Set Mengandung Shaklee Untuk Kencing Manis. Kawal Gula Sekarang!

Set Mengandung Shaklee Untuk Kencing Manis. Kawal Gula Sekarang!

Assalamualaikum Wrmbth, bila cerita pasal set mengandung shaklee untuk kencing manis
.
Memang mengimbau nostalgia
.
Ini set pertama yang Maznee makan.
.
set mengandung kencing manis shaklee

.
Dan sebab ini juga saya suka sangat sampai jadi ahli Shaklee
.
Dan ramai juga pelanggan Shaklee Maznee yang mula makan sebab nak kawal gula masa mengandung
.

Diabetes gestasi adalah kencing manis yang di kesan semasa mengandung. 
.
Seperti diabetes jenis 1 dan jenis 2, kencing manis semasa mengandung menyebabkan tahap gula dalam darah menjadi terlalu tinggi.

Apabila kita makan, sistem penghadaman anda memecahkan sebahagian besar makanan yang menjadi glukosa (sejenis gula).
.
Glukosa memasuki aliran darah kita  supaya sel-sel boleh menggunakannya sebagai bahan api. 
.
Nak dapat tenaga kan
.
Kereta pun pakai minyak.
.
Sel kita perlukan glukosa untuk tenaga.
.
Dengan bantuan insulin (hormon yang dihasilkan oleh pankreas kita), otot, lemak, dan sel-sel lain menyerap glukosa daripada darah yang mengalir seluruh badan.
.
Tetapi jika badan kita tidak menghasilkan insulin yang mencukupi, atau jika sel-sel mempunyai masalah untuk bertindakbalas, terlalu banyak glukosa masih tinggal di dalam darah kita
.
Dan bukannya bergerak ke dalam sel-sel untuk ditukar kepada tenaga.

Apabila kita mengandung, badan secara semulajadi menjadi lebih lali dengan hormon insulin.
.
Lali macam mana tu?
.
Lali supaya lebih banyak glukosa boleh dibekalkan untuk keperluan bayi.
.
Masa belum mengandung
.
Kita cuma perlukan tenaga untuk seorang saja.
.
Lepas berbadan 2, lebih tenaga diperluka.
.
Cuba bayangkan kereta yang ada ramai penumpang & muatan
.
Penggunaan minyak akan meningkat kan?
.
Macam tu lah perumpamaannya.
.
Bagi kebanyakan ibu mengandung yang sihat, ini tidak menjadi masalah.
.
Apabila badan kita memerlukan insulin tambahan untuk memproses glukosa berlebihan dalam darah, pankreas akan kerja lebih untuk keluarkan insulin.
.
Untung kalau semuanya elok kan
.
Tapi
.
Ada juga ibu hamil yang Allah uji
.
Bila pankreas tidak memenuhi permintaan yang meningkat untuk mrembeskan lebih banyak insulin semasa mengandung.
.
Akibatnya
.
Memang tak best
.
Tahap gula dalam darah meningkat terlalu tinggi kerana sel-sel tidak menggunakan glukosa dalam darah.
.
Ini menyebabkan diabetes gestasi aka GDM. 
.
Kencing manis semasa mengandung perlu dikenalpasti dan dirawat dengan cepat 
.
Kenapa pula?
.
Sebab GDM boleh menyebabkan masalah kesihatan untuk ibu dan bayi.

Tidak seperti lain-lain jenis diabetes, diabetes semasa hamil tidak kekal. 
.
Sebaik sahaja bayi dilahirkan, gula darah kemungkinan besar akan kembali kepada normal dengan cepat. 
.
Tapi
.
Jika kita menghidap diabetes semasa mengandung, risiko untuk menghidap kencing manis pada masa akan datang lebih tinggi.
.

Bagaimana Kencing Manis Menjejaskan Bayi Dalam Kandungan?

Gula dalam darah ibu mengandung yang tidak dikawal dengan baik boleh menyebabkan masalah pada bayi, seperti:
  • Kecederaan semasa kelahiran jika bayi yang sangat besar
  • Gula darah rendah selepas kelahiran
  • Risiko yang tinggi untuk menghidap diabetes jenis 2 di kemudian hari
  • Mati semasa dilahirkan
.

Adakah kencing manis semasa mengandung berbahaya kepada kandungan?

Paras gula darah tinggi pada awal kehamilan (sebelum 13 minggu) boleh menyebabkan kecacatan kelahiran. (Sumber:Webmd.com)
.
Ia juga boleh meningkatkan risiko keguguran dan masalah berkaitan diabetis.

Tetapi ramai wanita tidak tahu mereka telah hamil sehingga bayi itu telah berusia 2 hingga 4 minggu. 
.
Itulah sebabnya kita perlu mempunyai kawalan gula darah yang baik  sebelum mula cuba untuk hamil.

Memastikan tahap gula darah dalam julat yang ideal (Sumber:webmd.com)
  • 70 hingga 100 mg / dL sebelum makan
  • Kurang daripada 120 mg / dL 2 jam selepas makan
  • 100-140 mg / dL untuk snek sebelum tidur

.
Ibu hamil itu juga boleh mempunyai masalah kesihatan di sebabkan oleh kencing manis:
  • Bayi yang sangat besar yang sukar untuk kelahiran
  • Terpaksa bersalin Czer
  • Kelahiran pramatang
  • Risiko yang tinggi untuk membangunkan diabetes jenis 2 di kemudian hari
.

Cara ibu hamil bijak kawal gula darah semasa mengandung?

Maznee yakin, kita mesti terfikir soalan ni kan
.
Semasa doktor sahkan kita ada GDM
.
Apakah yang ibu mengandung penghidap diabetes semasa hamil boleh lakukan untuk mengawal gula dalam darah & menurunkan risiko menghidap masalah semasa mengandung?
.
Cuba 5 tips ini
  1. Makan makanan ibu mengandung sihat semasa trimester 1 hingga 3
  2. Menjadi aktif secara fizikal 150 minit seminggu
  3. Memeriksa gula darah sering
  4. Mengehadkan pertambahan berat badan berlebihan semasa mengandung
  5. Mengambil insulin, jika diperlukan

.
Jika kita risau nak makan banyak semasa mengandung
.
Sebab takut gula naik mendadak
.
Boleh cuba makan set mengandung kencing manis shaklee.
.
set mengandung kencing manis shaklee
Set mengandung kencing manis shaklee

Insyaallah satu set ini cukup untuk membekalkan khasiat yang diperlukan kita & bayi semasa mengandung
.
Ini kerana nutrisi yang mencukupi dapat membantu mengawal paras gula &  mengurangkan risiko di atas.
.
Kita pun mesti nak yang terbaik kan?

1 : Protein dari ESP SHAKLEE

Ibu mengandung memerlukan protein yang cukup untuk memastikan anak berkembang dengan sihat
.
Protein juga membantu penghasilan hormon insulin.
.
ESP Shaklee membekalkan keperluan protein ibu mengandung seperti berikut:

  1. Membekalkan tenaga kepada ibu hamil. 
  2. Ibu akan kenyang lebih lama kerana lambat dihadam
  3. Gula darah tidak meningkat mendadak
  4. Protein membantu pengeluaran susu ibu selepas bersalin


.
Banyak tau protein yang di perlukan ibu.
.
Menurut Americanpregnancy.org ibu hamil memerlukan sekurang kurangnya 75-100g protein sehari

2 : Asid Folik dari B COMPLEX SHAKLEE

Asid folik memainkan peranan penting dalam mengurangkan risiko kecacatan tiub neural termasuk spina bifida. 
.
Pakar mengesyorkan 600 hingga 800 mikrogram (0,6-0,8 miligram) setiap hari.
.
Kita boleh dapatkan bekalan vitamin b yang mencukupi dengan mengambil 1 bj pil bcomplex Shaklee setiap hari

3 : VITAMIN C SHAKLEE

Vitamin c sangat penting untuk badan ibu yang sihat
.
Kebaikan vitamin c untuk ibu & bayi ialah

  • Menggalakkan penyembuhan luka
  • Pertumbuhan gigi dan tulang
  • Dan proses metabolik. 
  • Pakar mengesyorkan pengambilan vitamin c sebanyak sekurang-kurangnya 85 miligram per hari.

.

4: Zat Besi dari VITALEA MULTIVITAMIN SHAKLEE

Zat besi membantu meningkatkan darah kita semasa hamil
.
Kalau tak cukup boleh kena anemia
.
Bahaya tu
.
Menurut sumber:americanpregnancy.org pengambilan 27mg zat besi setiap hari diperlukan untuk kehamilan yang sihat.
.
Kita boleh dapatkan zat besi ini dari sumber sayuran hijau & bijiran
.
Atau makan saja vitalea shaklee untuk bekalan zat besi semasa mengandung. Maznee ada ulas sebelum ni.
.

5. Calcium dari Ostematrix

Keperluan harian kalsium adalah sekitar 1000 miligram semasa mengandung. 
.
Kalsium membantu badan kita mengawal cecair, dan ia membantu membina tulang bayi dan pembentukan gigi.
.
1 bj ostematrix membekalkan 

  • 1000mg Kalsium 
  • 400mg Magnesium
  • 400IU Vitamin D

.
Magnesium & vitamin D penting untuk pembentukan tulang & gigi yang kuat
.

6. Asid lemak omega 3 Dari Omegaguard Shaklee

Asid Omega-3 penting untuk perkembangan visual & saraf (neurologi) awal bayi. 
.
Kalau kita jenis kurang makan yang kaya omega 3
.
Memang akan mengganggu perkembangan bayi.
.
Badan ibu ada simpanan omega 3
.
Tapi bila usia meningkat & bilangan anak bertambah
.
Simpanan ini merosot dengan cepat.
.
Penting untuk kita ambil makanan yang kaya omega 3.
.
Atau makan 1 bj omegaguard Shaklee sehari.
.
Banyak lagi kelebihan Omega-3 ni. Antaranya

  1. Digunakan oleh badan selepas bersalin untuk membuat susu ibu. 
  2. Kajian telah mengesahkan bahawa menambah EPA dan DHA kepada diet wanita hamil mempunyai kesan positif ke atas pembangunan visual dan kognitif bayi. 
  3. Kajian juga telah menunjukkan bahawa penggunaanomega-3 boleh mengurangkan risiko alahan pada bayi.
  4. Peningkatan pengambilan EPA dan DHA telah ditunjukkan untuk menghalang tempoh kelahiran yang panjang
  5. Mengurangkan risiko preeclampsia
  6. Meningkatkan berat kelahiran. 
  7. kekurangan Omega-3 meningkatkan risiko ibu untuk kemurungan. 

.
Pendek kata, makan je omegaguard shaklee untuk bekalan asid lemak, EPA & DHA yang diperlukan
.
Sepanjang kehamilan
.
Setel

Akhir Kata

.
Jika kita di sahkan ada diabetes semasa mengandung, jangan risau
.
Bertenang & mulakan dengan apa yang ada dalam kawalan kita
.
Kita boleh pilih untuk risau
.
Atau buat pilihan bijak & rancang sebaiknya. Sentiasa pantau kesihatan
.
Dan amalkan set mengandung kencing manis shaklee.


Untuk mencuba produk, bertanyakan harga dan konsultasi percuma ini,sila hubungi saya di:

.
Call / Whatsupp: 

019-2653791 atau  0192663791 
Maznee Azmi
Shaklee Klang
ID Shaklee: 963860
.

Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at hargasetbersalin.blogspot.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

0 Response to "Set Mengandung Shaklee Untuk Kencing Manis. Kawal Gula Sekarang!"

Catat Ulasan

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„