Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Vivix Shaklee Untuk Kencing Manis? 9 Manfaat turun gula darah!

Vivix Shaklee Untuk Kencing Manis! 9 Manfaat Bagi Diabetes

Vivix Shaklee kaya dengan khasiat seperti antioksidan & resveratrol.
.
vivix shaklee untuk kencing manis

Pati buah yang telah di paten kan ini di percayai boleh membantu pesakit kencing manis hidup lebih sihat. Elok makan vivix shaklee untuk kencing manis
.
Betul ke?
.
Mula mula, Maznee nak kongsi serba sedikit mengenai vivix.
.

Apa itu Vivix?

Vivix shaklee adalah suplemen berasaskan buah buahan yang mampu membantu 

  1. Melambatkan penuaan selular secara semulajadi. 
  2. Membantu melindungi & membaiki DNA.
.
Khasiat vivix dapat membantu menjaga sel-sel penting penting dalam badan untuk sihat & kuat.
.
Sekarang ni
.
Dunia kita penuh dengan pencemaran
.
Udara pun dah tak segar macam dulu.
.
Setiap hari, sel-sel kita rosak daripada pendedahan alam sekitar, makanan & tekanan.
.
Semua ini boleh menyebabkan pembentukan radikal bebas dalam badan kita. 
.
Radikal bebas boleh merosakkan komponen sel seperti DNA dan kerosakan ini dapat semakin serius dari masa ke masa.
.
Namun begitu, vivix shaklee kurang sesuai untuk ibu mengandung. Jadi kalau ada kencing manis semasa hamil macam mana?
.
Jangan risau
.
Bagi ibu hamil, boleh makan set mengandung khas untuk bantu kawal gula. Memang selamat. Asalkan kita makan ikut panduan yang betul

Keistimewaan vivix shaklee

Disokong oleh enam paten, Vivix mengandungi sejenis polifenol yang pelbagai & asli yang direka untuk membantu melindungi dan membaiki DNA untuk memperlahankan penuaan pada level sel. Khasiat & harga vivix shaklee memang berbaloi untuk kesihatan kita jangka panjang
.
Bahan-bahan utama telah ditunjukkan dalam kajian makmal untuk mengaktifkan pertahanan selular, meneutralkan radikal bebas dan memperlahankan perkembangan protein AGE yang merosakkan yang boleh menyebabkan penuaan selular.

  1. Melindungi dan membaiki DNA - Kajian makmal menunjukkan bahawa bahan utama Vivix melindungi dan membaiki DNA. Dalam kajian klinikal, bahan-bahan utama telah ditunjukkan untuk mengurangkan tindak balas keradangan yang biasanya berlaku dari makan yang tidak sihat, yang dari masa ke masa boleh membawa kepada penuaan selular.
  2. Kadar pengurangan telomere 40% lebih rendah
  3. 13x lebih berkuasa daripada resveratrol sahaja. Dalam kajian makmal, bahan utama Vivix membantu melambatkan pembentukan protein AGE, yang boleh menyebabkan kerosakan sel. *
  4. Proses pengekstrakan Shaklee yang dipatenkan menumpukan dan mengekalkan polifenol bioaktif dari sumber paling kuat di dunia, termasuk anggur muscadine yang jarang berlaku.
.
Telomeres adalah penutup pelindung DNA berulang pada akhir kromosom. 
.
Dalam kajian klinikal awal, pengguna Shaklee yang mengambil Vivix dan makanan tambahan Shaklee yang lain selama sekurang-kurangnya 5 tahun mempunyai kadar pengurangan telomere 40% lebih rendah di seluruh jajaran umur dewasa berbanding kumpulan kawalan yang sihat.

Satu projek analisis statistik bahawa pengguna Shaklee berusia 80 tahun akan mempunyai panjang telomere yang sama dengan usia 41 tahun.
.
Perbezaan Vivix Shaklee

  1. Disokong oleh 6 paten
  2. Semua campuran semulajadi polifenol yang kuat
  3. Kuasa antioksidan yang sangat besar
  4. Dihasilkan dari anggur muscadine - salah satu buah-buahan yang paling jarang, dan sangat mujarab
  5. Proses pengekstrakan dipatenkan memelihara polifenol bioaktif

Resveratrol ialah kandungan vivix shaklee yang bagus untuk kencing manis

Ada banyak kajian yang telah dilakukan untuk melihat samada sebatian bernama resveratrol ini bagus untuk kencing manis
.
Ataupun tidak
.
Maznee ada rujuk beberapa kajian yang menyokong dakwaan ini.
.

Jurnal kajian tentang kebaikan resveratrol untuk pesakit diabetes

Antaranya jurnal ini
.
Yang bertajuk "Resveratrol & diabetes"
.
Kalau kita ambil masa nak baca, memang banyak istilah perubatan dalam ni.
.
Penyelidik yang melakukan kajian ini telah mengisytiharkan mereka tiada "conflict of interest"
.
Maknanya
.
Mereka tak dapat sebarang manfaat dari hasil kajian ini
.
Kajian makmal telah di lakukan atas spesimen tikus makmal yang menghidap diabetes. Dan hasilnya memang positif
.
Kesimpulan dari jurnal ini menyebut
.
Kajian telah menunjukkan bahawa resveratrol mempunyai kesan anti hyperglycemic dengan meningkatkan fungsi mitokondria dan penggunaan tenaga.
.
Maknanya sekiranya kita mengambil resveratrol, kemungkinan untuk paras gula naik dengan tinggi akan berkurangan
.
Sebab stesen janakuasa sel di dalam badan kita beroperasi menggunakan lebih tenaga
.
Kajian ini juga ada menyebut
.
Pada masa akan datang, terapi berasaskan resveratrol, sama ada dengan RSV atau analognya yang mempunyai kemampuan untuk diserap ke dalam sistem peredaran darah badan (bioavailabiliti) yang lebih baik, boleh menjadi berguna dalam rawatan kencing manis dan komplikasinya
.
Contohnya seperti neuropati diabetes iaitu kerosakan saraf di sebabkan oleh kencing manis. Biasanya kita rasa kebas kebas. Itu tanda saraf kita rosak sebab kencing manis
.
Dan
.
Nefropati diabetes, iaitu kerosakan buah pinggang kerana kencing manis. Sebab itu pesakit diabetes biasanya akan terpaksa cuci buah pinggang di akhir usia.
.
Kaedah rawatan untuk komplikasi kencing manis ini boleh dilakukan sama ada melalui pengambilan reveratrol secara bersendirian atau dalam gabungan dengan ubat anti diabetes lain.
.
Diakhir kesimpulan, penyelidik menyarankan agar kajian klinikal lebih lanjut diperlukan untuk menentukan kegunaan resveratrol dalam pengurusan diabetes mellitus dan komplikasinya.
.
Ada banyak lagi kajian lain yang menunjukkan kesan positif pengambilan resveratrol untuk pesakit kencing manis. Seperti ini.
.
Tapi
.
Semua kajian ini tidak konklusif & masih memerlukan kajian lanjut.
.
Jika puan memerlukan bantuan.Dan ada banyak soalan yang masih belum terjawab. Jangan segan segan untuk Whatsap Maznee di 019 265 3791
.
Insyaallah semua soalan akan di jawab sebaiknya.
.
Untuk mencuba produk, bertanyakan harga dan konsultasi percuma ini,sila hubungi saya di:

.
 Whatsupp / SMS: 

019-2653791 Maznee Azmi
ID Shaklee: 963860


Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at hargasetbersalin.blogspot.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.


11 Responses to "Vivix Shaklee Untuk Kencing Manis? 9 Manfaat turun gula darah!"

  1. Ibu ni tak ada sejarah keluarga yang ada kencing manis

    Alhamdulillah

    Tapi makan vivix shaklee juga untuk elakkan kencing manis dan darah tinggi

    Takut sebab dari 2 penyakit di atas tu

    Boleh kena kerosakan buah pinggang

    BalasPadam
  2. Vivix memang bagus untuk kesihatan. Pesakit kencing manis patut cuba untuk kawal diabetes

    BalasPadam
    Balasan
    1. Lepas makan vivix shaklee pun masih kena jaga makan 😁

      Sebaik baik ubat adalah pencegahan

      Padam
  3. vivix ni mmg bagus utk diabetes.. Mak mentua penah guna.. cuma x tahan modal jerk.. hehehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Assalamualaikum Wrmbth, APa khabar Leay Azleeya

      Rupa rupanya mak mertua puan Lea pernah makan vivix shaklee ya

      Adakah makan vivix shaklee untuk diabetes ?

      Memang betul

      Shaklee vivix punya harga memang ehem ehem

      Tapi yang peliknya

      Ini produk no 1 paling laku keras di Malaysia

      Mahal mahal pun orang beli

      Hmmm

      Mesti ada sebab kan

      Padam
  4. Produk yang bagus pasti akan dibeli..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih kerana melawat kemari

      Memang produk yang mesti dicuba untuk usaha lebih sihat

      Selain jaga makanan untuk merawat kencing manis

      dari menjadi semakin serius

      Padam
  5. Balasan
    1. Bila kita sihat sampai usia tua

      Itu pun dah kaya kan mimi

      Kalau dah sakit masa tu duit banyak mana pun kita sanggup keluar nak sihat semula

      Itu yang orang tak kisah beli vivix shaklee

      Anak anak beli shaklee vivix nak bagi mak ayah supaya sihat semula

      Usaha

      Padam
  6. Banyak kali dah dengar pasal Vivix ni cuma belum terbukak hati nak guna.

    BalasPadam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. TOP 10 Pengomen terbanyak akan dipaparkan di Kanan blog ini! Dapat backlink lagi. πŸ˜‰ 🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„