dikabulkan” (HR Muslim)



“Sehampir-hampir hamba kepada Tuhannya ialah ketika waktu sujud , maka perbanyakkanlah berdoa” ( HR Muslim )


5. Sesaat pada hari Jumaat


Allah swt memberikan kelebihan kepada kita umat Nabi Muhammad SAW (mari ebrselawat keatas baginda) dengan saat makbul berdoa.


hamil anak lelaki
Hadis sahih daripada Rasulullah SAW mengenai nya ialah


“Sesungguhnya pada hari Jumaat ada satu saat yang tidaklah bertepatan seorang hamba muslim shalat dan memohon sesuatu kebaikan kepada Allah melainkan akan diberikan padanya, beliau berisyarat dengan tangannya akan sedikitnya waktu tersebut”. (Hadis Riwayat Bukhari dan Muslim)


6. Ketika Lailatulqadar


Beribadat pada malam ini seumpama beribadat sekurang kurangnya menyamai 1000 bulan



Ya, malam isitimewa pada bulan yang istimewa. Bulan Ramadhan



Aisyah r.a bertanya kepada Rasulullah s.a.w:



“Sekiranya saya bertemu dengan Lailatul Qadar , apakah yang perlu say abaca? Jawab Rasulullah s.a.w sebutlah olehmu Ya Allah, sesungguhnya Kamu Maha Pemaaf lagi Maha Mulia . Kamu sukakan kemaafan . Jesteru , maafkanlah aku .” (HR Al-Tirmizi, Ibn Majah & Al-Nasa’ie , lihat sahih Al-Tirmizi )


7. Ketika Hari Arafah

Dari ‘Amr bin Syu’aib Radhiyallahu ‘anhu dari bapaknya dari datuknya bahawasanya Nabi Shallallahu ‘alaihi wa sallam bersabda.


“Sebaik-baik doa adalah pada hari Arafah”. (Sunan At-Tirmidzi, bab Jamiud Da’waat 13/83)


8. Doa antara Azan dan Iqamah


“Tidaklah ditolak doa diantara azan dan iqamah .” (Hadis Riwayat Al-Tirmizi)


9. Ketika Hujan

Imam An-Nawawi berkata bahawa penyebab doa pada waktu hujan tidak ditolak atau jarang ditolak ialah kerana pada saat itu sedang turun rahmat khususnya curahan hujan pertama di awal musim.

tanda awal kehamilan


Usaha Berterusan Dan Bertawakal


Kita yang berusaha dan Allah swt yang menentukan. Kami ingin ingatkan yang cara yang diberikan diatas bukan 100% berkesan.



Banyak lagi faktor lain yang boleh berubah bergantung pada keadaan kesihatan seseorang.

Untuk mencuba produk, bertanyakan maklumat ,sila SMS atau Whatsapp saya di:


SMS / Whatsupp: 
019-2653791 atau  0192663791 
ID Shaklee: 963860


FB: Mazni Azmi bagi sebarang pertanyaan lanjut.

Like kami di Facebook Page: Ibu Bijak Keluarga Sihat untuk maklumat menarik dan promosi

Alhamdulillah kita sudah pun berada di penghujung artikel. Semoga tips mudah hamil untuk pasangan mendapat anak lelaki dapat memberikan harapan untuk suami isteri mencuba.