7 Khasiat Tembikai Merah Untuk Ibu Mengandung & Seisi Keluarga

7 Khasiat Tembikai Merah Untuk Ibu Mengandung & Seisi Keluarga

.
Selamat pagi semua bonda. 😁 Pagi ni nak buat sarapan, apa kata kita masukkan tembikai sebagai pembuka selera. 😊 Buah tembikai memang banyak khasiat
.
khasiat tembikai merah untuk wanita mengandung keluarga

Cuba lepas potong tu masuk dalam peti ais. Fuhh~ Bila makan nanti mencurah curah air tembikai masuk dalam mulut. πŸ’ž Menyegarkan.
.
Tembikai ni bagus tau. Anak anak & bonda semua elok makan sebab
.
πŸ’ Meningkatkan Sistem Pencernaan 
.
πŸ’ Dan Menghalang Batu Karang
.
πŸ’ Bonda tau, gula dalam tembikai mampu memberikan anda rangsangan mental dengan cepat, dan mengekalkan air dalam badan anda. 😍
.
πŸ’ Sesuai sangat makan masa cuaca panas & kering. 
.
.
Maznee rekemen blend tembikai dengan ESP shaklee. Tambah yogurt & susu segar. Sedap sangat. 
.
Tembikai boleh bantu kurangkan alahan mengandung trimester 1. Amalkan makan setiap pagi untuk hilangkan loya semasa hamil tu.
.
Nak lagi bagus amalkan pengambilan suplemen lengkap untuk ibu mengandung. Contohnya seperti ini
.
Set mengandung shaklee alahan hamil
.
Insyaallah, istiqamah makan dari trimester 1 sampai 3.
.
Bersalin dengan jayanya.
.
Barulah bonda hamil dengan sihat bertenaga.
.
πŸ’ Mengandungi serat pemakanan untuk kesihatan pencernaan
.
πŸ’ Serta kalium, mineral yang membantu mengekalkan tekanan darah supaya stabil & menghapuskan toksin dalam darah kita. Wah, kasi bersih macam pinggan dicuci sabun
.
πŸ’ Serat tembikai akan membantu bersihkan dinding usus yang kotor. Penyebab sakit kanser usus. 
.
Usus yang kotor juga akan membuatkan badan bonda lebih lesu & cepat penat
.
πŸ’ Sesuai dimakan semasa sarapan pagi, membantu kita rasa kenyang lebih lama.
.
😲 Bonda tau, Jika badan kita tak dapat bersihkan racun ini, ia boleh sebabkan batu karang. Takuts nye~~
.
😲 Kalau kita sedang rancang untuk kuruskan badan, sesuai makan tembikai. Selain makanan pedas untuk kurus, tembikai juga bantu pembakaran lemak dalam badan.
.
Buah tembikai banyak vitamin & mineral. Sangat bagus untuk kesuburan. 
.
Kalau bonda ada merancang nak tambah anak. Eloklah makan buah & sayur lebih sikit. Ataupun kalau susah sangat ambil set kesuburan shaklee untuk lebih subur & cepat hamil.
.
Bonda juga boleh selang selikan tembikai untuk anak anak sebagai snek. Gula & garam tak banyak. Selain tembikai, boleh juga cuba resepi coklat kacang panggang ni.
.
Sedap & berkhasiat. Lebih 1800 likes & 800 share dari bonda bijak yang nak anak sihat.
.
πŸ’ Tembikai buatkan kita kencing lebih banyak dari biasa. Asyik nak berlari ke tandas je.
.
Bagus tau. Sebab apa ya?
.
Setiap kali bonda ke tandas, badan kita ajan mengeluarkan perintah buang daerah kepada racun dari badan kita. 
.
Bagus tau makan tembikai selalu, supaya buah pinggang sihat.  πŸ˜‰

8 Responses to "7 Khasiat Tembikai Merah Untuk Ibu Mengandung & Seisi Keluarga"

  1. Orang kata tembikai sejuk kalau jenis perut yang selalu meragam..huu tapi suka sangat makan tembikai.. macam macam boleh buat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tembikai sejuk. Sebab tu kita makan masa cuaca panas πŸ˜ƒ
      .
      Orang ada asma atau lelah pun tak elok makan tembikai.
      .
      Semua benda elok kalau makan sederhana πŸ˜ƒ

      Padam
  2. wau banyak khasiat dia rupanya. patut la mama suruh kira makan banyak tembikai masa pregnant dulu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang tua ni banyak pengalaman & ilmu yang tak ada dalam buku teks
      .
      Tembikai nj setiap masa sesuai makan. Bagus untuk kesihatan keluarga πŸ˜ƒ.
      .

      Padam
  3. sedap ni kak.. jue suka makan.. ingat lagi masa anak 1st jue makan tembikai sampai gugur.. tok jue cakap sejuk..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suka sangat sampai makan berlebihan pun tak boleh kan
      .
      Semua benda kena makan sederhana.
      .
      Memang tembikai sejuk. Sebab tu kita makan masa cuaca panas.

      Padam
  4. Jujurnya kakak ni makan tembikai bukan sebab khasiatnya Maz
    Tapi sebab kakak suka rasa dia yg rangup, manis dan jus yg banyak - sedap hihi..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha. Alang alang dah suke makan tembikai tu.
      .
      Dapatlah kak zakie awet muda 😍
      .
      En suami duduk pejabat pun tak sabar nak balik umah tiap petang.
      .
      Nak tengok isteri yang awet muda ni. Hehe

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„