Atasi Sembelit Ibu Mengandung Dengan 5 + 1 Cara Ini

Atasi Sembelit Ibu Mengandung Dengan 5 Cara Ini. + 1 cara bonus

Siapa pernah mengandung, mesti setuju dengan Maznee. Sembelit semasa mengandung tak dapat dipisahkan.
.
sembelit semasa mengandung

Bagaikan lagu dan irama
.
Haha.
.
Dan bagi kita yang memang dah ada masalah sembelit sebelum dari mengandung lagi
.
Percayalah, keadaan akan jadi lebih teruk selepas hamil
.
Alamak
.
Sembelit berlaku jika anda sukar membuang, najis keras macam batu sehingga menyebabkan kesakitan ketika membuang. 
.
Sembelit tak boleh dibiarkan berterusan. boleh menyebabkan ibu mengalami buasir. 
.
Buasir boleh menyebabkan anda tidak boleh bersalin normal kerana tak boleh meneran dengan kuat.
.
Nanti kita perlu memilih jalan pembedahan.
.

Apakah sebab sembelit pada ibu mengandung?

Sembelit memang menyusahkan. kalau kita tahu puncanya, lebih mudah untuk kita elakkan
.
Betul kan
.
Pencegahan kan lebih bai daripada mengubati
.
Jadi apakah punca sembelit semasa mengandung?
  1. Hormon kehamilan kita mengakibatkan kita sembelit kerana ia menyebabkan otot usus untuk berehat di & bekerja lebih lambat. Menyebabkan makanan lebih lama dalam usus. Tapi kebaikannya juga ada, Ada masa tambahan untuk nutrien untuk diserap ke dalam aliran darah kita, membolehkan lebih banyak nutrien sampai kepada bayi anda.
  2. Hormon bukan satu-satunya penyebab kesesakan usus kita. Saiz rahim yang berkembang mengambil ruang berharga biasanya diduduki oleh usus kita, memberikan kurang ruang untuk usus menjalankan kerjanya. 
  3. Vitamin pranatal yang mengandungi zat besi yang doktor wajibkan kita makan. Supaya hb tak jatuh boleh menyebabkan sembelit. Sebab tu ada sesetengah pil zat besi sudah pun ditambah dengan bahan melembutkan tinja. Supaya boleh elak sembelit


Tips Mengatasi Sembelit Bagi Ibu Mengandung

Ada tak cara untuk hentikan sembelit ni?
.
Paling tidak, dapat kurangkan pun jadilah
.
Seksa benar hidup ni tiap kali masa ke tandas tiba
.
Hehe
.
Memang ada.
.
Cuba amalkan tips ini.
.

1. Makanan makanan kaya serat. 

Makanan yang kaya dengan serat (aka pelawas) akan membantu kita lebih lawas.
.
Makan roti bijiran penuh, kekacang (kacang pis dan kacang), buah-buahan segar dan sayur-sayuran (mentah atau dimasak ringan. 
.
Dan sebaik-baiknya dengan kulit yang belum dibuang.
.
Elakkan makan roti putih, nasi putih, halus bijirin dan pasta kerana ia akan menyebabkan sembelit.
.

2. Makan secara sederhana

.
Jangan memecut & buat sesuatu dengan mendadak.
.
Jika kita belum betul-betul biasa dengan diet kaya dengan serat.
.
Kita akan ada masalah dengan angin dalam perut dan kembung. 
.
Sebaliknya, elakkan kembung dengan mulakan secara perlahan-lahan dan tambah kuantiti serat setiap kali makan (brokoli dan buah).
.
Berikan badan kita peluang untuk membiasakan diri dengan kawan baru bergelar serat ni. 
.

3. Jangan makan terlalu kenyang

Menu yang besar boleh menyesakkan saluran pencernaan kita, membawa kepada kesesakan lalu lintas. 
.
Usus pun boleh traffic jam ya
.
Cuba cara ni
.
Makan enam hidangan kecil dalam sehari dan bukannya seperti 3 hidangan besar (Sarapan, makan tengahri & makan malam).
.
Kita akan mengalami kurang masalah angin dan kembung. 
.

4. Minum air secukupnya. 

Ambil lapan penuh gelas cecair (air, jus sayur-sayuran atau buah-buahan, sup dan lain-lain) setiap hari dan makanan akan bergerak dalam saluran pencernaan kita dengan lancar.
.
Dan najis pula sentiasa lembut.
.
Minum jus buah prun untuk melegakan masalah sembelit.
.
Ini adalah julap semulajadi.
.

5. Jadualkan masa ke tandas. 

.
Jika boleh, cuba untuk berada berhampiran dengan bilik air dan tandas supaya kita tak perlu menahan lama untuk buang air besar. 
.
Contohnya, jika kita perlu pergi kerja pada jam 8 pagi, Makan serat dan/atau minum jus prune pada pukul 7. 
.
Jika kita berada di luar atas sesuatu urusan, tunggu sehingga sampai ke rumah sebelum kita makan makanan berserat & minum jus aprikot.
.
Rasanya cukup 5 tips ini kan
.
Nak lagi?
.
Cuba cara terbaik ini
.

Cara kurangkan Sembelit Ibu Mengandung dengan selamat

Sebenarnya ada banyak cara lagi untuk kurangkan sembelit semasa hamil.
.
Tapi oleh kerana kesibukan Maznee bekerja
.
Maznee ambil jalan mudah
.
Makan suplemen yang selamat untuk ibu mengandung. 
.
Maznee makan set mengandung shaklee untuk membantu diri lebih sihat & cergas semasa hamil
.
set mengandung shaklee untuk sembelit
Set shaklee ini bukan sahaja membantu mengatasi sembelit, malah banyak lagi masalah lain seperti kencing manis GDM dan hb rendah semasa mengandung
.
Untuk masalah sembelit, dalam set mengandung shaklee ini ada Ostematrix.

  1. Ostematrix mengandungi kalsium magnesium untuk membantu kita mendapat khasiat kalsium mencukupi. 
  2. Kalsium dalam 4 gelas susu, dapat kita perolehi dengan 4 pil Ostematrix. 
  3. Bagaimana ostematrix boleh membantu ibu mengandung mengatasi sembelit?
  4. Ostematrix mengandungi kalsium, magnesium, fosforus, vitamin D, zink, kuprum, manganes dan boron jadi ia merupakan pil kalsium yang lengkap. Sebab itu Ostematrix digelar sebagai bukan sekadar pil kalsium.
  5. Pil kalsium yang tidak mengandungi magnesium, boleh menyebabkan kita mudah mendapat sembelit. 
  6. Kalsium yang diambil berlebihan boleh menyebabkan najis menjadi keras. 
  7. Kalsium akan mengikat hempedu dan lemak dalam usus  dan menjadikan najis keras. Dan dibuang dalam bentuk najis dan membantu membersihkan kolon.
  8. Magnesium pula menormalkan ketegangan pada dinding usus dan membolehkan tindakan peritalsis biasa serta dapat membantu usus mengekalkan air sekaligus melembutkan najis dan pergerakan usus supaya lebih lancar.

Sebab itu elok benar jika kita ambil set  Mengandung Shaklee untuk atasi Sembelit!
.
Ini untuk keperluan kalsium ibu mengandung dan juga memberikan rasa segar bila bangun pagi serta mengelakkan dan mengatasi masalah sembelit di kalangan ibu mengandung.

Kenapa saya berani rekemen produk shaklee pada ibu mengandung?

Shaklee merupakan vitamin semulajadi dan memegang piagam

Selamat
Semulajadi
Berkesan
Piagam ini telah diikrarkan semenjak lebih 50 tahun lalu, dan kini masih teguh berpegang padanya.
Shaklee Difference: Always Safe, Always Works, Always Green.

Mengapa pilih Maznee sebagai agen shaklee anda?


Maznee merupakan pengedar Shaklee yang jujur dan amanah, serta lebih mementingkan kesihatan anda sekeluarga
Hubungi Maznee untuk kami bantu anda dan keluarga lebih sihat. 
.
Jadual pengambilan vitamin dan konsultansi percuma berkaitan produk Shaklee akan diberikan mengikut keperluan anda.

Penghantaran

Anda boleh memilih untuk COD. COD boleh diadakan di sekitar Shah Alam dan Klang. Pos juga boleh diatur ke seluruh dunia samada menggunakan khidmat Poslaju, GDex, Nationwide Express atau lain-lain yang bersesuaian dengan lokasi anda. 

Pembayaran

Pembayaran boleh dibuat menggunakan akaun Maybank, CIMB, Bank Simpanan Nasional atau Western Union jika anda tinggal di luar negara.

Saya Nak Beli Set Mengandung Shaklee!

Untuk mendapatkannya, anda boleh hubungi saya:

Maznee Azmi Shaklee
SMS / Watsapp : 019-265-3791
SID: 963860

9 Responses to "Atasi Sembelit Ibu Mengandung Dengan 5 + 1 Cara Ini"

  1. sembelit tu yang seksa hahaaha, sampai cramp kaki menunggu :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wah kak yanmie datang singgah
      .
      Terima kasih banyak kak
      .
      Memang seksa tambah azab

      Padam
  2. seram kalau kena sembelit ni...sakit.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haha. Mesti ada pengalaman pahit ni sis Emarieys

      Padam
  3. mesti amalkan tips di atas, alhamdulillah sepanjang mengandung 5 anak sebelum ni, belum diduga lagi dengan masalah sembelit ni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ini bermakna sis Aju Mohit amalkan pemakanan sihat dan seimbang semasa mengandung
      .
      Syabas. Nikmat Allah juga tu

      Padam
  4. area kodiang n changloon...meh whasapp aida laju2.. 0174759463... shaklee mmg terbaik..

    BalasPadam
  5. dah lupa mcm mana sembelit masa mengandung sbb my lil son dah 22 tahun hihi

    BalasPadam
  6. kesian tengok wanita mengandung sembelit...

    tips untuk atasi yang baik

    BalasPadam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„