Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Khasiat Delima Untuk Kesihatan Keluarga

Sarapan apa pagi ni? Kami sarapan buah delima. Manis berjus gitu. Memercik mercik masa gigit. Adik ipar mengidam. Dapat rase sekali. Rezeki tak pernah salah alamat
.
.

Khasiat Delima Untuk Kesihatan Keluarga

Bonda tahu tak, nak makan delima ni ada cara nak potongnya? Bukan main belah je. Nanti Maznee share ye. 😍 Selalulah cek balik wall ni ya.
Bagus buah delima ni, ada sebut dalam al quran. Buah syurga ni. Ibu mengandung elok makan untuk pastikan hb tak turun. 
.
Kita pula elok makan untuk vitamin dan mineral macam zat besi. 
.
Ibu mengandung elok makan buah delima untuk kuatkan sistem keimunan. Barulah badan kuat lawan penyakit seperti keputihan yang dihidapi ibu hamil dengan antibodi yang lemah.
.
Barulah badan cergas, kuat kerja tak lesu mengantuk nak peluk bantal je. 
.
Maznee & anak anak amalkan makan buah buahan & suplemen vitamin untuk kuatkan badan. 
.
Terutama untuk tambah selera makan anak kami. 2 hero kecil memang lasak. Maklumlah budak baru nak besar.

Insyaallah, dah 4 tahun pakai. Jarang demam.
.
Lagipun buah ni kan mahal, nak makan hari hari pun bukan senang nak jumpa kan. Sebab tu kami telan je sebiji pil vitalea shaklee untuk lengkapkan khasiat. 

Mana tau dari makanan seharian ada yang tak cukup. Lagipun sebotol tahan 4 bulan. πŸ˜† Berbaloi baloi
.
Kite cover balik. Badan kite pun nak pakai lama kan? Elok jaga masa sihat. 😸

16 Responses to "Khasiat Delima Untuk Kesihatan Keluarga"

  1. jus delima fresh...sedap sungguh..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul, jus delima fresh memanng sedap. Anak anak pun suka untuk tambah selera makan

      Padam
  2. buah delima tu kalau saya dapat, time update entri pon boleh habis sebiji tanpa sedar.. hee~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha. Memang sedap. Lagi lagi kalau sejuk. Menyegarkan

      Padam
  3. dulu mengandung xdpt mkn fresh dpt minum jus delima je hihi tp mmg baik untuk org ppuan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu puan EL. Buah delima memang bagus untuk orang mengandung πŸ˜ƒ

      Padam
  4. Dapat jus delima pun dah rasa teruja, inikan pulak kalau dapat makan buahnya. Suami saya cukup suka buah delima ni. Pantang nampak!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus makan buah delima untuk suami isteri πŸ˜ƒ banyak khasiatnya.

      Padam
  5. Erm dah lama Mai tak makan buah delima, nanti boleh cari kat Tesco...

    BalasPadam
  6. Balasan
    1. Sedap dan banyak manfaat buah delima untuk kesihatan lelaki & wanita πŸ˜ƒ

      Padam
  7. sedapnyer buah delima... akakpun dulu dapat makan sekalijer buah delima... masatu payah nak cari..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Payah nak cari masa bukan musim nya. πŸ˜‚ Memang tak jumpa

      Padam
  8. prnh mkn tp x reti nk mkn..dia berbiji kat dlm tu kan =.=

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haah. Ada biji kat dalam tu. Banyak khasiat tau bijinya tu.
      .
      Bukan sebarang tau buah delima ni. Sampai ada dalam al quran πŸ˜‰

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„