8 Cara Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes & Kencing Manis

7 Cara Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes  & Kencing Manis

Penyakit diabetis memang banyak kesan buruknya. Hari ini kita akan sama sama lihat bagaimana resveratrol yang kaya di dalam vivix shaklee untuk kencing manis lebih terkawal.
.
keluarga sihat dengan resveratrol & kencing manis

.
Melalui kajian sains, Resveratrol yang berkuasa untuk kesihatan telah ditemui.
.Vivx Shaklee harga 2017
Memang anugerah Allah untuk diambil manfaat. Kali ini Maznee ingin berkongsi dengan anda bagaimana resveratrol dalam shaklee vivix dapat membantu pesakit diabetes atau kencing manis menikmati semula kehidupan.
.
Mari kita mulakan

Apakah tanda terkena kencing manis?

.
Ada beberapa tanda dan gejala diabetes yang dapat anda kenali sebagai gejala umum yang terjadi pada penghidap diabetes. Walau bagaimanapun, tidak semua tanda dan gejala akan dialami oleh pesakit diabetes.
.
Tanda dan gejala diabetes adalah :
  1. Jumlah air kencing yang dikeluarkan lebih banyak dan kerap kencing (Polyuria)
  2. Sering atau cepat rasa haus/dahaga (Polydipsia)
  3. Lapar yang berlebihan atau makan banyak (Polyphagia)
  4. Urin mengandungi paras gula yang tinggi (Glycosuria)
  5. Berat badan turun mendadak
  6. Rasa kebas pada hujung saraf di telapak tangan & kaki
  7. Cepat penat dan lemah sepanjang masa
  8. Mengalami rabun penglihatan
  9. Luka lambat sembuh
  10. Mudah terkena jangkitan kuman terutama pada kulit.

.
Ini baru tanda tanda awal tau
.
Jika dibiarkan tanpa pengawasa, akan dapat kesan sampingan akibat penyakit diabetes. 
.
Penyakit kencing manis / diabetes tergolong dalam penyakit sistemik yang akan menjejaskan organ yang lain seperti 
  1. Mata
  2. Buah pinggang
  3. Jantung, 
  4. Dan sistem pengaliran darah

.
Terdapat beberapa kajian yang menunjukkan, reveratrol sangat bagus untuk diabetis. Contohnya dari sini.
.
Maznee petik sedikit untuk manfaat bersama
.
In one study, a daily 500-milligram dose of resveratrol (in pill form) was found to slow the progression of prediabetes into full-blown Type 2 diabetes. .Another study found that taking 1–2 grams of resveratrol daily improved glucose metabolism. .In people with Type 2 diabetes who take metformin, taking additional resveratrol supplements was found to increase insulin sensitivity and lower blood glucose levels compared with metformin alone.
.
Kajian mengatakan, resveratrol boleh meningkatkan sensitiviti badan pada insulin & meningkatkan metabolisme gula pada tenaga.
.
Ok.
.
Ada banyak lagi kajian lain yang kita boleh cari. Disini Maznee kongsikan beberapa lagi contoh
.

7 Kebaikan Resveratrol untuk Kencing Manis atau Diabetes Melitus

.
Sudahkah anda bersedia?
.
Kita mulakan sekarang ya
.

1. Memperlahankan / mengurangkan sindrom resistansi insulin (sindrom metabolik)

.
  • Vivix mengandungi antioksidan yang membantu melindungi dan memperbaiki sel yang rosak. 
  • Pengambilan berterusan akan dapat memberi manfaat untuk menurunkan metabolic syndrome disebabkan oleh penyakit kencing manis yang di sebabkan kerosakan sel.


2. Membantu kawalan tahap gula dalam darah

.
  • Pengambilan karbohidrat yang berlebihan akan menyebabkan kandungan gula dalam darah meningkat. 
  • Polifenol akan melambatkan pencernaan dan penyerapan karbohidrat dalam darah
  • Dan ini akan membantu mengelakkan paras gula yang tinggi.


3. Mengaktifkan enzim SIRT1

.
  • Kajian telah menunjukkan, pencegah atau penyembuhkan kencing manis, dibantu oleh enzim SIRT1 
  • Enzim ini mestilah diaktifkan untuk membantu rembesan hormon insulin dan enzim.


4. Meningkatkan sensitiviti badan pesakit diabetis terhadap hormon insulin

  • Kurang sensitid atau kerintangan hormon insulin adalah satu daripada penyebab utama penyakit diabetes/kencing manis. 
  • Sekiranya kita dapat bantu badan kita untuk lebih bertindak balas / sensititif pada insulin, diabetes/kencing manis dapat dihentikan.
  • Orang yang mempunyai kencing manis, badannyahilang sensitiviti terhadap insulin.
  • Umpama orang yang dah biasa jalan kaki tak pakai kasut, tapak kaki jadi tebal & tak sakit lagi kan?
  • Macam tulah orang yang kena kencing manis. Gula dah tinggi sangat dalam badan, hormon insulin sampai kurang berksan nak tukar gula pada tenaga.
  • Bubuh akan merembeskan lebih banyak insulin untuk mengawal aras gula dalam darah. 
  • Resveratrol dapat membantu badan kita kembali sensitif terhadap insulin
  • Ini dapat mengurangkan tahap hormon insulin yang diperlukan untuk mengawal aras gula dalam darah.

.
Satu kajian telah dibuat di China mengenai reveratrol & diabetis. 
.
In a newly published meta-analysis, researchers in China examined the results from 11 human clinical trials of resveratrol, involving 388 people. They concluded that resveratrol ‘significantly reduced fasting glucose, insulin, haemoglobin A1c and insulin resistance levels in participants with diabetes’.
.
Memang semakin banyak kajian dilakukan dengan hasil positif.
.

Sumber rujukan







  • Sotos Prieto M, Guillen M, Sorlรƒ­ JV, Asensio EM, Gillem Sรƒ¡iz P, Gonzalez JI, Corella D. [Meat and fish consumption in a high cardiovascular risk Spanish Mediterranean population]. Nutr Hosp. 2011 Oct; 26(5):1033-1040.
  • “Effect of resveratrol on glucose control and insulin sensitivity: a meta-analysis of 11 randomized controlled trials” The American Journal of Clinical Nutrition, April 2, 2014, ajcn.nutrition.org

  • 5. Membantu badan memulihkan luka lebih cepat

    .
    Pesakit kencing manis memang pantang luka. 
    .
    Luka akan lambat sembuh.
    .
    Resveratrol di dalam vivix membantu 
    • Merendahkan kerosakan mata oleh penghidap diabetis
    • Membantu luka pulih dengan lebih pantas
    • Vivix shaklee kaya dengan sebatian dipanggil polifenol anthocyanins yang membantu memperbaiki penglihatan dan menyembuhkan luka dengan segera.

    .

    Sumber rujukan

    1. www.hindawi.com/journals/isrn/2014/816307 - Resveratrol Promotes Foot Ulcer Size Reduction in Type 2 Diabetes Patients

    6. Memperlahankan penghasilan Protein AGE

    .
    AGE (Advanced Glycation End Products), dibentuk dari gula dan protein berlebihan yang saling terikat. 
    AGEs berasal dari 2 sumber
    1. Dari makanan yang kita ambil seharian
    2. Dikeluarkan oleh badan kita. 
    Jika kita makan makanan dengan kadar gula tinggi (Glycemic index/indeks Glisemik yang tinggi), maka ia dapat memberikan petanda kemunculan AGE.
    .
    Makanan yang rendah indeks glisemik bagus untuk penghidap kencing manis. Paras gula akan lebih stabil & badan lebih bertenaga. ESP Shaklee mempunyai indeks glisemik rendah
    .
    Bagus diamalkan setiap hari
    .

    AGE adalah penyebab banyak penyakit?

    .
    Jika badan kita tinggi protein AGE
    • sel akan menjadi tepu 
    • Banyak penyakit tersekat dan terkumpul. 
    Contoh penyakit disebabkan oleh protein AGE
    .
    1. Menyempitkan saluran jantung & menjadi penyebab serangan jantung, darah tinggi dan strok
    2. Mengganggu fungsi pankreas & meningkatan tahap gula dalam darah dan menyebabkan diabetes
    3. Mempercepatkan penuaan kulit 
    4. Penyebab kulit berkedut dan kendur
    5. Protein AGE menghalang & mengganggu fungsi sel yang normal. Semakin banyak timbunan protein AGE semakin tinggi tubuh terdedah kepada pelbagai penyakit.

    .

    7. Membantu badan lebih bertenaga dan atasi kelesuan

    .
    Gula yang tinggi dalam badan pesakit diabetis tidak dapat ditukarkan kepada tenaga dengan baik
    .
    Ini kerana fungsi hormon insulin terjejas teruk kerana diabetis
    .
    Penghidap diabetes berisiko mengalami 
    1. Kerosakan saraf 
    2. Risiko kerosakan saraf meningkat seiring dengan tempoh mengidap diabetes.
    3. Lebih lama menderita diabetis, lebih banyak saraf rosak

    .
    Kerosakan saraf akan menyebabkan
    1. Pengaliran darah ke bahagian anggota badan terjejas & menyumbang kepada kelesuan melampau. 
    2. Kebaikan Vivix shaklee ialah keupayaan untuk meningkatkan potensi mitokondria. Menjadikan badan pesakit diabetis lebih bertenaga. Tak delah rasa letih saja kan

    .

    8. Resveratrol membantu mengembalikan keintiman suami isteri

    .
    Ada orang tanya Maznee, bagaimana nak hamil walaupun ada kencing manis?
    .
    Maznee rekemen ambil vivix sebab kesuburan ni melibatkan sel. Sel yang sihat akan membuatkan kita lebih subur
    .
    Tak salah mencuba kan?

    Bagaimana vivix shaklee dapat membantu badan kita lebih bertenaga?

    .
    Kajian terkini menunjukkan resveratrol membantu meningkatkan tenaga sel
    .
    Kelebihan Resveratrol vivix ialah:
    .
    1. Meningkatkan biogenesis mitokondria
    2. Meningkatkan fungsi sel
    3. Mengurangkan pengeluaran radikal bebas
    4. Mengurangkan simpanan lemak
    5. Meningkatkan jisim otot tanpa lemak
    6. Melambatkan kemerosotan yang berkaitan dengan usia
    7. Kajian Klinikal Vivix Ke Atas Pesakit Diabetes

    .
    kajian saintis vivix shaklee dan diabetis melitus
    Sumber: Rujukan adalah dalam Modern Pharmaceutical Research Dec 2009

    Shaklee telah membelanjakan banyak wanMemang ada kajian klinikal di buat ke atas pesakit diabetes.

    2 rumusan penting dari kajian ini
    1. Tahap glukosa darah berkurangan secara signifikan berdasarkan dos yang diberikan.
    2. Glukosa darah berkurangan berterusan secara seragam dalam tempoh 2 jam


    .
    Sekiranya kita mempunyai kemampuan dari segi kewangan, berilah peluang kepada diri sendiri untuk mengambil vivix shaklee secara konsisten
    .
    Insyaallah, produk Shaklee selamat & berkesan.
    .
    Halal & boleh dimakan tanpa was was.

    Untuk mencuba produk, bertanyakan harga dan konsultasi percuma ini,sila hubungi saya di:
    .
    Call / Whatsupp: 019-2653791 atau  0192663791 
    ID Shaklee: 963860
    .

    FB: Mazni Azmi bagi sebarang pertanyaan lanjut.

    Like kami di Facebook Page: Ibu Bijak Keluarga Sihat untuk maklumat menarik dan promosi
    .
    Jadi apa pendapat anda tentang Set Bersalin Shaklee? Saya sangat berminat dengan perkongsian anda semua. Kongsikan di ruangan komen dibawah ya.
    .
    Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at hargasetbersalin.blogspot.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

    6 Responses to "8 Cara Resveratrol Membantu Pesakit Diabetes & Kencing Manis"

    1. Terbaik satu ulasan dan penjelasan yang cukup bermanfaat. Tak rugi baca sampai habis.

      BalasPadam
      Balasan
      1. Selamat menjaga kesihatan tuan zamry

        Padam
    2. mencegah lebih baik dari merawat. hehe

      BalasPadam
      Balasan
      1. Betul tu Nik Khazamy
        .
        Kena banyak bersyukur dengan nikmat kesihtan
        .
        Kalau dah sakit tak berguna lagi

        Padam
    3. Bagus vivix ni.. selalu dengar tentang kebaikannya yang boleh rawat macam2 penyakit.. mungkin saya kena cuba rekomenkan kepada kawan2 saya yang selalu sakit

      BalasPadam
      Balasan
      1. Terima kasih tuan dedaun comel kerana singgah kemari.
        .
        Semoga kawan kawan tuan sihat dan wal afiat selepas ni
        .
        Harga vivix shaklee memang berbaloi dengan khasiatnya

        Padam

    ⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

    ๐ŸŒผ๐ŸŒบ๐ŸŒธ Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. ๐Ÿ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.๐ŸŒธ๐ŸŒบ๐ŸŒผ
    .
    Selamat bersilaturahim ๐ŸŒ„