Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Vivix Shaklee Untuk Darah Tinggi. Kawal Tekanan & Elak Stroke Sekarang!

Assalamualaikum. Habislah
.
Habislah kenapa?
.
Sekarang ni musim raya, ramai dapat daging korban di rumah.
.
vivix shaklee untuk tekanan darah tinggi
.
Mesti ramai yang masak daging rendang & sup gearbox
.
Hmm
.
Sedap pekat & memikat
.
Tapi
.
Mesti ramai yang ada masalah darah tinggi akan pening kepala.
.
Mana tak nya. Kepala dah mula macam gasing
.
Pandang sana pusing, jalan pun mereng
.
Risiko tinggi kena tahan dalam wad hospital
.
Tak nak kan. 
.
Penyakit darah tinggi atau di kenali "hypertension" merupakan penyakit biasa di Malaysia. 
.
Jadi, macam mana nak buat
.
Nak kena makan apa

Adakah benar bagus makan Vivix Shaklee untuk darah tinggi ?

Jadi hari ini Maznee nak kongsi betul ke vivix shaklee baik untuk darah tinggi
.
Dan adakah kajian saintifik mahupun perubatan alternatif yang menyokong dakwaan ini. 
.
Dan tak mengejutkan, memang ada kajian dalam bentuk jurnal
.
Dan kajian
.
Sebenarnya, dah ramai saintis buat kajian tentang resveratrol serta bahan bahan semulajadi lain
.
Yang beri kesan positif pada darah tinggi
.
Sebab hari demi hari
.
ramai yang tanya Maznee
.
Betul ke vivix no bagus? Atau syok sendiri
.
Jadi kali ini kita cuba buat kajian sikit pasal bahan yang ada dalam vivix dan kebaikan pada sakit darah tinggi
.
Dalam vivix ada bahan
  1. Anggur muscadine - Kaya dengan resveratrol
  2. Knotweed Jepun - Juga kaya dengan resveratrol & khasiat lain
Memang banyak saja buah buahan yang kita boleh makan untuk kesihatan
.
Nak makan lemon ke
.
Atau buah tembikai
.
Atau Nanas
.
Tapi takkan sama dengan 2 buah ni.
.
Sebab kajian dah dibuat, konsentrasi / kepekatan resveratrol yang tinggi ada dalam 2 buah ni
.
Berbanding buah lain
.
Ok
.
Balik kepada kebaikan resveratrol dalam 2 bahan vivix
.

Kajian tentang kesan resveratrol untuk darah tinggi

Ok
.
Sebenarnya ada banyak sangat kajian pasal topik ni
.
Tapi yang boleh kita baca secara penuh sebagai orang awam ada 1 sahaja. Satu sebab bukan semua kajian boleh di baca oleh orang awam
.
1 jurnal di bawah ini ada lesen terbuka. Semua boleh baca
.
Ini tajuk kajian jurnal tu

1. Effect of resveratrol on blood pressure: a meta-analysis of randomized controlled trials.

Diterbitkan pada tahun 2016 (Ini ada lesen terbuka untuk dibaca)
.
Dan
.
Macam maznee kata tadi, ada juga kajian lain tentang topik ni. 
.
Yang tak percuma dibaca. Kena bayar.
.
Contohnya
.
2. Effect of resveratrol on blood pressure: a meta-analysis of randomized controlled trials. Diterbitkan tahun 2014
.
Tapi jurnal kedua ni tak boleh di baca umum
.
Bagi sesiapa yang tak pernah baca jurnal masa zaman universiti & kerja dulu
.
Untuk buat projek tahun akhir
.
Atau nak buat master
.
Phd ke
.
Jurnal ni ada yang boleh baca percuma
.
Ada pula yang kena bayar, nak buat kajian ni saja kena pakai duit yang banyak
.
Kita ni nak baca saja hasil kajian untuk tambah ilmu.
.
Tak payahlah sampai nak bayar kan
.
Dalam jurnal pertama,
.
Seramai 100 orang yang ada masalah darah tinggi di ambil secara rawak
.
100 orang ni terbahagi dalam 2 kumpulan
  1. kumpulan 1 : ada masalah pra darah tinggi. Tekanan darah tu dah sempadan
  2. kumpulan 2 : Ada masalah darah tinggi tahap 1
2 kumpulan ini akan di berikan dengan suplemen yang mempunyai kandungan resveratrol yang tetap kandungannya
.
2 kali sehari & berterusan selama 4 minggu
.
Dan bacaan tekanan darah direkodkan
.
Jadi
.
Apa agaknya kesan lepas makan resveratrol 
.
Selama berterusan untuk 1 bulan. Teringin nak tahu kan?
.
Cara kajian ni rumit (Semestinya)
.
Sebab ini kajian saintifik. Mesti ada struktur yang terancang
.
Malangnya kajian ni masih berterusan.
.
Hasilnya belum ada lagi
.

Tapi dalam kesimpulan jurnal kedua ada menyatakan bahawa resveratrol mungkin memainkan peranan penting dalam menyokong tekanan darah dengan mengawal tekanan darah sistolik.
.
Resveratrol ada potensi yang besar dalam mencegah dan membalikkan penyakit kardiovaskular termasuk hipertensi.
.
Dan juga penyakit lain
.
Contohnya
.
Sebelum ni ada kami kongsikan kesan resveratrol pada diabetes. Ada dalam artikel vivix shaklee dan kencing manis
.
Dan
.
Juga kebaikan makan vivix shaklee untuk buah pinggang yang sihat
.
Semua ini berkait sebenarnya
.
Sakit kencing manis & darah tinggi sering jadi sebab
.
Sebab untuk berlakunya kerosakan buah pinggang di kemudian hari. Sebab itu elok jaga dari muda
.
Sebab itu, banyak syarikat sanggup keluar duit
.
Buat kajian
.
Tapi bila orang dah kaji & sanggup keluarkan duit tu, mesti ada sebab yang kukuh kan
.
Mana ada orang buat pelaburan nak rugi
.
Betul kan? Contohnya
.
Herba japanese knotweed
.
Orang dulu, terutama perubatan tradisi di Asia timur
.
Dah lama gunakan herba ini untuk kesihatan kardiovaskular
.
Sebab itu, Shaklee buat kajian
.
Dan campur dalam vivix shaklee
.
Sekarang
.
Kita lihat pula khasiat japanese knotweed untuk darah tinggi
.

Khasiat Japanese Knotweed dalam vivix shaklee untuk darah tinggi?

Ini sebenarnya herba yang banyak digunakan oleh masyarakat asia timur
.
japanese knotweed herba darah tinggi
.
Orang jepun & orang negara china banyak guna
.
Sebab herba ni boleh di makan untuk hidangan sayur
.
Lagipun
.
Tumbuhan ini sangat cepat membesar & merebak. Sampai orang sana kata pokok ini sifatnya menceroboh "evasive"
.
Memang patutlah lah banyak resveratrol kan
.
Kenapa pula?
.
Ini kita boleh tahu daripada
.
Pokok yang banyak resveratrol lebih tahan lasak & kalis perubahan yang berlaku dalam persekitaran
.
Japanese beetroot memang lasak
.
Senang tumbuh dan
.
Tak perlu penjagaan rapi. Nak baja & cabut rumput semua. Tak payah
.
Herba ini di kenal pasti oleh orang asia timur dengan kemampuan mencegah penyakit jantung.
.
Herba yang hebat ini mempunyai keupayaan untuk mencegah penyakit kardiovaskular, sebab itu ramai yang menambah herba knotweed dalam diet harian  mereka untuk kesihatan kardiovaskular.
.
Knotweed Jepun juga mempunyai kemampuan untuk menurunkan tekanan darah
.
Keupayaan ini telah dibuktikan dalam kajian untuk menurunkan tekanan darah pada haiwan kerana ia mengandungi anthraquinone yang membesarkan bukaan saluran darah.
.
Kajian juga telah menunjukkan pengambilan herba ini boleh mengurangkan kolesterol.
.
Knotweed Jepun boleh menurunkan kolesterol & membantu mencegah penyakit kardiovaskular seperti darah dan strok.
.
Ok
.
Itu khasiatnya untuk sistem kardiovaskular
.
Dan ada banyak lagi kebaikannya, untuk kebas kerana kencing manis
.
Dan kawal gula darah
.
Tapi kan

Kenapa lebih senang makan vivix shaklee untuk dapatkan khasiat japanese beetroot?

Sebaik baik makanan & herba pun
.
Ada had untuk makan. Tak boleh makan ikut suka
.
Nanti berlebihan, ada kesan sampingan. Penting untuk kita tahu, yang herba tidak boleh digunakan oleh wanita yang mengandung, menyusukan anak, atau oleh anak-anak kecil.
.
Dos yang besar boleh menyebabkan 
  1. cirit-birit
  2. muntah
  3. rasa mual
  4. sakit perut
  5. dan mulut kering. 
Makan ikut keperluan saja. Dan dengan ilmu. Baru sihat wal afiat.
.
Sebab itu
.
Bila bahan bahan bermanfaat dalam vivix di campurkan.
.
Kesannya , ramuan vivix telah menjadikan kesan poten 10 kali lebih berkuasa dari resveratrol biasa
.
Wow. Bukan 2. Bukan 3. TAPI 10 kali ganda. 
.
Vivix ni, sehari makan 1 sudu teh saja
.
Ini dah cukup
.
Kalau kita nak makan sendiri, nak kena masak
.
Penyediaan kena betul, suhu masak tak boleh panas sangat
.
Nanti khasiatnya tak sampai
.
Insyaallah kalau makan ikut sukatan
.
Kita dapat kebaikan. Dan bukan mudarat. Biar sabar & tidak terburu buru.
.
Dan ramuan dalam vivix ni dah di campurkan ikut sukatan & dah dibuat kajian
.
Herba ni tak boleh di campur sesuka hati
.
Nanti ada interaksi antara bahan
.
Dan boleh beri kesan negatif
.
Sebab tu kos untuk hasilkan vivix ni mahal. Kalau duit Malaysia dah puluhan juta ringgit
.
Semua ini untuk pastikan suplemen yang dihasilkan ini selamat di makan
.
Dalam dos yang di tetapkan
.

Kesimpulan : Adakah vivix baik untuk darah tinggi?

Kalau ikutkan penemuan setakat ini. Dan hasil penemuan & kepercayaan masyarakat seluruh dunia
.
vivix dan anggur muscadine
.
Tentang bahan yang digunakan dalam vivix shaklee
.
Memang ya
.
Tapi
.
Semua kajian tentang khasiatnya tidak konklusif & masih memerlukan kajian lanjut.
.
Kita sebagai orang awam ni
.
Wajib dapatkan khidmat nasihat doktor
.
Terutama kalau kita memang ada masalah kesihatan
.
Dan
.
Pastikan kita bersederhana
.
Dalam urusan seharian kita, terutama bahagian pemakanan
.
Jika puan memerlukan bantuan & pertanyaan tentang vivix shaklee dan tekanan darah tinggi
.
Jangan segan segan untuk Whatsap Maznee di 019 265 3791
.
Insyaallah semua soalan akan di jawab sebaiknya.
.
Untuk mencuba produk, bertanyakan harga dan konsultasi percuma ini,sila hubungi saya di:

.
 Whatsupp / SMS: 

019-2653791 
Maznee Azmi
Pengedar Shaklee bertanggung jawab & di percayai
ID Shaklee: 963860


Disclaimer: This website is not intended to replace professional consultation, diagnosis, or treatment by a licensed physician. If you require any medical related advice, contact your physician promptly. Information at hargasetbersalin.blogspot.com is exclusively of a general reference nature. Do not disregard medical advice or delay treatment as a result of accessing information at this site.

12 Responses to "Vivix Shaklee Untuk Darah Tinggi. Kawal Tekanan & Elak Stroke Sekarang!"

  1. Darah tinggi kencing manis sakit buah pinggang

    orang gelarkan sakit 3 serangkai

    kalau boleh jaga kesihatan & ada kemampuan

    Makanlah vivix shaklee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu, sakit 3 serangkai ni zaman tok nenek kita dulu dah femes

      dulu tak ada vivix

      sekarang boleh toraaii

      Padam
  2. Zaman dulu penyakit darah tinggi dan kencing manis pun orang dah takut

    sekarang ni lagi menyeramkan

    kanser serba serbi

    Elok jaga kesihatan

    Makan vivix shaklee untuk darah tinggi bagus kan maznee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Orang dulu makan ulam yang tumbuh liar

      tak ada racun dan baja organik

      memang banyak khasiat

      silap haribulan ulam tu ada resveratrol pun

      Sekarang ni sayur pun pakai racun.

      Hmm

      Sebab tu ada baiknya makan vivix shaklee

      Padam
  3. makan boleh tapi berpada-pada la kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu

      Yang di gunakan secara sederhana semua ok

      Kalau vivix makan lebih dari perlu pun tak elok juga

      Padam
  4. penerangan yang mantap dan bijak ..terbaik la

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah ke mari tuan

      selamat berjaya dalam event ted x kenyalang tu

      semoga berinspirasi

      Padam
  5. Vivix ni walaupun harga agak mahal tapi berbaloi dengan kelebihan yg ada pdnya. Lira kalau nak sapatkan vivix kira berbaloi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih singgah ya Mimi

      Heheh

      benda yang baik dalam hidup memang kena usaha lebih

      sedangkan syurga pun ada 7 tingkat

      sama sama kita usaha dan berdoa supaya Allah berikan kita kesihatan & kejayaan dunia & akhirat

      Padam
  6. barang baik selaunya mahal.. tpi kalau da berbaloi den gan kebaikkannya..siapa tak nak kan..ahahah... terbaik info

    BalasPadam
  7. ramai yg muda mudah lagi dah ada darah tinggi. elok cegah dari awal

    BalasPadam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. πŸ˜‰ Insyaallah akan lawati blog cik puan & bonda semula.🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„