Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Khasiat vivix untuk kanser? Makanan anti barah FAKTA atau AUTA!

Siapa yang ada saudara atau kawan yang menghidap kanser?
.
Mesti ada kan. Paling tidak seorang.
.
Hairan.
.
Dulu sakit ni susah nak jumpa
.
Tapi kerana sekarang ni makanan & gaya hidup
.
fakta dan mitos vivix shaklee untuk kanser
.
Semua nak mudah & pantas. Bahan kimia pun banyak digunakan
.
Bila ramai ada kanser, banyak jugalah yang claim
.
Ubat kanser berkesan. Betul kan?
.
Salah 1, orang kata khasiat vivix untuk kanser bagus. 
.
Tapi betul ke?
.
Hari ini kita cari, ada kepercayaan atau kajian yang membenarkan


Khasiat vivix untuk kanser? Makanan antik barah FAKTA atau AUTA!

Kalau kita tahu bahan untuk vivix
.
Kita boleh buat carian di internet
.
vivix shaklee untuk kanser
.

Apa bahan mentah untuk vivix shaklee yang baik untuk kanser?

Bahan Mentah Vivix 1. Anggur Muscadine

Anggur banyak jenis kan
.
Ada macam macam warna. Tapi anggur merah istimewa
.
Dalam anggur merah ada Resveratrol. Polifenol yang banyak diambil orang perancis. Dan dah banyak di buat kajian
.
Dipercayai resveratrol baik untuk kencing manis dan penyakit serius lain seperti darah tinggi & kanser
.
Memang ada kajian langsung tentang kebaikan buah anggur muscadine untuk kanser
.
Kajian ini bertajuk 
.
"Inhibition of prostate cancer growth by muscadine grape skin extract and resveratrol through distinct mechanisms
.
Dan kajian ini menunjukkan kulit anggur mengandungi kebaikan untuk merencat set rumor / kanser prostat
.
Jadi jangan buang kulit ya bila makan anggur
.
Sebab tu proses pengektrakan esen dari buah anggur mascadine ni penting. Sampai Shaklee patenkan kaedah ekstrak ini
.
anggur muscadine untuk kanser
Inilah rupanya anggur muscadine tu
.
Kajian ini ada mengatakan kesan ini sangat bagus untuk membantu badan mencegah kanser berlaku semasa peringkat awal
. Dan 
. Proses ini di lakukan badan kita melalui 2 cara iaitu
.
  1. Cara 1 : Dengan 1 proses yang dipanggil apoptosis, atau kematian sel diprogram. Kematian sel yang diprogramkan adalah salah 1 daripada mekanisme yang digunakan oleh badan untuk menyingkirkan sel-sel dengan kerosakan genetik yang tidak dapat diperbaiki sebelum sel-sel tersebut dapat menduplikasi diri mereka sendiri.  
  2. Cara 2 : Resveratrol pula bertindak dengan menghalang kitaran sel, urutan langkah langkah yang sel lalui apabila ia cuba membahagikan kepada dua sel yang sama. 
.
Senang cerita macam ni lah. Analoginya
.
  1. Cara pertama tu macam menggugurkan anak
  2. Cara kedua pula macam makan ubat perancang.
.
Dua dua cara ni biasanya kita guna untuk rancang keluarga kan?
. 
Bezanya dengan makan anggur muscadine, kita gunakan 2 proses yang sama ni
. 
Untuk halang & bunuh sel rosak / kanser dari membiak
. 
Kedua-dua mekanisme ini digunakan oleh badan untuk mencegah perkembangan kanser.
. 
Tu yang bagus kita makan anggur merah. Makanan anti kanser
.
Lagi bagus
.
Yang ada biji. Biji tu pun banyak khasiat
.
Anggur sekarang ni dah di GMO kan sampai ada jenis tak ada biji
.
Sedangkan dalam biji anggur tu pun ada kebaikannya
.
Hasil dari kajian diatas, saintis sedang buat kajian lanjut untuk gunakan khasiat dari kulit anggur muscadine untuk kemoterapi
.
Banyak lagi khasiat yang saintis jumpa dalam anggur muscadine ni

Kalau banyak, share lah sikit kan

Boleh je

Ini dia
  1. Anggur muscadin didapati berbeza daripada kebanyakan jenis anggur lain, kerana kaya dengan bahan kimia yang disebut anthocyanin.
  2. Anthocyanin adalah bahan yang menghasilkan warna merah dan ungu anggur, mempunyai aktiviti antioksidan yang kuat
  3. Dan telah menunjukkan beberapa kesan antitumor, termasuk merencat sintesis DNA dalam sel kanser payudara, pertumbuhan saluran darah dalam beberapa tumor, dan enzim yang terlibat dalam penyebaran tumor. 
.
Buah buahan kaya anthocyanin untuk kanser
Antara buah lain yang kaya anthocyanin ialah buah peach, ceri segar, anggur hijau, plum dan Blueberry. Buah tempatan pun ada yang kaya anthocyanin

.
Banyak juga kajian di jalan kan tentang khasiat antocyanin & kanser (Walaupun tak sebanyak kajian resveratrol)
.
Salah satu dari kajian ini ialah
.
"Anthocyanins and their role in cancer prevention" Boleh baca sendiri online. Tapi bahasanya memang bahasa saintifik lah
.
Bukan "lay man term" 
.
Antara kesimpulan kajian diatas ialah
  1. Antocyanin ni didapati bagus untuk pencegahan kanser saluran penghadaman. Sekarang ni ramai kena kanser usus. Mungkin sekarang ni kita kurang makan buah & sayur yang kaya antocyanin
  2. Bahan ini didapati bagus untuk merencat beberapa jenis kanser. Contohnya kanser kulit
  3. Antocyanin didapati sukar di serap ke dalam saluran darah. Jadi kesan terbaiknya didapati pada saluran penghadaman & kulit (sapu luaran) sebab antocyanin boleh diserap terus ke permukaan
  4. Tapi macam biasa, kesimpulan kajian mengatakan lebih banyak kajian lanjut perlu di lakukan
Jadi
.
Makanlah makanan kaya antocyanin secara sederhana
.
Sebab semua yang halal itu bagus
.
Asalkan 
.
Tidak digunakan berlebihan.
.
Ok
.
Tamat untuk anggur muscadine.
.
Apa lagi ada dalam vivix shaklee selain anggur ni?
.

Bahan Mentah Vivix 2. Lobak unggu (Purple carrot)

Anggur pun ada warna unggu ya?
.
Memang ada.
.
Warna ungu lobak ini sendiri menunjukkan ia kaya dengan pthytochemical seperti Antocyanin
.
Sama macam anggur muscadine kan
.
Lobak ungu untuk kanser vivix
Banyak jenis lobak di pasaran, yang ungu juga banyak anthocyanin
.
Jadi baik juga untuk mencegah kanser saluran penghadaman & kanser
.
Kajian mendapati bahawa pigmen biru dan ungu (antocyanin) dalam anggur ini ada banyak manfaat.
.
Antaranya
  1. Boleh meningkatkan ingatan
  2. Baik untuk penglihatan
  3. Melindungi daripada serangan jantung
  4. Bertindak sebagai anti-radang
  5. Dan juga membantu mengawal berat badan.
Macam biasa. 
.
Kalau nak makan purple carrot ni pun kena sederhana. 
.
Jangan makan berlebihan

Bahan Mentah Vivix 3. European elderberry

Buah elderberry eropah ni dah di gunakan sekian lama
.
Ada rekod dalam perubatan mesir & greek purba
.
Wah lama tu. Dari zaman firaun & socrates
.
elderberry untuk kanser vivix

.
Kajian mendapati
.
Buah elderberry ini juga kaya dengan athocyanin. 
.
Banyak kelebihan european elderberry ni

Maznee senaraikan 7 manfaat utama di bawah ya

1. Boleh Membantu Mencegah Kanser

Ekstrak daripada jus elderberry yang kaya dengan anthocyanin
.
Dan telah terbukti mempunyai kebaikan anti karsinogenik (kanser). 
.
Kajian makmal menunjukkan bahawa elderberry mempunyai beberapa sifat chemopreventive. 
.
Sifat ini menghalang, melambatkan atau mengundurkan pembentukan kanser.


2. Melegakan & menyembuhkan demam selesema dan Flu



3. Membantu merawat resdung



4. Mengawal paras gula darah



Kedua dua bunga & buah beri telah digunakan perubatan tradisional untuk merawat kencing manis. 

.
Penyelidikan telah mengesahkan bahawa daripada ekstrak bunga buah ini 
  1. Merangsang metabolisme glukosa 
  2. Merangsang rembesan insulin
  3. Dan menurunkan tahap gula darah.
.
Kajian tentang khasiat elderberry ini bertajuk 

"The traditional plant treatment, Sambucus nigra (elder), exhibits insulin-like and insulin-releasing actions in vitro."
.
Hasil kajian menunjukkan ektrak jus elderberry
  1. meningkatkan pengangkutan glukosa
  2. penukaran glukosa kepada tenaga
  3. Dan glikogenesi tanpa sebarang insulin tambahan. Glikogenesis adalah proses badan menguruskan gula berlebihan daripada aliran darah ke dalam otot dan hati kita. Ini membantu mengekalkan bacaan paras gula darah normal.
.
Tak hairanlah banyak manfaat vivix shaklee untuk kencing manis
.
Salah 1 darinya ada kerana ada kandungan elderberry dalam jus ini
.
Untuk mengawal gula kan
.
5. Diuretik semula jadi

Makanan yang bersifat diuretik akan membantu badan kita mengeluarkan air berlebihan dalam badan

6. Julap semulajadi
.
Elderberry juga boleh membantu sembelit.

7. Menggalakkan Kulit Sihat
.
Elderberry banyak di gunakan dalam produk kecantikan. 
.
Supaya kita kelihatan lebih muda
.
Kandungan bioflavonoid, antioksidan, dan kandungan vitamin A yang tinggi, menjadikannya terbaik untuk kesihatan kulit.
.
Tapi
.
Elderberry mungkin tidak selamat diambil daripada sumber daun, batang, buah mentah, atau buah mentah dimakan. 
.
Buah elderberry yang masak selamat diambil
.
Retapi buah mentah dan tidak  matang mungkin menyebabkan 
  1. mual
  2. muntah
  3. atau cirit-birit yang teruk.
Sebab itu
.
Lebih baik dapatkan khasiat elderberry ini daripada vivix shaklee sahaja
.
Hanya 1 sudu teh sehari untuk khasiat buah ini 
.
Jangan pandai pandai nak makan sendiri buah ini tanpa panduan pakar ya. Marah doktor nanti
.
Shaklee sendiri buat kajian berjuta dollar untuk kaji amaun yang selamat diambil seharian
.
Baik
.
Seterusnya untuk bahan terakhir dalam vivix

Bahan mentah Vivix 4 : Japanese knotweed

Tumbuhan ini kaya dengan resveratrol.
.
japanese knotweed untuk kanser vivix

.
Kebaikan resveratrol kan dah Maznee cerita semasa anggur muscadine tadi
.
Maznee pernah cerita tentang bahan ini semasa menulis untuk artikel vivix shaklee darah tinggi
.
Boleh baca lebih lanjut disana
.
Tamat sudah 4 bahan dalam vivix

Kesimpulan khasiat Vivix shaklee untuk kanser?

vivix shaklee merawat kanser
.
Secara umumnya
.
Kesemua bahan yang di gunakan dalam vivix kaya dengan
  1. Antioksidan
  2. Anthocyanian
  3. Resveratrol & bahan di dalam kulit anggur muscadine
Dan ketiga tiga bahan ini memang di percayai bagus untuk rawatan kanser
.
Pun begitu
.
Setiap kajian mengatakan kajian lanjut perlu dibuat lagi
.
Jadi, jalan selamat. Makan secara sederhana
.
Supaya kita dapat khasiatnya
.
Tapi
.
Jangan gunakan berlebihan.
.
Dapatkan nasihat doktor yang lebih berilmu sebelum makan apa apa suplemen ya
.
Sebab tak semua suplemen ni selamat.
.
Dan tak dinafikan, ada orang overclaim manfaat produk untuk lakukan jualan
.
Dan
.
Jika puan memerlukan bantuan & pertanyaan tentang suplemen untuk membantu hidup yang lebih sihat seperti vivix shaklee untuk kanser
.
Jangan segan segan untuk Whatsap Maznee di 019 265 3791
.
Insyaallah semua soalan akan di jawab sebaiknya.
.
Untuk mencuba produk, bertanyakan harga dan konsultasi percuma ini,sila hubungi saya di:

.
 Whatsupp / SMS: 

019-2653791 

Maznee Azmi
Pengedar Shaklee bertanggung jawab & di percayai
ID Shaklee: 963860



Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at hargasetbersalin.blogspot.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

3 Responses to "Khasiat vivix untuk kanser? Makanan anti barah FAKTA atau AUTA!"

  1. Ikut pembacaan memang ramai testimoni yang bagus selepas guna vivik ni, walau harga mahal tapi nampak kesan positifnya

    BalasPadam
  2. Ramai yang kena kanser sekarang ni

    Elok jaga kesihatan.

    bagus vivix shaklee untuk kanser ya?

    Ramai juga yang rekemen

    BalasPadam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„