Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Vivix Shaklee untuk buah pinggang! Khasiat merawat pesakit diabetes

Buah pinggang kita memang penting. Nak sihat elok kita jaga dari muda. Maznee nak kongsi khasiat vivix shaklee untuk buah pinggang
.
Vivix ni kaya dengan resveratrol yang di percayai baik untuk kesihatan ginjal kita
.
vivix shaklee untuk buah pinggang sihat

Melalui kajian yang telah di lakukan oleh saintis di seluruh dunia
.
Yang tidak mempunyai apa apa kepentingan pada hasil kajian
.
Tak ada "conflict of interest"
.

Vivix Shaklee untuk buah pinggang! Khasiat untuk pesakit

Betul ke banyak khasiat vivix shaklee untuk buah pinggang?
.
Apa yang ada dalam vivix yang membantu
.
Kita kena rujuk kajian lanjut dari kajian yang dah di lakukan oleh saintis
.
Antara banyak kajian ni
.
Kita lihat 2 ini
.
Merujuk khusus tentang resveratrol (Bahan yang ada di dalam vivix)
.
Kajian tentang kebaikan resveratrol untuk kesihatan buah pinggang
.
1. Renal Protective Effects of Resveratrol - Kajian 2 orang saintis jepun
.
2. Why Is It a Promising Therapy for Chronic Kidney Disease Patients?
.
Memang ada banyak lagi kajian & jurnal lain
.
Setelah baca jurnal jurnal ini, nampaknya kebanyakannya positif tentang khasiat resveratrol untuk sakit buah pinggang
.
Tapi kajian ini masih belum konklusif
.
Masih perlu lagi kajian lanjut
.

Apa itu Resveratrol?

Resveratrol adalah bahan yang dihasilkan oleh lebih daripada 70 spesies tumbuhan sebagai tindak balas kepada tekanan alam sekitar, seperti kerosakan, jangkitan kuman, & sinaran UV dari matahari. 
.
Macam itu
.
Mana nak dapat resveratrol ya?
.
bahan ini boleh didapati dalam kepekatan yang tinggi dalam anggur merah & produk yang di hasilkan darinya.
.
Resveratrol wujud dengan banyak dalam alam semula jadi.
.
Macam mana orang boleh sedar manfaat resveratrol ni?
.
Takkan tiba tiba saja kan
.
Orang mula sedar pasal resveratrol ni sebab orang perancis
.
Sebut pasal perancis, dalam kepala kita mesti keluar menara Eifel di Paris kan?
.
Haha
.
Samalah kita
.
Satu kajian telah dibuat tentang kepelikan orang perancis.
.
Pada tahun 1992, semasa beberapa kajian telah menunjukkan kaitan antara pengambilan wain merah & kesan kardioprotektif
.
Iaitu pemerhatian bahawa populasi Perancis mempunyai penyakit kardiovaskular yang rendah, walaupun mempunyai diet lemak tinggi tepu.
.
Maksudnya makanan harian mereka ni
.
Tinggi lemak.
.
Orang Malaysia ni pantang ada kenduri kahwin mesti lepas tu dengar kena strok & sakit jantung
.
Tapi tidak di perancis
.
Keadaan ni di gelar Paradoks Perancis
.
Jadi kajian lanjut dibuat untuk lihat lebih teliti.
.
Apa kandungan yang ada dalam wain merah yang digemari rakyat perancis. Yang membuatkan mereka jarang ada sakit berkenaan jantung & kardiovaskular lain
.
Dan akhirnya mereka menemui resveratrol
.
Alamak
.
Wain merah tu kan arak. Haram tu
.
Mana orang islam boleh minum kan
.
Itulah, bukan wain merah tu yang bagus. Bahan untuk wain tu dari anggur merah. Anggur merah ni yang banyak resveratrol
.
Terbaik
.
Jadi Shaklee dah buat lagi penyelidikan, spesis anggur mana banyak kandungan resveratrol.
.
Akhirnya mereka dapat tahu yang anggur merah muscadine paling tinggi kandungan bahan ni.
.
Kaji lagi, bertahun tahun
.
Dapat penemuan kalau campur anggur merah & pati japanese beet root
.
Ramuan ni ada kekuatan 10 X kali ganda resveratrol.
.
Lepas di patenkan, inilah vivix Shaklee.
.
Ya, ramuan resveratrol vivix 10 kali lebih kuat dari pengambilannya secara tunggal
.
Semua khasiat resveratrol dari alam semulajadi yang paling poten & berkuasa dalam sebotol merah vivix
.
Proses mengekstrak pun canggih. Untuk dapat kandungan tertinggi.
.
Hehe
.
Banyak duit Shaklee habis nak hasilkan vivix ni. Berjuta juta dollar. Jadi takkan dia nak bagi free saja kan. Berapa harga vivix shaklee 2017?
.
Tak payah bayar berjuta
.
Insyaallah mampu milik
.
Jadi apa kebaikan vivix Shaklee & resveratrol ni untuk sakit buah pinggang?Nak bagi buah pinggang sihat

Apa itu penyakit buah pinggang kronik?

Penyakit buah pinggang kronik, yang dapat dilihat dari pengurangan kadar kemampuan untuk 

  1. Menapis bahan sisa badan 
  2. Dan kehadiran protein dalam air kencing.

.
2 ciri  ini dipersetujui sebagai punca untuk penyakit buah pinggang peringkat akhir (ESRD) 
.
Dan juga
.
Penyakit kardiovaskular, yang membawa kepada penurunan kualiti hidup & peningkatan risiko kematian.
.
Mana tak susah
.
Mahu tak turun
.
Kalau sebelum ni boleh makan apa apa. Sekarang kena pantang.
.
Lepas tu
.
Nak kena pergi buat cuci darah, dialisis yang memenatkan
.
Arwah pakcik dulu ada 4 tahun cuci dialisis setiap minggu beberapa kali
.
Punyalah penat
.
Di akhir usianya
.
Paru paru berair, buah pinggang rosak & hilang penglihatan
.
Masyaallah
.
Memang kalau boleh, jagalah kesihatan ya
.
Sementara masih sihat tu.
.

Oleh itu, rawatan tambahan untuk mencegah kecederaan buah pinggang kronik dan akut adalah perlu.
.
Inilah jawapan yang kita jumpa
.
Dari orang perancis
.
Penduduk Perancis cukup rendah kadar penyakit kardiovaskular walaupun secara tradisinya memakan makanan kaya lemak tepu.
.

Resveratrol, bahan yang terdapat dalam wain merah, telah dirumuskan untuk menjelaskan kesan perlindungan pada sistem kardiovaskular yang diperhatikan dalam Paradox Perancis.
.
Dan lagi best
.
Kesan-kesan bahan ini dapat diperhatikan melalui beberapa mekanisme, termasuk kesan kebaikan antioksidan dari anggur merah
.
Resveratrol ni bantu badan kita keluarkan kemampuan terpendam dalam badan kita
.
Enzim SIRT1, 
.
Enzim ni telah dikenalpasti 
  1. memanjangkan jangka hayat 
  2. dan menangguhkan penyakit berkaitan dengan usia.
.
Ada banyak manfaat lain
.
Tapi tak semua Maznee faham
.
Term perubatan & saintifik banyak. Contohnya
  1. antiapoptosis 
  2. antioksidan
  3. dan kesan anti-keradangan 
  4. dan peraturan biogenesis mitokondria
  5. autophagy
  6. dan metabolisme sebagai tindak balas kepada tenaga selular dan status redoks
Resveratrol telah terbukti menjadi pengaktif SIRT1, dan banyak kajian sebelumnya telah menunjukkan bahawa pengambilan resveratrol dapat menghalang banyak penyakit, seperti 

  1. diabetes
  2. gangguan neurodegenerative
  3. gangguan kognitif
  4. kanser
  5. penyakit ginjal
  6. dan penyakit kardiovaskular melalui pengaktifan SIRT1.

.
Oleh itu, resveratrol membekalkan kesan perlindungannya melalui sekurang-kurangnya dua mekanisme, aktiviti antioksidan dan pengaktifan SIRT1.
.
Bagus untuk sakit buah pinggang
.

Dalam kajian ini, kita merumuskan kesan perlindungan resveratrol terhadap beberapa jenis kecederaan buah pinggang dan membincangkan mekanisme yang terlibat.
.
Kajian ini ada menyebut 2 mekanisme cyto protection resveratrol 
.

2 Cara Resveratrol melindungi tubuh badan kita dari penyakit

Apa itu cytoprotection?
.
Cytoprotection adalah suatu proses di mana bahan kimia memberi perlindungan kepada sel-sel daripada jangkitan penyakit. 
.
Sebagai contoh, cytoprotectant gastrik adalah ubat-ubatan yang melawan ulser bukan dengan mengurangkan asid gastrik tetapi dengan meningkatkan perlindungan mukosa.
.
Jadi dalam kes reveratrol, ia membantu melindungi badan kita dengan 2 cara di bawah
.

1. Resveratrol sebagai antioksidan

Alam sekitar dah banyak tercemar.
.
Makanan yang kita ambil seharian juga banyak terdapat bahan kimia untuk mengawet & memberikan warna
.
Belum masuk lagi bahagian kosmetik & barangan penjagaan diri.
.
Semua ini mengandungi radikal bebas yang merosakkan tubuh badan kita.

Ia terlibat dalam pelbagai penyakit, proses penuaan yang menyebabkan kita tua lebih cepat.
.
Radikal bebas menyerang protein selular dan DNA.
.
Jika kita mengamalkan cara hidup sihat, contohnya bersenam & makan dengan sihat
.
Banyak makan buah buahan segar contohnya
.
Kita bekalkan badan kita dengan antioksidan
.
Memberikan badan kita kekuatan untuk melawan radikal bebas yang memberikan tekanan oksidatif pada badan
.
Tapi
.
Sekiranya kita sangat sibuk & kurang ambil tahu bahagian pemakanan
.
Akan berlaku kekurangan antioksida dalam badan
.
Tekanan oksidatif disebabkan oleh ketidakseimbangan antara kehadiran radikal bebas yang berlebihan dalam badan & pertahanan antioksidan
.
Jadi penting untuk kita cukupkan bekalan antioksidan semulajadi ini untuk mengurangkan tekanan oksidatif.
.
Resveratrol dalam vivix shaklee adalah antioksidan semulajadi.
.
Kajian saintis menunjukkan bahawa resveratrol boleh membuang radikal bebas secara langsung.
.
Jadi pastikan kita makan makanan yang kaya antioksidan setiap hari
.
Atau dapatkan keperluan antioksidan terbaik dalam alam semulajadi dengan mengambil hanya 1 sudu teh vivix shaklee setiap hari
.
Jika anda berad di lembah Klang, boleh dapatkan dari pengedar shaklee lembah klang. Contohnya Maznee
.
Boleh saja hantar COD.
.
Kemudian kita masuk pada mekanisme kedua
.

2. Resveratrol mengaktifkan enzim SIRT1

Badan kita mempunyai satu kuasa terpendam yang akan di aktifkan dengan kehadiran resveratrol
.
Enzim SIRT1 ini banyak khasiatnya. Boleh baca lebih lanjut disini
.
Jadi apa kaitan 2 kesan perlindungan resveratrol ini dengan tajuk kita?
.
Apa kebaikan resveratrol pada kesihatan buah pinggang
.
Dan
.
Juga untuk pesakit buah pinggang?
.
Menurut kajian tersebut
.

Kesan resveratrol pada diabetec nocropathy (Kerosakan buah pinggang di sebabkan kencing manis)

Kajian yang dilakukan telah menunjukkan dengan jelas bahawa resveratrol dapat masalah buah pinggang yang di sebabkan oleh kencing manis melalui kesan anti oksida nya akibat penghapusan radikal bebas secara langsung atau penghasilan enzim antioksidan.
.
Semoga perkongsian ini bermanfaat untuk semua dan jika anda ingin mendapatkan vivix Shaklee atau menyertai Shaklee boleh hubungi saya dan saya akan membantu anda turut sama berjaya.
.
Anda boleh hubungi Maznee melalui Whatsap di no telefon di bawah

No tel: 019-265-3791
Maznee  SID 963860
.
Dan sekiranya anda berada berhampiran dengan shah alam, boleh cod terus dengan pengedar shaklee area shah alam.
.
Atau jika berada di petaling jaya & kawasan berhampiran boleh dapatkan ready stok dari stokis shaklee petaling jaya
.
Bagi penduduk meru & setia alam. Boleh whatsap pengedar shaklee di meru untuk tempahan.
.
Sampai jumpa lagi
Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at hargasetbersalin.blogspot.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

11 Responses to "Vivix Shaklee untuk buah pinggang! Khasiat merawat pesakit diabetes"

  1. Assalamualaikum Mazni..
    Kak Mirror membalas kunjungan.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah ke mari kak mirror

      semoga sihat wal afiat dengan keluarga

      Padam
  2. Maznee suka benar minum vivix ya. Ibu teringin juga nak cuba

    Hehe

    Tapi tunggu gaji awal bulan nanti

    Insyaallah

    BalasPadam
    Balasan
    1. Suka tu memang suka ibu zaid

      Tapi kena catu catu juga minum vivix ni

      Sebab nak beli tiap bulan memang mencabar juga

      Padam
  3. Buah pinggang kita ni nak bagi sihat, elok jaga makan kan

    banyakkan makan buah dan sayur sayuran dan kurangkan minuman manis

    dan makanan berlemak

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau nak elak buah pinggang rosak awal, elok cegah kencing manis dan darah tinggi

      Padam
  4. Bagus vivix ni. Semoga dapat membantu

    BalasPadam
    Balasan
    1. Semoga membantu mereka yang memerlukan untuk kesihatan

      Padam
    2. Orang yang ada masalah buah pinggang elok makan vivix boleh tanya Puan Mazni

      Padam
  5. Vivix memang terbaik dalam kelasnya...

    produk diperlukan mereka inin kesihatan tiptop

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kita ni usaha saja kan tuan. Sebab setiap penyakit ada ubatnya

      Vivix shaklee ni usaha untuk bagi kesihatan buah pinggang

      Kajian dah ada.

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„