Uncang Cuci Herbanika Nona Roguy banyak kebaikannya untuk ibu berpantang!

Uncang Cuci Herbanika Nona Roguy

Uncang Cuci Herbanika Nona Roguy untuk Penyembuh Luka!

Melahirkan anak memerlukan memerlukan ibu menghadapi pelbagai risiko, luka bersalin perlu di jaga rapi supaya cepat sembuh.

Gunakan produk uncang cuci luka semasa pantang bersalin kerana ia bertindak sebagai antiseptik membunuh kuman di kawasan luka dan membantu mencegah jangkitan kuman. Selain itu, produk ini juga membantu menyegarkan dan menghilangkan bau badan yang kurang menyenangkan ketika pantang bersalin. (Baca lebih lanjut tentang manfaat menggunakan nona roguy set bersalin!)

Maklumat tambahan tentang produk uncang cuci luka Nona Roguy!

Apa yang akan kita dapat dalam 1 pek produk uncang cuci luka herbanika? - Kuantiti 10 paket.

No.siri KKM : MAL 19985763T

Anggaran harga jualan runcit: RM100


Bagaimana menggunakan uncang cuci luka nona roguy yang berkesan?

Gunakan uncang ini uncutk mencuci bahagian sulit untuk bersalin. Boleh lakukan semasa di hospital mahupun setelah pulang ke rumah. 

Kita perlu sediakan bahan bahan di bawah untuk menggunakan uancang cuci luka dengan baik.

  • Garam dapur.
  • Uncang cuci luka herbanika.
  • Minyak herbanika.

Setelah bahan bahan di atas sudah di sediakan, ikuti langkah langkah di bawah.

  1. Campurkan 2 genggam garam & 2 pek uncang cuci luka ke dalam 1 bekas mengandungi air suam.
  2. Ramas pek uncang cuci luka supaya pati herba di dalam uncang menghasilkan larutan yang pekat.

    Cuci bahagian sulit dan luka jahitan kita dengan air campuran tadi.
  3. Lap lembut bahagian cucian sehingga kering.
  4. Ulang langkah ini semasa berpantang untuk melancarkan pengeluaran darah nifas & mengatasi ketidakselesaan di kawasan perut.


Bila masa yang sesuai menggunakan uncang cuci luka NR?

Produk ini boleh di gunakan sepanjang tempoh pantang bersalin untuk mencuci luka pembedahan normal dan czer.

Selain iut, ia juga boleh di gunakan sebagai mandian herba, hanya campurkan uncang ini dengan 

  • Daun Sireh
  • Inai
  • Daun Pandan
  • Serai Wangi
  • Halia Tua
  • Halba
  • Garam 

Rebus campuran ini dengan api sederhana, dan campurkan air rebusan ini dengan air mandian.


5 Kelebihan menggunakan uncang cuci luka dengan cara di atas?


  1. Uncang Cuci Herbanika membantu menghindari daripada jangkitan kuman (infeksi), 
  2. Kegatalan kulit
  3. Atasi darah berbau.
  4. Menghindari dan menyembuhkan luka, kudis, nanah, masalah berair dan mempercepatkan penyembuhan luka jahitan/episiotomi. 
  5. Sebagai Mandian Herba, ia memelihara kulit agar segar, mantap dan tidak mudah dimasuki angin sejuk.

Maznee ucapkan selamat berpantang, dan selamat mencuba. 

Uncang Cuci Herbanika Nona Roguy banyak kebaikannya untuk ibu berpantang! Reviewed by Mazni Azmi on June 21, 2018 Rating: 5

13 comments:

  1. Assalamualaikum dan selamat pagi sabtu ibu ucapkan. Sambung raya hari cuti ni. Ibu pernah pakai produk ni dulu masa bersalin anak sulung. Jamu macam tak berapa suka pakai

    ReplyDelete
  2. Mama singgah raya petang ahad ni. Semoga sis Maznee sihat dan bahagia. Luka bersalin emmang elok jaga betul betul supaya cepat sembuh dan tak ada jangkitan.

    Uncang herbanika ni bagus rupanya

    ReplyDelete
  3. nona roguy mmg byk kebaikannya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salah satu set berpantang terbaik di Malaysia. Orang kita masih suka berpantang cara tradisional makan jamu turun temurun.

      Delete
    2. Salam sabtu dari Mama, petua orang lama banyak yang bagus. Cuma kena pandai asing

      Delete
    3. Yang baik kita ambil. Yang tak elok kita perbaiki.

      Delete
  4. saya pun gunakan set nr selepas bersalin, memang serasi dengan phyonatal sebab senang nak buang air besar

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul, makan pil phyto natal tu senang nak pergi tandas.

      Delete
    2. Tahniah sebab anak aju dah pandai jalan hari raya ni. Risau hari tu kan.

      Delete
    3. alhamdulillah tq sis, aah seronok tengok perkembangan anak :)

      Delete
    4. Dah jadi mak dan ayah memang macam tu kan aju.

      Delete
  5. Ana singgah Rabu di sini. Lama ye produk NR ni.

    ReplyDelete

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. TOP 10 Pengomen terbanyak akan dipaparkan di Kanan blog ini! Dapat backlink lagi. πŸ˜‰ 🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„

All Rights Reserved by Ibu Bijak Keluarga Sihat © 2018

Contact Form

Name

Email *

Message *

Powered by Blogger.