Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Kulit lembap & tak berminyak lepas pakai pencuci muka nutriwhite shaklee

Kulit lembap & tak berminyak lepas pakai pencuci muka nutriwhite shaklee

.
Kulit wanita cuci muka cantik
Ingat lagi tak zaman kita kecik kecik dulu.
.
Mak & nenek kita selalu tepek bedak sejuk kat muka
.
Lidah buaya lah & macam macam lagi nak bagi kulit cantik.
.
Zaman tu mana ada harap sangat produk kecantikan kulit ni. Semua pakai produk semula jadiTak perlu risau pun pasal logam berat macam merkuri & bahan kimia berbahaya
.
Sebab semua dari alam semulajadi
.
Alhamdulillah, cantik juga kulit mereka dulu.
.
Sekarang ni dah berleluasa sangat pasal produk kecantikan yang berbahaya pada kesihatan.
.
Ada sampai meninggal tau sebab nak cantik
.

Bagaimana Cik Fiza dapatkan kulit yang cantik & sihat dengan produk shaklee?

.kulit muka lembap & cerah pencuci muka nutriwhite shaklee
.
Jadi, datanglah semula kesedaran nak pakai produk yang dibuat dari alam semulajadi
.
Tak ada bahan kimia
.
Itulah yang berlaku pada cik Fiz kita ni
.
Ada masalah kulit berminyak
.
Dan jerawat banyak keluar
.
Sampai dah jumpa pakar kulit. Dapat serum kulit & ubat sapu
.
Sebelum ni dah banyak produk kecantikan pakai, tapi tak puas hati lagi dengan hasilnya
.
Duit dah keluar banyak. Tapi hasilnya tiada
.
Memang bersungguh sungguh nak sihat
.
Tak dinafikan kan bonda, semua ni usaha
.
Tapi masa tenaga & duit yang dilabur mesti nak nampak hasilnya kan?
.
πŸ˜„
.
Baru rasa riang ria & berwarna warni macam pelangi hati tu
.
Maznee ada tanya pada fiza, samada nak cuba makanan tambahan untuk cantikkan kulit shaklee. Nak bagi lawa & bersih dari dalam. Insyaallah selamat & berkesan
.
Atau
.
Nak pakai skincare
.
2 cara ni berkesan untuk mengatasi kulit wajah kering & kusam
.

Apa beza antara pakai skincare & makan suplement untuk dapat kulit cantik?

.
Katanya, dah pernah pakai produk shaklee sebelum ni
.
Dah pernah makan vitamin e untuk awet muda & kulit cantik. Kaya antioksidan dalam ni
.
Yang penting untuk halang penuaan & juga anti kanser. Sama macam vivix shaklee la untuk kecantikan & kesihatan menyeluruh.
.
Vitamin e ni penting untuk kecantikan & kesuburan lelaki & wanita tau. Sebab tu sesiapa yang makan set kesuburan shaklee kulit jadi cantik juga.
.
Kulit yang sihat boleh jadi petanda yang orang tu subur.
.
Sebab dalam vitamin e shaklee ada biji anggur yang kaya dengan ejen pencegah kanser. Mungkin ada vitamin b17 kot
.
Dan vitamin c pula fiza ambil untuk cerahkan kulit & hilangkan parut.
.
Parut satu badan tau. Dan cerah pun satu badan tau
.
Kolagen baru akan terbentuk bawah kulit bila badan bonda cukup vitamin c
.
Vitamin c bantu badan kita lebih kuat melawan jangkitan. Contohnya keputihan yang dialami semasa mengandung.
.
Bio flavanoid pula akan bantu cerahkan kulit kita dari dalam πŸ˜€
.
Kalau pakai toner & pelembap muka shaklee, soothing radiance whitening softener. Muka je yang nampak lebih cerah tau.
.
Tapi, kulit muka kita terdedah pada persekitaran. Jadi memang kena jaga lebih. Sebab tu toner kulit muka shaklee dirumus khas untuk melembap, mencerah & memutihkan kulit serentak.
.
Bagus pakai pelembab untuk kulit wajah kering
.
Umpama kita siram pokok yang layu
.
Jadi segar semula
.
Itu beza produk skincare & vitamin untuk kulit. Skincare biasanya untuk muka je.
.
Suplemen satu badan.
.
Kalau tanya Maznee mana lagi penting? 2 2 penting.
.
Cuma fiza bagitau, masa makan kedua dua vitamin kulit cantik shaklee ni.
.
Jerawat masih naik lagi
.
Dan semua ni berlaku sebelum fiza whatsap Maznee. Jadi kemungkinan fiza tak dapat cara makan yang betul
.
Pemakanan harian kita akan tentukan tahap kesihatan masa depan.
.
Jadi maznee tanya fiza pemakanan harian.
.
Apa yang suka minum. Sayur suka tak.
.
Hasilnya memang betul. Fiza ada resdung
.
Sebab tu jerawat dia tak surut surut
.
Makan pula tak pantang.
.
Haha
.
Jadi, maznee tolong ubah sikit. Mana yang tak elok tu Maznee minta fiza berhenti 1 bulan
.
Dan cuna perhati.
.
Ada kurang tak.
.
Kemudian, untuk masalah kulit berminyak pula Maznee rekemen ambil cleanser muka nutriwhite (Update ogos 2017: Shaklee dah gantikan set skincare nutriwhite dengan rangkaian produk baru. Set penjagaan kulit youth shaklee)
.
Alhamdulillah, fiza setuju.
.
Lepas sampai je barang yang fiza pesan tu. Terus tak sabar nak guna
.
Maznee dapat komplen, kenapa buih banyak sangat
.
Pakai sikit je dah boleh basuh 1 muka
.
Memang berbaloi ni. Tak puas hati betul sebab tak tahu dari awal. Haha
.
Setakat ni, fiza puas hati. Sebab kulitnya tak lagi kering & nampak lembap.
.
πŸ˜‰ Maznee plan, lepas beberapa bulan nak tanya lagi. Apa perubahan yang dirasa
.
Kalau bonda nak tahu, selalulah singgah ke mari ya
.
Masalah kulit berminyak & berjerawat ni ramai bonda rasa. Jadi, kalau rasa dah tak tahan tu
.
Whatsap je Mazni. Insyaallah maznee boleh bantu.
.
Jumpa lagi ya. Assalamualaikum wrmbth

2 Responses to "Kulit lembap & tak berminyak lepas pakai pencuci muka nutriwhite shaklee"

  1. tu dia...penerangan dari sis mazni...thumb up la...spa2 yg ada masalah spt di atas..jum la..kita cuba nutriwhite shaklee...zaman la ni...xdan dah nk p cari lidah boya nk sapu at muka... :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nutriwhite shaklee ada produk penjagaan kulit lengkap tau.
      .
      Dari krim pencuci muka, makeup remover

      Krim siang pelindung cahaya matahari

      Sun block dan krim malam.
      .
      Memang berbaloi pakai

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„