Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Set tambah berat badan shaklee? Elakkan 3 perkara ini supaya berkesan!

Ikut panduan ini supaya set tambah berat badan shaklee, Benar benar menjadikan kita lebih berisi & nampak lebih menarik!
Ramai orang, lelaki dan perempuan ada masalah berat badan. Yang terlebih ada, yang kurang berat pun ada
.
Kali ini Maznee nak jawab soalan tuan puan yang kurang berat badan

"Betul ke set tambah berat shaklee boleh naikkan badan saya?"
Jawapannya mudah saja
.
Sebenarnya, kalau amalan pemakanan kita ni seimbang & sihat. Ada amalkan pantang makanan yang kurang sihat
"Berat badan mesti boleh naik"

Selalu tengok cermin? Kan bagus kalau kita nampak berisi sikit & capai berat ideal!
Jadi, mesti ada yang tak kena dengan pemakanan kita. Sebab tu berat tak naik naik
.
Ikut pemerhatian
"Ada 3 sebab utama berat badan susah nak naik"
Elak buat 3 sebab ni untuk berat badan naik dengan cemerlang lepas makan Shaklee
.
Tak cukup dengan itu
.
Maznee akan kongsikan
"5 Tips untuk naikkan berat badan dengan sihat. Berat tambah sebab otot, bukan sebab lemak"
Baca sampai habis ya

Klik video pendek 2 minit di bawah untuk beberapa makanan sihat, kaya antioksidan & bagus untuk naikkan berat

.
Teruskan membaca untuk jawapannya

Apa itu set tambah berat badan shaklee?

tambahkan berat badan nampak lebih cantik
Kan beza rupa kita bila lebih "berisi". Kelihatan lebih menawan!
Badan kita memerlukan khasiat yang cukup untuk membina otot & tisu baru
.
Dan set shaklee ini akan membekalkan khasiat tersebut untuk menggalakkan badan kita membina tisu & otot baru
.
Ada 2 cara berat badan kita boleh bertambah dengan kekal
"1 cara baik, 1 lagi cara tak baik"
Ada pulak cari baik & tak baik ya
"Cara sihat ialah dengan pertambahan otot dalam badan, cara tak sihat pula dengan pertambahan lemak"
Kita nak cara baik & sihat ni
.
Jadi apa ada dalam set ini ya?
.
Teruskan lihat dibawah
"Set tambah berat Shaklee terdiri daripada 3 produk dengan kehandalan tersendiri"
set tambah berat badan shaklee

1. Meal Shakes untuk protein membina tubuh


  • Mengandungi 19 vitamin dan mineral penting & membekalkan 35% atau lebih keperluan badan yang diperlukan setiap hari
  • Meal Shakes membekalkan kalori yang diperlukan badan bersama dengan serat dan vitamin mineral. 
  • Ianya sumber makanan instant yang kaya kalsium, fiber dan protein. 
  • Rasanya enak seperti ais krim vanila
Selesai dengan mealshake
.
Kita teruskan dengan

2. Vitalea membekalkan vitamin & mineral untuk pembinaan tubuh


  • Membekalkan 23 jenis vitamin penting bersama zat besi
  • Memenuhi keperluan zat harian tubuh akibat amalan diet yang tidak seimbang. 
  • Selain daripada itu, Vitalea membantu mencantikkan kulit, kuku, rambut secara dalaman. Ia juga mengurangkan risiko kita mengidap penyakit tiroid. 
  • Di samping itu, ia membantu memberi badan yang sihat dan bertenaga.
Dan tidak dilupakan peranan hero terakhir kita
.
Siapakah itu?

3. B Complex merangsang selera yang tertidur

Vitamin b sangat penting untuk menambah berat badan
.
Ini kerana antara fungsi vitamin B dalam penghadaman ialah merangsang selera makan & juga untuk sistem penghadaman yang lebih cekap.
"Apa kesan kekurangan vitamin B dalam diet kita?"
Kekurangan vitamin ini besar kesannya
.
Selera makan kita akan terganggu dan menurun. 
.
Vitamin ini juga penting untuk kecantikan kulit. Kulit akan nampak lebih lembap & sihat
.
Banyak lagi kelebihannya untuk kesihatan, dan paling penting semasa hamil boleh kawal alahan & mual.
.
Maznee kongsikan 3 lagi kelebihannya

  • Mengurangkan rasa letih
  • Membantu mangawal tekanan perasaan
  • Meningkatkan sistem pertahanan badan.
Kini saya rasa lebih yakin dengan penampilan diri. Tak kira apa cabaran, pasti kan dihadapi dengan berani
Ok
.
Mesti dalam hati tu ada tertanya tanya soalan ni kan?
"Kenapa perlu ambil dalam set? Tak boleh ke makan asing asing?"
Senang je jawapannya
.
Cuba bayangkan 1 pasukan bola sepak
.
Kan ada banyak posisi, ada penjaga gol, penyerang & lain lain.
.
Nak menang kena ada kerjasama dalam pasukan untuk bertahan & dalam membuat serangan
.
Sama juga dengan set tambah berat ini
"Masing masing ada kepandaian & kehebatan tersendiri. Sama sama diperlukan untuk naikkan berat badan"
Faham kan sekarang?
.
Ada soalan Whatsap Maznee untuk pertanyaan ya

Bagaimana tambah berat badan cara sihat?

bagaimana cara tambah berat badan dengan shaklee

Jika kita ingin tambah berat badan, sangat penting untuk kita melakukannya dengan betul.
.
Ada cara betul & salah ke?
"Memang ada"
Minuman berkarbonat seperti soda dan makanan manis seperti donat boleh membantu kita menaikkan berat badan
.
Sedap tu
.
Tapi ia boleh memusnahkan kesihatan kita pada masa yang sama.
.
Sebab apa
"Banyak gula & tinggi kalori tu"
Jadi
.
Kalau ini cara yang tak baik
"Apa pula cara yang baik?"
Nak tambah berat
.
Kita mestilah mendapatkan jumlah yang seimbang dari jisim otot dan lemak antara otot (subkutaneus)
.
Bukan sekelompok lemak di bahagian perut yang tidak sihat.
"Pernah tak nampak orang berisi tapi sihat, dan orang yang kurus tapi ada kencing manis, sakit jantung & darah tinggi?"
Mesti ada kan
.
Kurus tak semestinya sihat. Dan berisi tak semestinya sakit
.
Inilah sebabnya, mereka makan tak banyak tapi tinggi kalori & gula
.
Sebab tu penyakit senang datang. Kencing manis kalau tinggi, rosak saraf tau.
makanan sihat akan bantu tambah berat

.
Sebab itu
.
Sangat penting kita makan makanan yang sihat & menjalani gaya hidup sihat secara keseluruhan.
.
Set tambah berat badan Shaklee bantu bekalkan khasiat yang diperlukan badan untuk bina otot & tambah berat

.
Sambil tu kita makan makanan yang berkhasiat untuk bahan mentah yang diperlukan badan untuk bina otot
"Otot tak semestinya sado & berketak ketak"
Tapi badan yang lebih otot kelihatan lebih langsing & bertenaga. 
.
Lambat nak penat
.
Best kan
"Sekarang, kita lihat beberapa cara yang berkesan untuk mendapatkan berat badan dengan cepat, tanpa merosakkan kesihatan kita pada masa yang sama"
Ingat lagi kan di awal artikel
.
Maznee ada sebut 3 sebab utama berat badan tak berapa naik walaupun lepas makan produk Shaklee
.
Malah mungkin jadi lebih buruk
.
Dari sebelum makan
.
Sebab no 3 adalah paling keras larangannya

Sebab no 1: Salah cara makan

salah cara makan pun berat tak naik

Cara makan yang betul sangat penting
.
Banyak kajian dah dibuat oleh saintis luar negara
.
Vitamin & mineral tak boleh diambil secara berlebihan kerana memudaratkan
.
Contohnya
.
Pengambilan vitamin E

.

Vitamin ini sangat bagus untuk kesihatan jantung & cegah kanser

.

Tapi

.

Menurut laman Webmd, Kalau terlebih vitamin E pula, ini kesannya

  • Pengambilan vitamin E berlebihan (400 IU / hari) boleh membahayakan lelaki dewasa dengan meningkatkan risiko kanser prostat.

Sebab itu

.

Pastikan cara makannya betul

.

Mana nak dapat cara makan yang betul?

.

Dapatkan produk Shaklee hanya daripada agen shaklee yang berpengalaman

2. Pemakanan & diet yang tidak seimbang

amalan pemakanan yang sihat untuk kekal cergas semasa hamil

Ada banyak amalan harian yang kita lakukan memberi mudarat dalam diam
.
Antara yang paling ketara ialah
.
Pengambilan minuman & makanan berkafein dengan makanan
.
Semasa mengandung, Doktor memang melarang kita untuk mengambil minuman berkafein seperti teh & kopi secara berlebihan
.
Nanti HB darah kita turun
.
Antara kajian yang telah dijalankan untuk mengkaji kesan penyerapan zat besi kerana kafein ialah
  1. Inhibition of food iron absorption by coffee, pada tahun 1983. Sumber: ncbi
  2. Effect of tea and other dietary factors on iron absorption. Tahun 2000. Sumber: ncbi
Banyak lagi amalan pemakanan yang salah yang kita lakukan tanpa sedar
.
Dan sebab no 3 adalah yang paling berbahaya
.
Apakah ia?

3. Membeli produk Shaklee palsu (Berbahaya!)

Produk Shaklee pun ada yang palsu?
.
Memang ada
.
Shaklee sendiri dah keluarkan notis rasmi
.
Cuba baca di bawah
produk shaklee palsu


Dah jelas & terang.
.
Elakkan beli Shaklee tiruan
.
Menurut notis di atas, jaminan keaslian produk Shaklee hanya diberikan kepada pembelian
.
Daripada pengedar Shaklee sah sahaja seperti Maznee
.
Sebab itu
.
Pastikan kita tak buat silap
.
Duit dah keluar banyak untuk produk palsu
.
Cara makan pun salah
.
Sangat tinggi risiko kan!
.
Ok sekarang ni Maznee nak kongsi

Bagaimana tambah berat badan seperti pakar! 5 Cara mesti cuba

Cara tambah berat badan secara sihat
Saya mesti cuba!

1. Makan lebih kalori daripada yang diperlukan badan Kita

Perkara yang paling penting yang boleh kita lakukan untuk menambahkan berat badan ialah
"Makan lebih banyak kalori daripada keperluan tubuh kita"
Lebihan kalori 
kalori yang diambil > kalori dibakar
Bila syarat diatas di penuhi
.
Berat kita akan bertambah dengan sihat. Tips ini akan menentukan sejauh mana berat badan kita naik
.
Cepat atau perlahan
  • Sekiranya kita ingin meningkatkan berat badan secara perlahan dan seragam, maka tentukan lebihan 300-500 kalori  daripada yang diperlukan badan untuk tenaga setiap hari
  • Jika kita ingin manaikkan berat badan dengan cepat, maka tetapkan matlamat lebihan 700-1000 kalori dari keperluan harian kita
"Mana nak tahu keperluan kalori harian? Whatsap Maznee, Nanti Maznee kirakan 019-265-3791"
Perlu diingat bahawa kalkulator kalori hanya memberikan nilai anggaran. 
.
Keperluan kita mungkin berbeza beberapa ratus kalori berbanding nilai sebenar setiap hari.
.
Ini semua bergantung kepada aktiviti harian & juga keadaan kesihatan. Contohnya, ibu mengandung kan
.
Keperluan mana sama dengan orang biasa
.
Rajin bersukan atau kerja banyak pakai kudrat, memang lagi banyak kalori diperlukan untuk tambah berat


cara hidup mempengaruhi keperluan kalori harian

.
Kira kalori ni pun untuk beberapa hari pertama saja
.
Bila kita dah tahu berapa banyak nak makan untuk tambah berat, teruskan saja
.
Jadi, apa makanan yang paling bagus dimakan untuk naikkan berat badan?
.
Teruskan membaca
.

2. Makan banyak makanan berasaskan protein

makanan kaya protein untuk tambah berat badan

Inilah nutrisi yang paling penting untuk menambah berat badan 
.
Ia adalah protein.
.
Otot dibina dari protein, dan tanpa protein yang cukup
.
Kebanyakan kalori tambahan dari makanan mungkin ditukarkan kepada lemak badan.
.
Dan makanan yang kaya kalori ini boleh menjemput penyakit berbahaya seperti diabetes, darah tinggi & kanser.
.
1 Kajian telah dijalankan oleh sepasukan penyelidik diketuai oleh Doktor Gearge A Bray, Hasil kajian ini menunjukkan
"Semasa tempoh makanan diambil berlebihan, diet yang tinggi kandungan tinggi protein menyebabkan banyak kalori tambahan ditukarkan menjadi otot "
Tapi
.
Diet yang tinggi protein ada keburukan juga iaitu
  • Kita akan kenyang lebih lama kerana protein lambat dihadam, ini akan mengurangkan kelaparan dan selera makan kita akan turun dengan ketara. Kita perlu terus makan walaupun sebelum lapar pada waktu makan yang tetap supaya berat badan naik.
  • Protein yang di ambil berlebihan akan membuatkan buah pinggang kita bekerja lebih keras. Jadi pastikan kita mengambil secara seimbang
  • Jika diambil berlebihan sampai rosak buah pinggang, kita boleh tahu protein keluar melalui kencing kita. Kencing kita berbuih

Berapa banyak protein perlu diambil?
.
Ini cara untuk kita buat anggaran
Sekiranya anda cuba untuk menaikkan berat badan, matlamat 1.5 - 2.2 gram protein per kilogram berat badan
"Contohnya, kalau berat badan kita 50kg. Perlu makan 1.5g x 50kg= 75g protein harian"
Ini cuma anggaran ya.
.
Maznee pun pakai 1.5g saja. Boleh naikkan ke 2.2g untuk setiap kg berat badan
"Apa contoh makanan yang kaya protein?"
Ada banyak
.
Sedap sedap pula tu
.
Contohnya

  1. Daging
  2. Ikan
  3. Telur
  4. Produk tenusu seperti keju & yogurt
  5. Kekacangan, kacang 
  6. Suplemen protein seperti ESP Shaklee adalah jalan mudah untuk mencukupkan keperluan protein harian dalam diet kita.
Ok
"Selesai tips kedua daripada 5 bersaudara, Baki lagi 3 Tips Maznee kongsikan di artikel seterusnya. KLIK gambar di bawah untuk sambungannya"

12 Responses to "Set tambah berat badan shaklee? Elakkan 3 perkara ini supaya berkesan!"

  1. Kurus sangat pun tak cantik kan

    Asalkan sihat & banyak bersyukur dah kaya sangat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mang tak cantik kurus sangat

      Sebab tu kena seimbang

      Berisi sangat pun susah nak cari baju

      Padam
  2. Rasanya nak tambah berat senang lagi dari nak turunkan berat

    Untung ada orang makan banyak pun badan tak naik naik

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tapi ada je orang kurus yang banyak penyakit

      Srbab tu kurus atau berisi bukan ukuran sebenar sihat atau sakit

      Padam
    2. Betul lah tu

      ada orang kurus jue tapi banyak penyakit

      penyakit ni ujian Allah swt

      Padam
  3. Lagi bagus badan fit dari berisi tapi tak sihat

    BalasPadam
    Balasan
    1. Setuju tu

      Asalkan sihat dah kaya sangat dah

      Padam
  4. Yang penting kena makan dengan sihat kan mazni.. perkongsian yang ohsem..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam jumaat sha. Semoga sihat drngan keluarga tercinta

      Padam
  5. sy x nk tambah tp nk kurangkan heheheh... smpi tahap wajib da ni kn krg kn ;-)

    BalasPadam
  6. ya...saya patut juga nak menambah berat badan.

    takut perut juga yang naik dulu..

    jika betul pengambilan suplimen ..

    tak la begitu rasanya.

    BalasPadam
  7. jmput la join n meriahkan GA kt sini

    http://www.raydahalhabsyi.com/2017/11/comeback-giveaway-by-raydah-alhabsyi.html

    BalasPadam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. TOP 10 Pengomen terbanyak akan dipaparkan di Kanan blog ini! Dapat backlink lagi. πŸ˜‰ 🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„