Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Vitalea Shaklee 19 Kebaikan Untuk Ibu Mengandung

Vitamin & mineral penting untuk ibu mengandung kekal sihat. Maznee pasti kita semua sangat sayangkan keluarga
.
Sebab tu kesihatan mesti di jaga
.
Termasuklah si manja yang kini berada dalam rahim. 
.
Antara suplemen yang baik untuk cukupkan keperluan ibu & bayi. Topup mana yang kurang
.
Dari makanan harian kita ialah vitalea shaklee ketika hamil
.
vitalea shaklee untuk ibu hamil

Sebiji pil vitalea ini ada banyak manfaat tau. Dan ada dalam vitamin kehamilan shaklee
.
Insyaallah, Sama sama kita lihat
.

19 Khasiat Di Dalam Vitalea Shaklee Untuk Ibu Mengandung

Dalam 1 biji pil berwarna hijau yang kecil ini
.
Terkandung 19 khasiat yang diperlukan badan kita
.
Untuk beroperasi dengan baik setiap hari
.
Ada yang di perlukan dengan banyak. Ada pula diperlukan sedikit saja. Sangat penting untuk ibu mengandung
.
Dan juga selepas bersalin. Sebab itu set berpantang shaklee juga ada vitalea di dalamnya
.
Di bawah ini Maznee kongsikan, jadual nutrisi yang terdapat di belakang botol Vitalea untuk rujukan kita semua
.
Jadual nutrisi vitalea shaklee
Ini label kandungan nutrien di dalam sebiji tablet Vitalea Shaklee

12 Vitamin Dalam 1 bj Vitalea Shaklee untuk ibu mengandung

1. Vitamin A untuk ibu mengandung?

Vitamin A adalah vitamin larut lemak yang disimpan di dalam hati kita.
.
Maznee rase kita semua tahu yang vitamin A larut dalam lemak
.
Dan vitalea shaklee membekalkan keperluan vitamin A yang diperlukan badan
  • Vitamin A sangat penting bagi wanita yang akan melahirkan bayi kerana ia membantu dengan pembaikan tisu selepas bersalin.
  • Ia juga membantu mengekalkan penglihatan normal. Baru mata kita tajam
  • Melawan jangkitan kuman
  • Menyokong sistem imun kita
  • Dan membantu dengan metabolisme lemak kepada tenaga.

.
Berapa banyak vitamin A selamat diambil semasa mengandung?

Had atas vitamin A yang ditetapkan oleh kajian ini mengatakan, had pemakanan yang disyorkan (RDA) untuk vitamin A semasa hamil adalah 1000 RE.
.
Yang bersamaan dengan 3,300 IU retinol atau retinyl esters atau 5,000 U dalam diet purata di Amerika yang mengandungi campuran retinol dan karotenoid (Lembaga Makanan dan Pemakanan, 1980) 
.
Ambil ikut keperluan saja ya
.
Jangan berlebihan
.
Nanti ada mudarat pula
.

2. Vitamin D 

Vitamin D bermanfaat untuk kesihatan diri kita & bayi dalam kandungan.
.
Semua orang dewasa
.
Lelaki & perempuan
.
Dan termasuk wanita hamil & menyusukan bayi, memerlukan 10 mikrogram (10mcg) vitamin D sehari.
.
Penting untuk kita cukupkan keperluan harian vitamin D setiap hari
.
Samada dengan makanan yang kaya vitamin D
.
Atau dengan mengambil makanan tambahan prenatal yang mengandungi jumlah ini. 
.
  • Vitamin D diperlukan untuk penyerapan dan metabolisme kalsium dan fosforus yang diperlukan untuk mengekalkan tulang, gigi dan otot yang sihat
  • Banyak kajian mendapati hubungan antara tahap rendah serum vitamin D & peningkatan risiko beberapa jenis kanser, penyakit autoimun, penyakit saraf, rintangan insulin, dan penyakit kardiovaskular.
  • Vitamin D membantu kesejahteraan bayi kita dengan menyokong perkembangan tulang yang sihat. 
  • Kekurangan dengan vitamin D juga berkaitan dengan preeclampsia.

3. Vitamin E 

Apabila digunakan dalam jumlah harian yang di syorkan doktor, vitamin E adalah selamat untuk wanita mengandung. 
.
Tapi ambil secara terkawal ya
.
Vitamin e memang terdapat dalam makanan harian kita. Tapi pengambilan yang berlebihan perlu kita jauhkan
.
Nanti berbahaya pada anak dalam kandungan. Seperti penyelidikan yang dilakukan ini
.

4. Vitamin C 

Orang slelau makan vitamin c untuk kecantikan
.
Sedangkan vitamin C ada banyak kebaikan untuk ibu hamil & bayi dalam kandungan
.
  • Vitamin C setiap hari kerana ia perlu untuk membuat kolagen, struktur  protein yang merupakan komponen tulang rawan, tendon, tulang, & kulit. Elok makan vitamin c dengan esp shaklee
  • Berdasarkan kajian haiwan, sesetengah penyelidik percaya bahawa kekurangan vitamin C pada bayi yang baru lahir boleh menjejaskan perkembangan mental.
  • Vitamin C penting untuk memulihkan kerosakan tisu, penyembuhan luka, pertumbuhan tulang & pembaikan kulit yang sihat. 
  • Vitamin ini membantu badan kita melawan jangkitan & bertindak sebagai antioksidan untuk melindungi sel daripada kerosakan. Dalam senarai, Vivix shaklee paling banyak antioksidan
Vitamin C juga membantu badan menyerap zat besi, terutama dari sumber vegetarian.
.

5. Asid Folik untuk ibu mengandung

Jika kita sedang hamil atau mungkin hamil.
.
Mana tau nak tambah anak lagi kan?
.
Penting untuk mendapatkan asid folik yang cukup. Vitalea membekalkan asid folik dalam kadar yang sesuai
.
Bentuk sintetik vitamin B9, yang juga dikenali sebagai folat. 
.
Asid folik membantu mencegah kecacatan tiub neural (NTDs).
.
Atau kecacatan kelahiran saraf tunjang yang serius yang serius (seperti spina bifida) dan otak (seperti anencephaly).
.
Khasiat asid folik memang banyak. Antaranya

  1. penting untuk kesihatan fetus
  2. Merangsang pengeluaran susu badan selepas bersalin
  3. Penting untuk kesihatan sel darah merah
  4. Mengurangkan risiko sakit jantung
Orang biasa pun perlukan asid folik ni. Apa lagi ibu mengandung.
.

6. Vitamin B1 untuk ibu mengandung

Vitamin B 1 atau juga di kenali sebagi tiamin penting untuk menukarkan makanan kepada tenaga.
. 
  1. Menguatkan memori & kecerdasan mental
  2. Membina dan merangsang peredaran darah
  3. Membantu tumbesaran
  4. Mengawalmasalah keresahan
Vitalea mengandungi 1.5mg untuk keperluan harian ibu & bayi. Kalau puan mahu dapatkan Shaklee, Boleh whatsap Maznee. Ada banyak wakil & agen di seluruh Malaysia. Terutama lembah Klang, utara, selatan
.
Apa lagi Sabah & Sarawak.
.

7. Kebaikan Vitamin B2 untuk ibu hamil

Mengapa kita perlu riboflavin semasa mengandung?
.
Riboflavin, atau vitamin B2, adalah 
  1. Vitamin penting yang membantu badan kita menghasilkan tenaga. 
  2. Ia menggalakkan pertumbuhan bayi dalam rahim
  3. Membantu penglihatan yang baik
  4. Dan kulit yang sihat. Ibu mengandung kan selalu ada masalah kulit kusam & kering
.
1.7mg vitamin B2 terkandung dalam 1 bj vitalea
.
Jika kita sibuk bekerja & susah nak makan dengan seimbang. Top up saja dengan makan vitalea
.
Setiap hari
.
Senang kan
.

8. Vitamin B3 Dalam vitalea

Vitamin B-3 mempunyai pelbagai manfaat untuk badan ibu hamil
.

Cuba untuk dapatkan untuk sekitar 18 mg vitamin b3 setiap hari.
.
Secara umumnya. Peranan vitamin b3 atau niacin adalah seperti di bawah

  1. Tukar makanan kepada tenaga & meningkatkan penghadaman
  2. mengurangkan loya dan alahan mengandung (morning sickness)
  3. Menghasilkan hormon
  4. Meransang peredaran darah
  5. Baik untuk perut dan usus.
Seperti biasa, makan ikut keperluan ya
.
Sebab semua yang baik itu ada hadnya.

9. Vitamin B6

Kajian menunjukkan bahawa pengambilan vitamin B6 untuk demam pagi dapat mengurangkan loya kerana alahan mengandung.
.
Dan sudah tentu kalau kita tak loya, kita tidak muntah bagi kebanyakan wanita hamil. 
.
Tiada sebarang kajian yang menunjukkan bahaya kepada janin dengan penggunaan vitamin B6. 
.
Dos biasa vitamin B6 untuk morning sickness adalah 10 mg hingga 25 mg,
.
Selain itu, vitamin b6 bagus untuk

  • Metabolisma protein
  • Membaiki otot
  • Membantu menenangkan perasaan
  • Kekajangan & kebas
  • Dan anemia.

10. Vitamin B12 

Menurut kajian yang di lakukan saintis di Netherland, ibu yang makan diet yang mengandungi vitamin b12 yang cukup semasa 3 bulan pertama mengandung
.
Trimester pertama lah tu
.
Akan mendapat bayi yang 8 kali ganda lebih kurang menangis selepas lahir nanti
.
8 kali ganda tau
.
Sangat jauh berbeza
.
Kan ada baby baru lahir yang asyik menangis. Susah nak pujuk & berhenti
.
Hmm
.
Besar kemungkinan ibu nya kurang vitamin b12 semasa 3 bulan pertama tu
.
Antara kelebihan vitamin b 12 ialah

  1. Membantu tumbesaran fetus & kanak-kanak
  2. Memberikan ibu selera makan
  3. Memberikan tindak balas saraf
  4. Bagus untuk kecerdasan otak & kekuatan fizikal, memori, fokus
  5. Mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, & rabun.

  6. Kekurangan bitamin ini dikaitkan dengan peningkatan risiko untuk kecacatan semasa kehamilan yang menjejaskan kedua-dua ibu dan janin. 
  7. Risiko ini termasuk kecacatan tiub neural, retardasi, preeklampsia dan keguguran awal
  8. Kelewatan neurologi & perkembangan pada bayi yang boleh disebabkan oleh kekurangan vitamin b 12 adalah tidak dapat dipulihkan.

11. Biotin 

Kehadiaran biotin akan membantu B-kompleks untuk berfungsi lebih efektif

12. Vitamin B5 (Asid pantothenik) untuk ibu mengandung

Ini antara kebaikan vitamin b5

  1. Meredakan tekanan & memberikan kesan penenang,
  2. Melawan alahan, sembelit & keletihan
  3. Asid Pantothenik adalah penting untuk badan kita menggunakan karbohidrat, protein, dan lipid dengan betul 
  4. Penting untuk kulit yang sihat.

Mineral Dalam Vitalea untuk Ibu mengandung

Mineral sangat penting dalam diet kita untuk pelbagai fungsi tubuh. 
.
Puan boleh amalkan makanan superfood untuk cukupkan vitamin & mineral ini. Atau makan saja vitalea
.
Maznee senaraikan mineral yang ada dalam vitalea shaklee
.
Dan fungsi fungsinya

13. Kalsium


  • Baik untuk tulang dan gigi
  • Membekukan darah dai bahagian luka
  • Kurangkan kebas, kejang & rasa sakit
  • Mencegah insomnia. Sebab itu elok minum susu sebelum tidur
  • mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.

14. Fosforus 


  • Meningkatkan kepadatan tulang
  • Penting untuk pesakit diabetis
  • Mencegah batu karang & pereputan tulang
  • Membantu kesihatan ligament / otot 

15. Iodin


  • Membantu tumbesaran fetus
  • Meningkatkan kadar IQ kanak-kanak
  • Membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu
  • Memberikan kekuatan fizikal
  • Dan mengawal berat badan.

16. Zat Besi 


  • Membentuk hemaglobin
  • Membantu tumbesaran
  • Penting dalam melawan penyakit
  • mengelakkan keletihan & anemia.
.
Maznee pernah tulis tentang kepentingan zat besi semasa hamil disini.


17. Magnesium


  • Kesihatan tulang & gigi
  • Merehatkan otot dan sistem saraf
  • Memberikan sifat penenang semulajadi
  • Mencegah tekanan

18. Copper


  • Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin
  • Bagus untuk kesihatan rambut

19. Zink


  • Meningkatkan sistem imun
  • Mempercepat penyembuhan luka
  • Baik untuk deria rasa dan bau
  • Ketajaman minda.

Penutup & Rujukan

Maznee harap perkongsian ini sedikit sebanyak membantu puan semakin sihat semasa mengandung
.
Penting tau untuk jaga pemakanan
.
Apa lagi masa hamil. Apa yang kita makan jadi darah daging. Ada banyak bacaan bagus seperti jurnal & buku
.
Untuk diamalkan semasa hamil
.
Kalau puan minat untuk dapatkan vitalea & set ibu mengandung Shaklee. Boleh Whatsap Maznee
.
Untuk mencuba produk, bertanyakan harga dan konsultasi percuma ini,sila hubungi saya di:

.
 Whatsupp / SMS: 

019-2653791 atau  0192663791 
Maznee Azmi
Shaklee Klang & seluruh Malaysia
ID Shaklee: 963860
.
Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at hargasetbersalin.blogspot.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

22 Responses to "Vitalea Shaklee 19 Kebaikan Untuk Ibu Mengandung"

  1. Lengkap semua info ni , bolehlah buat rujukan kalau memerlukan nanti

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyaallah tuan zawawi. Terima kasih singgah

      Padam
  2. kala mengandung mesti jaga kshtn diri n baby yg dikandug dgn mkn vitamin n suplemen yg serasi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu. Apa yang pasti mesti makan dengan betul

      Dan sentiasa dapatkan nasihat daripada doktor

      Padam
  3. Banyak sungguh khasiat produk2 shaklee ni. Antara produk yg di percayai rakyat malaysia.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ambil makanan berkhasiat dari muda. Insyaallah akan lebih awet muda

      Padam
  4. pernah cuba produk ni..memang trbaik poduk shakelee ni.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah ke mari Irda

      Padam
  5. Balasan
    1. Memang banyak khasiat vitalea shaklee untuk ibu mengandung dan juga orang biasa macam kita

      Padam
  6. Banyak khasiatt dlm satu botol. Shaklee mmg terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sebenarnya semua ni kita boleh dapat dari makanan harian kita
      .
      Tapi nak buat macam mana kan
      .
      Sekarang ni semua orang sibuk
      .
      Makan makanan segera bukan cukup zat pun
      .
      Sudahnya kena makan juga suplemen dan vitamin untuk cukupkan zat

      Padam
  7. Bagus juga makan vitalea untuk makanan tambahan kan

    Ada banyak betul khasiat

    Sampai 19 jenis

    Dari vitamin dan mineral untuk wanita mengandung

    TERBAIK

    BalasPadam
    Balasan
    1. Memang bagus untuk di ambil setiap hari untuk makanan tambahan

      Padam
  8. Nak sihat elok makan vitalea shaklee. Ibu pernah baca, ikut kajian orang yang makan vitalea setiap hari

    peratus untuk jatuh sakit 33% lebih rendah

    Ibu lupa dari mana di baca ni. Makan vitalea ni bagus untuk ibu mengandung supaya hb darah kekal normal

    BalasPadam
    Balasan
    1. Selamat lah duit sebab jarang pergi klinik

      Padam
    2. Betul tu pergi kilnik pun duit keluar juga kan

      Kalau dah satu rumah demam

      Banyak juga ongkosnya kan

      Padam
    3. Memang banyak ongkos. Tambah belanja

      Padam
  9. Satu botol mengandungi banyak manfaatnya, baik untuk kesihatan badan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu aju. Terima kasih singgah ke blog Maznee

      Padam
  10. Zat besi dan mineral lain dalam vitalea shaklee akan bantu ibu mengandung cukupkan keperluan

    BalasPadam
    Balasan
    1. Nanti tak ada masalah hb rendah semasa mengandung

      Padam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. TOP 10 Pengomen terbanyak akan dipaparkan di Kanan blog ini! Dapat backlink lagi. πŸ˜‰ 🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„