Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Sembelit & lesu hilang selepas makan set kesuburan shaklee

.

Sembelit & lesu hilang selepas makan set kesuburan shaklee

.
Assalamualaikum wrmbth, bila perut kita dah besar, apa masalah besar yang sangat menyeksakan boleh berlaku mase hamil?
.
Kalau tanya Maznee lah kan, dan ramai ibu yang pernah mengandung. Sembelit πŸ˜‚
.
Sembelit ni berlaku pada wanita hamil & menyusukan anak sebab perubahan hormon dalam badan.
.
Hormon kehamilan akan membuatkan pergerakan usus menjadi perlahan & menyerap lebih banyak air & zat makanan.
.
Tapi.
.
Sembelit juga berlaku pada kanak kanak, anak anak dara hangat membara & isteri isteri cun melecun.
.
Bonda nak tau siapa punya angkara durjana bermaharajalela ni?
.
Takkan salah yahudi kot. πŸ˜†
.
Memang la diorang jahat macam kaki buli disuntik steroid.
.
Tapi apa yang kita makan semua tanggung jawab sendiri πŸ˜‰
.
Hari ni Maznee nak kongsi pengalaman tentang bagaimana makan suplemen shaklee untuk merancang mengandung, membantu puan Harlina lebih bertenaga
.
Dan bebas dari sembelit.
.
Haha.
.
πŸ˜†
.
Ramai bonda yang whatsap Maznee nak cuba produk shaklee untuk tambah anak.
.
Macam biasa, Maznee akan beramah tamah macam pengantin baru kahwin πŸ˜†
.
Banyaklah soalan yang Maznee lontarkan bak hujan lebat mencurah curah siap dengan petir.
.
Sampai berpeluh peluh 1 badan menjawab soalan sensasi.
.
Soalan tentang diet harian je bonda.
.
😍
.
Sebab kan ada perumpamaan, we are what we eat.
.
Yang masuj dalam perut tu akan menentukan siapa & apa kita akan jadi.
.
Makan banyak lemak & gula akan jadi bulat & sihat wal afiat aka cukup makan.
.
πŸ˜‚
.
Minum benda berkafein akan buatkan kita lebih kurus mulus. Sebab kafein naikkan metabolisme badan.
.
Dan pada masa yang sama, mencuri dengan tanpa belas kasihan, zat makanan. πŸ˜“
.
Sebab tu doktor marah tau, kalau ibu hamil makan & minum benda berkafein ni.
.
Nanti jadi pucat lesi macam mayat zombi. Tak merah & blushing macam retis pakai blusher tu.
.
Bonda yang suke anak ramai, elakkan minuman berkafein semasa makan. Dan amalkan juga pemakanan sihat berkhasiat untuk lebih subur
.
😎
.
Betul sangkaan Maznee, puan harlina ni pun penggemar minuman berkafein.
.
Segala jenis kopi, nescafe milo dan teh di ambilnya hampir setiap hari
.
Dari kajian yang dilakukan oleh Maznee yang suka sangat membaca ni, kafein boleh sebabkan sembelit.
.
Sembelit pula akan buatkan usus kita kotor & tak bersih. Bayangkan tandas awam yang tak ada orang jaga tu.
.
Ha, tu macam punya kotor bonda.
.
Tempat pembiakan penyakit tau.
.
Mula mula tu memang susah juga nak yakinkan Haslina untuk berhenti. Dan tukar kepada minuman yang lebih sihat.
.
Tapi Alhamdulillah
.
Agaknya semangat Harlina berkobar kobar seperti api yang membakar daun daun kering di musim panas untuk tambah anak.
.
Sanggup berhenti.
.
Kemudian maznee rekemen juga beberapa vitamin shaklee yang bagus untuk melawaskan usus supaya bersih & berkilat macam kereta baru beli 😍
.
Dan juga untuk menambah kesuburan suami isteri 😊
.
Sampai hari ni Maznee dan puan Harlina masih ber wasap wasap.
.
Nak sambung silaturahim kan. Baru murah rezeki.
.
Haha
.
Alhamdulillah, katanya, sekarang ni dah lawas. Tak sembelit lagi. πŸ˜‡
.
Badan pun makin bertenaga macam hulk tengah mengganas.
.
Maznee doakan semoga Harlina cepat hamil anak kedua lepas ni ya
.
Badan dah fit & sihat macam atlet olimpik.
.
Bonda yang sedang membaca ni, terima kasih sebab melawat sampai habis
.
Andai kata bonda perlukan bantuan Maznee untuk suplemen yang sesuai elakkan sembelit & kesuburan.
.
Whatasp je Maznee ok. Jumpa lagi 😁

2 Responses to "Sembelit & lesu hilang selepas makan set kesuburan shaklee"

  1. ada yg tnya kita..set perancang keluarga xda ke? hurm..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Set perancang keluarga shaklee ya πŸ˜…
      .
      Memang tak adalah sis 😁
      .
      Set tambah anak ada
      .
      Set nak elak hamil tak de

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„