Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

7 Khasiat Lemon Untuk Kuruskan Berat Badan & Kecantikan Kulit

7 Khasiat Lemon Untuk Kuruskan Berat Badan & Kecantikan Kulit

.
Selamat pagi semua. Bonda nak tau, pagi pagi cam ni masa makan sarapan elok tambah jus lemon sikit dalam air kosong.
.
khasiat lemon untuk kuruskan badan

 πŸ‹ Minum 30 minit sebelum sarapan. Lebih banyak lemak terbakar tau. πŸ’₯Memang bagus untuk kurus
.
Hangus lemak lemak degil tu kasi rentung. 😱 Cuba bayangkan, apa jadi kalau bonda buat setiap hari, tambah bersenam & makan pula set kuruskan badan shaklee
.
Lelemaks kat pinggang tu makin susut. Waduh. 
.
Tengok cermin tiap pagi mesti gosok mata dengan  2 tangan, awat pinggang makin selim nih. Syok sendirikah aku.
.
Bukan. Memang ini  khasiat lemon tau. Maznee nak kongsi sikit kebaikan lemon dengan bonda semua.
.
Banyak tau, selain untuk kurus tadi
.

πŸ‹ Lemon juga adalah cara yang baik untuk meningkatkan metabolisme. 

.
Lagi banyak lelemaks huduh tu terkorban tiap kali kita minum air lemon sebelum makan. 🍹
.
Anak anak yang tak aktif, boleh bagi minum air lemon sikit. Bantu tingkatkan selera makan budak budak tu.
.
Baru tahan lasak kan?πŸ˜‰
.
πŸ˜„ Terutama air lemon sejuks tu. Nyaman masuk kerongkong. Menyegarkan
.

πŸ‹ Lemon kaya vitamin c. Bagus untuk kecantikan kulit bonda. 

.
Badan kita akan buat kolagen baru. Barulah cantik. Sambil amalkan skrub kulit setiap minggu untuk kulit bersih & lembap.
.
Kulit kita perlu dijaga luar dan dalam. Tak buat skrub nanti kulit mati jadi tahi lalat.
.
Tak cantik.
.
Ibu yang baru bersalin czer akan ada parut yang kekal di perut. 😞 Memang ketara. 
.
Kalau bonda rajin amalkan pengambilan lemon, parut boleh kurang tau.
.
Sebab tu dalam set penjagaan ibu pantang shaklee, ada vitamin c. Bagi badan kuat & kulit pun cantik.
.
Pantang bersalin betul betul, baru balan jadi solid balik macam anak dare πŸ˜‰
.
Orang yang kurang vita c, akan kurang juga zat besi. Badan penat je.
.
Tapak tangan pun pucat, rambut pun tak kuat senang gugur. Tanda kurang zat besi πŸ˜ƒ
.
Pendek kata, orang perempuan macam kita perlu sangat vitamin c. Dari muda sampailah ke berusia.
.
Nak pastikan zat besi cukup, pastikan bknda elakkan minuman berkafein semasa makan. Terutama sekali teh masa makan sarapan pagi.
.
Habis terbazir zat besi & vitamin lain. Itu yang jadi cam atromen lampu merah.
.
Kalau zat tak cukup. haid terganggu. Nak mengandung pun susah. Macam mana nak Rancang masa bersama dengan suami untuk mengandung
.

πŸ‹ Lemon ni meningkatkan daya tahan badan bonda tau, kaya vitamin c kan. 

.
Vitamin c digunakan untuk ikat kolagen baru. Barulah tegang & licin macam dadih susu tu. 😍 Set shaklee untuk kulit yang cantik pun wajib makan vita c tau
.

πŸ‹ Kurangkan loya & mual masa mengandung.

.
Bagi ibu mengandung terutamanya, lemon boleh menghentikan rasa loya atau mual pada trimester 1. Sangat bagus diamalkan semasa sarapan setiap pagi.
.
Baru boleh cergas & aktif masa hamil kan bonda?
.
Selain tu, amalkan makanan yang sihat & pantang ambil makanan yang berisiko semasa mengandung.
.
Supaya bonda & baby sihat.
.


πŸ‹ Mengelakkan badan lesu tak bermaya 

.
Maznee ada cerita tadi kan, vita c & zat besi ni kawan baik.
.
Best friend sampai hujung hayat tau. 
.
Cukup 2 ni, memang cergas je badan. Hehe. Badan cukup hemoglobin.
.
.
Kalau turun, bersiap sedialah kena marah dengan misi & tuan tabib. Haha.
.
Takut tu.
.

πŸ‹ Kecilkan ukur lilit perut

.
Campurkan lemon dalam air & makanan bonda setiap hari, boleh mengurangkan kembung aka perut buncit. Kan best kalau pinggang macam kerengga.
.
Nak beli baju pun senang kan? Tak yah pening masalah baju cantik tak ada saiz
.
Senangkan?
.
Lepas ni bolehlah bonda tambah air perahan lemon segar πŸ‹ ke dalam segelas air suam pada waktu pagi. Atau memerah sedikit lemon dalam salad & kerabu. 🍲
.
Air sejuk yang diminum sebelum makan akan bantu bakar lebih banyak lemak.
.
Cuba bonda ambil air lemon sejuk 30 minit sebelum makan. Lepas tu makan pula lauk yang pedas. Badan lebih mudah nak turun berat tau.
.
Maznee pernah kongsi dengan bonda, ayam perap teriyaki guna jus lemon. Inilah sebabnya. Nak bagi cepat kurus & kekal sihat. πŸ—
.
Lemon yang dah diperah tu kita boleh letak dalam peti ais. Bagi segar baunya. Tak perlu buang. Nak letak atas muka pun boleh buat masker.🍡
.
Selamat mencuba ya

12 Responses to "7 Khasiat Lemon Untuk Kuruskan Berat Badan & Kecantikan Kulit"

  1. Maz nak tahu kakak kat office pun suka minum lemon dan lepas perah jusnya kakak letak aje atas CPU kakak sebab kakak suka aroma dia:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagus tu kak zakie. Bantu bakar lemak tu πŸ˜ƒ
      .
      Lagi satu kak, lemon ni ambil mentah bagus untuk vitamin. Kalau kita masak dulu lemon ni dengan rebus ke, khasiatnya berubah.
      .
      Dia akan keluarkan likopene. Antioksida yang bagus cegah kanser. Sama macam tomato. Masak & mentah khasiat & kelebihannya berbeza.
      .
      Moga kak zakie istiqamah ya. πŸ˜ƒ. Jaga kesihatan dari muda πŸ˜‰

      Padam
  2. Betul² betul... Nina pun Selalu amalkan perahan lemon dalam minuman setiap pagi.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagusnya.mesti Nina maintain slim 😍
      .
      Jaga kesihatan dari muda. Awet cantik πŸ˜†

      Padam
  3. Banyak sangat khasiat lemon ni kan. Hehe. Nani selalu kalau buat air detox guna lah lemon ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul ni Nani. memang elok tambah lemon dalam air detoks.

      Tambah dengan timun.emamg segar & sejuk. Secret recipee pun buat tau

      Padam
  4. suami saya gastrik teruk kena minum air lemon untuk neutralkan asid dalam perut. alhamdulilah memang menjadi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah betul ke Sakura. Maznee ingatkan lemon ni tak elok untuk gastrik. Kalau rebua dengan kulitnya memang pahit. πŸ˜ƒ
      .
      Mungkin itu caranya suami kira minum ya

      Padam
  5. Lemon sentiasa standby dlm esbok Mazni cuma menghirisnya selalu lupa hihi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau lupa memang susah tu πŸ˜ƒ. Haha
      .
      Mungkin boleh buat awal awal, persediaan kalau lupa

      Padam
  6. Hakak mesti nak try. X leh jadi ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Cubalah kak nora πŸ˜ƒ
      .
      Bagus lemon ni. Kenq toraii

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. TOP 10 Pengomen terbanyak akan dipaparkan di Kanan blog ini! Dapat backlink lagi. πŸ˜‰ 🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„