Cara sarapan yang betul supaya mudah turunkan berat badan .

Cara sarapan yang betul supaya mudah turunkan berat badan.

Pagi tadi dengar berita, ramai orang Malaysia terutama kaum ibu naik berat walaupun makan sikit. πŸ˜‚
.
Ramai yang nak diet tapi silap cara makan. 
.
Tergerak nak kongsikan cara yang betul untuk sarapan & kurangkan selera makan. 😍Satu cara kuruskan badan yang mudah & berkesan
.
Masa sarapan setiap pagi, elok diambil sebelum jam 9. Sebab masa ni metabolisme badan tinggi. Badan cepat bakar lemak.  πŸ˜ 
.
😍Sebab tu Mazni selalu pesan untuk makan sarapan awal. Lebih lagi untuk penggunaan set kurus shaklee diawal pagi selepas sarapan. Masa makan tu pun penting tau
.
Makan lebih sebelum 9 pagi selama seminggu & kita boleh perasan senang nak kawal selera. Perut kurang lapar. 😊
.
Berat pun senang turun kalau makan sarapan awal. Lepas jam 9 metabolisme dah turun. Tu yang makan sikit pun cepat gemuk.
.
Jadi lepas ni kita kena pakat makan sarapan awal tau untuk turunkan berat badan. Bonda semua selalu makan sarapan pukul berapa? Cube kongsikan dibawah?

7 Responses to "Cara sarapan yang betul supaya mudah turunkan berat badan ."

  1. nasib nni x gemuk.. tapi sarapan pagi Unni kena makan bnyk2. sebab malam tak makan..hihihih

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah tak gemuk. Hehe. Kalau tak kena lari guling guling keliling padang nak bakar lemak berlebihan tu kan sis Unni

      Gara gara makan sarapan lewat. Hehe

      Padam
    2. if badan da naik ni payah nak turun kan.. berat Unni x normal jgk, naik trun tapi x gemuk.. makan bnyak sikit naik mendadak x mkn shari turun mendadak.. y wajib kena breakfst..hahahaha

      Padam
    3. Berat cepat naik turun ya. Hehe unni πŸ˜‚

      Macam yoyo pulak ya

      Padam
  2. kalau sarapan bfore kul 9 nti kuar balik masuk en tndas la jwapnya tuk lisa hahaha . adeh . mmg tkleh sarapan awal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ala ciannya cik Lisa, mungkin sebab tak biasa makan sarapan awal kot. Lepas seminggu biasa dah ok. :)

      Padam
  3. ok..kita sarapan sblum p kja...sblum 730 pg la... :)

    BalasPadam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„