Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Krim Malam Terbaik! 12 Rahsia kulit cantik & Awet muda!

Krim Malam Untuk Kulit Yang Cantik & Awet Muda!

Assalamualaikum Wrmbth, Alhamdulillah. Hari ni Maznee nak kongsi serba sedikit tentang krim malam shaklee.
.
Ramai dari kita tak tahu lagi kebaikan krim malam ni.
.
Jika kita biasanya pergi tidur tanpa menggunakan krim malam, banyak betul kelebihannya yang kita terlepas. 
.
kebaikan krim malam nutriwhite shaklee
.
Kata nak awet muda & cantik jelita kan
.
Lepas baca artikel ni, cepat cepat amalkan tau
.
Ini kerana banyak faedah krim malam ke atas kulit kita yang tidak pernah dibayangkan sebelum ni! 
.
Walaupun menggunakan krim malam kelihatan remeh, Kalau kita pakai hari hari.
.
Sukar Maznee nak terangkan kebaikannya untuk meningkatkan kecantikan kulit tidak dapat dijelaskan dengan kata-kata semata-mata!
.
Ingin tahu lebih lanjut mengenai krim malam? 
.
Teruskan membaca

11 Kebaikan Krim Malam Untuk Kulit Yang Segar Bak Strawberi Dibasahi Embun Pagi:


Banyak lagi sebenarnya kebaikan krim malam, tapi Maznee kongsi 11 je dengan cik adik & bonda jelita.
.
  1. Krim malam membekalkan kelembapan kepada bahagian-bahagian yang kering di wajah anda. Oleh itu, wajah anda kekal lembap & berseri seri bak bidadari.
  2. Ia melegakan kulit muka anda seperti daun dibasahi embun pagi.
  3. Ia juga memastikan bahawa kulit kita mempunyai tekstur kulit lebih halus & sekata bak kain sutera.
  4. Krim malam anda meningkatkan kolagen dalam kulit anda.
  5. Krim ini juga membantu dalam peredaran darah yang lebih baik.
  6. Kedutan dan garis-garis lain pada muka anda dapat dikurangkan.
  7. Salah satu peranan utama untuk krim malam ialah ia menghalang kulit anda dari kendur kerana di makan usia. Kita nak kulit anjal & tegang kan?
  8. Ia menjadikan kulit kita lembut dan mulus halus seperti mutiara.
  9. Penuaan kulit kita mungkin tidak ketara lagi.
  10. Ia membantu kulit memulihkan keanjalan macam jeli tu.
  11. Membantu dalam pembaharuan sel-sel dan menyuburkan kulit kita.
Jika puan mencari skincare yang mempunyai krim malam terbaik untuk kulit. Boleh cuba dengan Skincare Shaklee YOUTH

Bagaimana Cara Memilih Krim Malam Yang Di idamkan kulit kita & berbaloi setiap sen yang di keluarkan?

Memilih krim malam yang tepat yang sesuai dengan warna kulit kita adalah amat penting. 
.
Berikut Maznee berikan beberapa tips pemilihan krim malam untuk rujukan cik adik & ibu jelita:
.
  1. Apabila memilih krim malam untuk diri sendiri, pastikan krim tidak terlalu pekat.
  2. Krim malam yang terlalu pekat & likat menyumbat liang kulit kita. Menyukarkan kulit kulit untuk bernafas. Kasihan kan. Umpama kita cekik kulit kita
  3. Setiap kali kita memilih krim malam, pastikan ia adalah bebas wangian dan juga hypoallergenic (Sesuai untuk kulit sensitif & alahan)

Mengapa semua wanita wajib menggunakan Krim Malam?

Maznee nak kongsi satu rahsia ni
.
Rahsia yang ramai dari kita buat buat tak tahu.
.
Apa tu?
.
Kenapa menggunakan krim malam baik untuk kulit kita & menjadikan kita awet muda?
.
Sebenarnya kan
.
Kulit kita ni
.
Lebih cekap menyerap bahan-bahan aktif pada waktu malam berbanding pada siang hari.

Juga, kuasa pertumbuhan semula sel kulit adalah lebih tinggi pada waktu malam apabila kita sedang tidur.
.
Wow.
.
Masa tidur pun kulit kita bekerja ya?
.
Krim malam membersihkan kotoran dari muka, memperbaharui sel-sel wajah dan menghalang tisu daripada rosak.
.
Oleh itu, amalan pemakaian krim malam pada muka kita bukan sahaja membekalkan kulit kita dengan khasiat penting.
.
lagi best lagi
.
Krim malam akan memelihara & mengekalkan kecantikan kita dengan membaiki sel-sel rosak.
.
Secara umumnya, dua 2 utama krim malam di pasaran. 
.

1. Krim Malam Anti Penuaan

Krim jenis ini juga boleh dipanggil firming, anti-kedut dan mengangkat. 
.
Produk-produk ini sering mengandungi bahan-bahan seperti retinol, asid Glycolic, asid salicyclic dan retinyl acetate. 
.
Semua bahan-bahan ini membantu kulit anda untuk meningkatkan perolehan (bermaksud kulit baru menggantikan kulit yang lebih tua lebih cepat), yang boleh membantu mengurangkan kemunculan tompok penuaan dan garis-garis halus dan kedutan. 
.
Walau bagaimanapun, bahan-bahan ini boleh merengsa dan meningkatkan sensitiviti kulit. 
.
Kalau nak kulit ni sentiasa jelita & kelihatan muda lebih lama. Maznee galakkan makan vivix shaklee. Usia umpama terhenti jika di makan berterusan. Sihat luar & dalam tau
.
Sensitiviti kulit boleh meningkatkan apabila terdedah kepada sinaran UV, jadi ia adalah yang terbaik untuk mengelakkan pendedahan cahaya matahari apabila menggunakan krim anti-penuaan tertentu. 
.
Oleh itu cara terbaik untuk mengelakkan pendedahan UV ialah dengan memakai produk-produk ini pada waktu malam. Masuk akal, bukan?
.

2. Pelembap Dalaman

Jenis ini juga boleh dipanggil ultra-penghidratan, khasiat dalaman dan pemulihan. 
.
Produk-produk ini sering hanya menggunakan tahap pelembap lebih tinggidari krim siang hari. 
.
Tidak ada sebab sebenar mengapa kita perlu lebih lembapan pada waktu malam.
.
Jadi jika kita sudah berpuas hati dengan tahap kelembapan yang diterima daripada pelembap harian sedia ada, mungkin kita tidak perlu krim malam yang berasingan. 
.
Tapi, jika cik adik & bonda rupawan mendapati bahawa kulit lebih kering semasa berada di rumah, boleh lah cuba krim malam jenis ini.

Apakah bahan-bahan yang selalu ada Dalam Krim Malam?

Kita ni wanita moden.
.
Dalam nak jaga kesihatan, penting juga untuk ambil tahu apa bahan yang dimasukkan ke dalam krim malam oleh pengeluar produk kosmetik.
.
Di bawah ini Maznee sediakan senarai semak bahan-bahan tersebut.

  1. Vitamin C
  2. vitamin E
  3. vitamin A
  4. Minyak jojoba
  5. Minyak zaitun
  6. minyak aprikot
  7. minyak naik
  8. Lidah Buaya
  9. madu
  10. mentega Shea (1)
  11. Jasmine
  12. komponen anti-penuaan (2)
  13. retinol
  14. peptida
  15. Asid amino
  16. AHAs
  17. tembaga
  18. antioksidan
  19. kolagen

Adakah krim malam berbeza daripada krim siang hari?

Pelembap yang digunakan pada siang hari cenderung mempunyai tekstur yang lebih ringan dan biasanya mengandungi SPF (Melindungi kulit dari cahaya matahari yang berbahaya). 
.
Krim malam pula tidak mengandungi SPF & mempunyai tekstur yang lebih likat dan kaya lembapan. 
.
Krim malam Anti-penuaan mungkin mengandungi tahap bahan-bahan aktif yang lebih tinggi.
.
Ini  kerana krim ini khusus untuk dipakai pada waktu malam untuk mengurangkan kerengsaan akibat pendedahan sinar UV. 
.
Memang terdapat banyak jenis krim malam di luar sana
.
Tetapi jika kita mendapati bahawa krim siang anti-penuaan tidak sesuai dengan kulit, mungkin mahu beralih kepada krim malam.
.
Dan hanya menggunakan pelembap biasa untuk kegunaan siang hari. 
.
Cuba periksa kandungan bahan dalam krim siang yang digunakan sekarang (Terutama sekali retinol dan retinyl acetate) kerana bahan ini sangat kurang sesaui dipakai di siang hari.

Bagaimana cara menggunakan krim malam untuk kulit yang mulus & gebu?

Memakai krim malam juga memerlukan cara yang betul
.
Barulah kesannya terbaik
.
Tanpa pemahaman yang betul, krim malam yang kita beli tidak dapat memberikan hasil yang di harapkan sampai terbawa ke mimpi di malam hari.
.
Haa baik ngaku.
.
Siapa tak pernah pasang angan angan nak kulit cantik kan?
.
Kemudian lepas kita guna produk yang dibeli
.
Tak berkesan pun
.
Sebenarnya, mungkin bukan salah produk ni. Tapi salah kita yang tak pandai pakai
.
Kan dah membazir

Berikut adalah panduan bagaimana untuk menggunakan krim malam pada kulit muka kita yang di sayangi.

  1. Cuci muka kita terlebih dahulu sebelum kita menggunakan krim malam. Kulit yang bersih akan memudahkan penyerapan krim ke dalam kulit
  2. Seeloknya gunakan pencuci muka yang sesuai sebelum kita menggunakan krim malam. Maznee rekemen pakai pencuci muka nutriwhite shaklee. Pengalaman pakai sendiri, colet sikit je dah banyak buih
  3. Colet sedikit krim malam menggunakan jari, tak perlu terlalu banyak. Sapukan pada keseluruhan muka kita.
  4. Sapu ikut arah menaik, dan sapukan dalam gerakan berpusing (sama macam kita berus gigi tu) sambil mengurut krim pada kulit muka.
  5. Jangan sapu krim malam pada kelopak mata.

.

Krim Malam Shaklee : Overnight Renewal Whitening Cream

Shaklee pun ada krim malam juga. Bukan produk suplemen saja tau
.
krim malam nutriwhite shaklee

Krim malam shaklee di kenali sebagai Overnight renewal whitening cream. Seperti yang kita boleh lihat, Berat krim malam nutriwhite ini ialah 48g.
.
Tapi jangan pandang sebelah mata tau.
.
Boleh tahan lama.
.
Ada yang pakai sampai 7 bulan lamanya.
.
Masih tak habis habis lagi
.
Sebab kita pakai sikit pun dah boleh cukup satu muka.
.

Apa kelebihan krim malam shaklee untuk kulit kita?


  1. Bertindak sepanjang malam untuk memperbaharui dan mengembalikan keremajaan kulit
  2. Linden membekalkan khasiat dan melembapkan lapisan kulit paling dalam
  3. Scullcap mencerahkan dan melegakan keradangan kulit
  4. Vitamin C aktif mengurangkan jeragat dan cela serta mengembalikan kecantikan kulit
  5. Kulit terasa lebih halus, lebih lembut dan tampak lebih berseri apabila kita bangun daripada tidur pada keesokan harinya

Jika tuan & puan mempunyai sebarang soalan mengenai Krim malam Shaklee, boleh hubungi Maznee di
.
Call/WhatsApp/Telegram : 019-265-3791
.
Apa yang Maznee kongsikan adalah sedikit berbanding dengan khidmat nasihat terbaik diberikan kepada pelanggan.
Setiap pelanggan akan diberikan panduan menggunakan produk Shaklee ekslusif untuk mereka sahaja.
.
Call/WhatsApp/Telegram : 019-265-3791
ID Shaklee : 963860
FB : Maznee bagi pertanyaan lanjut.
.
Kami amat menghargai pendapat adik manis & bonda semua? Kongsikan pandangan mengenai krim malam Shaklee di ruangan dibawah


Selamat mencuba.
.
Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at vitamin-cerdik.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

15 Responses to "Krim Malam Terbaik! 12 Rahsia kulit cantik & Awet muda!"

  1. patutla buah hati saya selalu cantik..

    siang ada krim lain dan malam krim lain..

    hehehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebab tuan belikan krim malam kan?

      Padam
  2. Semua perempuan memang nak nampak cantik. Pakailah apa yang patut dari awal asalkan bebas dari bahan yang boleh merosakkan kulit.

    BalasPadam
  3. kalau nak cantik, tak boleh malas. malam pun kena pakai krim

    BalasPadam
  4. Tak pernah cuba lagi krim malam shaklee ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih cik emarieys sebab singgah ke mari

      banyak kebaikan krim malam shaklee

      antaranya ialah

      1. Menambah dan meremajakan kulit anda sepanjang malam
      .
      2. Linden menyuburkan dan menghidrat kulit secara mendalam
      .
      3. Scullcap mencerahkan dan menenangkan keradangan
      .
      4. Vitamin C aktif mengurangkan tompokan dan memulihkan kulit yang cerah berseri
      .
      5. Pada waktu pagi, kulit terasa licin, lembut dan berseri
      .
      Tak cuba tak tahu kan

      Padam
  5. Saya dah lama amalkan krim siang dan malam. Pengaruh cerita Korea pun ya juga. Siapa tak suka kalau kulit muka cantik menawan dan mulus aje ^_^

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu mummy dearie

      Maznee baca rejim orang korea untuk jaga kulit memang ketat

      Rutin siang lain

      Rutin malam pun lain

      Mereka tekankan untuk penggunaan skincare berbanding pakai makeup

      Maznee kongsi sikit tips penjagaan kulit waktu siang orang korea

      Langkah 1: Basuh dengan air

      Perkara pertama pada waktu pagi, membersihkan kulit anda dengan hanya air, bukan pembersih muka. Air membuang beberapa kekotoran yang terdapat pada muka di waktu malam, dan mengekalkan kulit terhidrasi & lembap.

      Langkah 2: Toner

      Untuk mengimbangi tahap pH kulit, adalah penting untuk menggunakan toner; Jika tidak, kulit boleh menjadi kering. Toner seterusnya dapat menyerap produk seterusnya yang anda gunakan.

      Langkah 3: Intipati / Essence

      Essence adalah hibrid antara toner dan serum. Ia berfungsi dengan sempurna untuk menghidratkan / melembapkan kulit, membantu perolehan tahap sel untuk penampilan muda.

      Langkah 4: Ampoule

      Serupa dengan serum, ampul sebenarnya mengandungi lebih banyak bahan aktif yang tinggi untuk masalah penjagaan kulit tertentu. ia digunakan untuk masa yang terhad sebagai booster apabila kulit kita amat memerlukan bantuan tambahan.

      Langkah 5: Serum

      formula pekat dengan jumlah dengan bahan-bahan aktif, serums menyasarkan masalah kulit tertentu seperti kedutan, bintik-bintik hitam, dan dehidrasi.
      .
      Langkah 6: Krim mata

      Sapukan dengan rata krim mata dengan ringan di kedua-dua belah kulit dibawah mata. Di sini, kulitnya nipis & tiada kelenjar minyak / peluh untuk menghasilkan minyak semula jadi, jadi penting untuk menjaga kawasan ini terhidrasi dan dilindungi sepanjang hari.

      Langkah 7: Pelembap

      Kemudian gunakan pelembap dengan nipis di seluruh kulit untuk penghidratan sepanjang hari yang tahan lama.

      Langkah 8: Skrin matahari

      Menggunakan pelindung matahari tidak sepatutnya dikhaskan untuk cuti musim panas. Ia melindungi kulit setiap hari dari sinaran UV akan mengelakkan perkembangan bintik-bintik gelap, kedutan dan garis halus.
      .
      Maznee pun cari info ni lepas sis cakap pasal drama korea tu
      .
      Haha
      .
      Sama sama kita ambil manfaat

      Padam
  6. Bagus pakai krim malam ni. Ibu pun nak nampak menarik 😁 depan suami

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau niat kita ikhlas untuk nampak cantik depan suami kerana Allah swt

      Insyaallah dapat pahala

      Rumah tangga bahagia

      Padam
  7. Krim malam Mama tak pakai lagi setakat ni

    Sebab balik rumah dah penat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lumrah ibu bekerja sekarang kan

      Balik rumah dah malam

      Ada yang dah balik penat penat masih nak kena masak lagi

      memang badan letih

      Padam
  8. hihi nak buat pengakuan ni..irda ni ikut mood sapu krim malam ni..kdg2 kalau malas terus je tido..sebab tu muka irda kulit teruk..0ernah juga cuba shaklee nye krim ni..jgnkan 7 bulan..dekat setahun ada lagi..sebab jarang2 pakai..hahaha...tp lepas baca entry sia ni timbul kesedaran nak pakai krim malam balik..tq sis

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah ke mari Irda

      jarang pakai pun muka masih nampak berseri seri

      Hmm

      Kalau kita rajin boleh cuba rejim untuk penjagaan kulit di malam hari

      Langkah 6: Krim mata

      Melicinkan krim mata ringan di kedua-dua tulang dada dan soket yang bergerak dari bahagian dalam ke sudut luar mata. Di sini, kulit adalah di nipis sebagai tiada kelenjar minyak untuk menghasilkan minyak semula jadi, jadi ia adalah penting untuk memastikan kawasan ini terhidrat dan dilindungi sepanjang hari.

      Langkah 7: Pelembap

      Kemudian gunakan pelembap yang menenangkan di lapisan cahaya di seluruh kulit untuk penghidratan sepanjang hari yang tahan lama.

      Langkah 8: Skrin matahari

      Memohon pelindung matahari tidak sepatutnya dikhaskan untuk cuti musim panas. Melindungi kulit setiap hari dari sinaran UV akan mengelakkan perkembangan bintik-bintik gelap, kedutan dan garis halus.
      .
      Langkah 6: Krim mata

      Melicinkan krim mata ringan di kedua-dua tulang dada dan soket yang bergerak dari bahagian dalam ke sudut luar mata. Di sini, kulit adalah di nipis sebagai tiada kelenjar minyak untuk menghasilkan minyak semula jadi, jadi ia adalah penting untuk memastikan kawasan ini terhidrat dan dilindungi sepanjang hari.

      Langkah 7: Pelembap

      Kemudian gunakan pelembap yang menenangkan di lapisan cahaya di seluruh kulit untuk penghidratan sepanjang hari yang tahan lama.

      Langkah 8: Skrin matahari

      Memohon pelindung matahari tidak sepatutnya dikhaskan untuk cuti musim panas. Melindungi kulit setiap hari dari sinaran UV akan mengelakkan perkembangan bintik-bintik gelap, kedutan dan garis halus.
      .
      Hehe
      .
      Panjang benar kerja nak buat tu

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„