Ibu Mengandung dari Shah Alam Berjaya Naikkan HB Makan Set Kehamilan Shaklee

Ibu Mengandung dari Shah Alam Berjaya Naikkan HB Makan Set Kehamilan Shaklee.

.
Assalamualaikum Wrmbth.
.
Alhamdulillah, Maznee baru terima berita dari Puan Mira
.
Bacaan HB naik kepada 12.9 semasa mengandung anak pertama.
.
Set mengandung shaklee 2017
Sebelum ni beliau kerap rasa letih & mengantuk terutama di pagi hari
.
Alhamdulillah sejak Maznee rekemenkan beliau makan vitamin shaklee semasa hamil. Vitamin ibu mengandung untuk Mira
.
Badan dah rasa makin cergas & aktif
.

Macam mana cara naikkan HB semasa mengandung?

.hb naik makan set mengandung shaklee shah alam
Bacaan Hb boleh naik & turun semasa hamil.
.
Bagi bonda yang hamil, paras hb normal ialah 11-12 g/ dL (gram per deci liter)
.
Kalau kita buat checkup di klinik kesihatan, tak kiralah di premis kerajaan atau swasta
.
Bila paras HB turun bawah 11 sahaja, mesti kita dah masuk dalam senarai di kehendaki
.
Wanted list
.
Doktor & nurse akan pantau bacaan ni dari masa ke semasa
.
Bonda juga akan diberikan pil dari doktor untuk naikkan HB darah
.
Cuba bayangkan kalau masa ni kita selalu muntah muntah sebab loya alahan mengandung
.
Aka morning sickness
.
Pil besi ni kena makan masa perut kita penuh, elok ambil selepas makan tengahari
.
Kalau kita dah cepat loya, macam mana nak makan kan?
.
Memang mencabar ni.
.
Selain tu tu, ada beberapa perkara yang kita boleh ubah di rumah untuk memastikan hb darah kita naik
.
Antaranya ialah
  1. Elakkan minum teh & air yang berkafein. Bonda hamil selalu ingatkan kopi dan teh saja berkafein kan? Realitinya nescafe milo & coklat semua ada kafein
  2. Amalkan cara hidup sihat semasa hamil. Boleh cuba Contoh  checklist ibu hamil. Dari minggu 1 sampai minggu melahirkan
  3. Dapatkan rehat yang cukup. Tidur yang lena akan banyak membantu naikkan HB
  4. Ambil makanan & minuman yang kaya vitamin c kerana vitamin ini kan bonda bantu penyerapan zat besi. Kurang menguap. Badan akan rasa cergas tak mengantuk
  5. Jangan merokok. Sekarang ni dah ramai perempuan yang merokok. Tak cantik & tak sihat. Merokok merosakkan vitamin c dalam badan. Dan menjejaskan paru paru
.
Selalunya kan, kalau isteri bukan perokok. Suami nya pula merokok di hadapan isteri yang mengandung
.
Dah macam serombong asap.
.
Dalam kereta merokok, isteri dapat tempias asap tu & jadi perokok pasif.
.
Perokok pasif lebih teruk menerima kesan dari perokok sendiri.
.
Kesian sangat kat baby & ibu mengandung tu
.
Kata nak sehidup semati. Tapi hisap rokok depan anak isteri tak kisah kan?
.
Tapi suami puan Mira bagus, bukan saja tak merokok, malah siap belanja isteri suplemen lagi.
.
Mungkin Mira pandai pujuk suami tu sampai cair, atau memang suaminya ambil berat kesihatan anak anak & isteri
.
Murah rezeki suami. Rezeki pun mencurah curah. Cukup je. Walaupun sikit tapi berkat
.
Hikmah berumah tangga
.
😍
.

Macam mana vitamin shaklee bantu Ibu dari Shah Alam ini Naikkan HB ke paras sihat semasa mengandung?

.
Masa puan Mira dari Shah Alam whatsap Maznee tempoh hari, Katanya kerap sangat mengantuk
.

.
Bila orang mengantuk, kerjanya menguap saja.
.
Banyak kerja tak setel di rumah & di pejabat kan
.
Masa nak pergi kerja & balik kerja. Memandu kat federal highway tu memanglah tersangat mencabar
.
Jam memanjang.
.
Kalaulah trafik tak sesak macam dalam gambar ni kan bagus
.
.
.
Jadi Maznee rekemen set ibu mengandung shaklee pada Mira
.
Vitamin Shaklee untuk naikkan hb ibu mengandung yang terbaik & berkesan ialah
  1. Vitalea untuk vitamin & mineral seperti zat besi
  2. Bcomplex untuk vitamin b & asid folik
  3. Vitamin C untuk antibodi
  4. Ostematrix untuk badan & gigi kuat. Tidur malam pun lena
  5. ESP shaklee untuk kenyang lama & badan rasa kuat je
  6. Omegaguard untuk antibodi, kesihatan jantung & sendi. Bagus juga untuk memori ibu & baby
.
Maznee rekemen bonda makan set ni semasa hamil
.
Ada orang kata banyak sangat, sampai 6 jenis pil nak telan. Seram
.
Maznee pun dulu macam tu juga.
.
Tapi kalau tak makan ni, lambat laun kena makan juga pil dari doktor. Masa kita dah tak sihat
.
Maznee bayangkan pilihan yang ada, lebih baik aku makan untuk sihat & cergas.
.
Daripada aku terpaksa makan pil doktor & lebih teruk lagi kena tahan dalam wad hospital.
.
Kena cuti, kerja terbengkalai. Performance kerja pun turun. Apa nak tulis dalam KPI tahun ni? Key performance indicator mesti ke laut
.
Kita semua ada pilihan kan bonda. Maznee yakin, bonda yang baca sampai habis ni nak sihat
.
Sebab tu sampai kesini. Dalam blog Maznee
.
Ibu bijak macam bonda ni mesti nak yang terbaik untuk diri sendiri, suami & kerjaya kan?
.
Kan bagus sangat, kalau mengandung pun kita cemerlang juga. Produktif.
.
Insyaallah boleh, jika bonda buat pilihan yang betul. Belanja diri sendiri makan vitamin shaklee ni semasa mengandung ya.
.
Kalau Puan Mira dari Shah Alam boleh, mesti bonda pun boleh juga.
.
Whatsap Maznee di 019-265-3791 untuk bonda sihat & cemerlang semasa mengandung. Insyaallah

.
Nanti kita sembang ya. Assalamualaikum

2 Responses to "Ibu Mengandung dari Shah Alam Berjaya Naikkan HB Makan Set Kehamilan Shaklee"

  1. he3...biasalah tu..kita xisap rokok tp somi kita lak p bg asap...ha3

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi sekarang ni ramai je isteri merokok.
      .
      Kadang kadang tu siap pakai tudung & baju kurung lagi
      .

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„