Maznee Azmi . Pengedar Shaklee pilihan hati. Yakin . Mesra . Berpengalaman

Shaklee untuk ibu mengandung? Ini amalan dilarang keras supaya kesan terbaik!

Ikut panduan ini supaya set shaklee untuk ibu mengandung anda, benar benar memberikan hasil yang di idamkan!
shaklee untuk ibu mengandung cergas

Maznee pasti, tiap kali kita nak cuba produk baru, hati mesti timbul perasaan ini kan


"Betul ke produk ni berkesan?"
Mana taknya.

Baca testimoni bukan main bagus lagi

Lepas beli, tak ada lah sama dengan apa yang kita baca tu. Ramai ibu hamil seperti puan yang tanya Maznee soalan tu

Selalu Maznee jawab semula
"Memang betul produk ni bagus, tapi ada benda lagi penting, Sangat penting. Dari produk Shaklee itu sendiri"
Apa benda lagi penting ya?

Jawapannya
"Cara makan mesti betul. Barulah hasilnya memuaskan"
Persoalannya sekarang

Siapa yang nak kongsi cara makan yang betul tu

Itu semua akan kita jawab dalam artikel ini. Pastikan baca sampai habis supaya
  1. Kita dapat panduan cara makan yang betul 
  2. Kesan yang diperolehi cepat
kehamilan yang cergas dengan set shaklee untuk ibu mengandung

Semoga kita boleh dapat manfaat

Boleh lihat video pendek 2 minit mengenai kepentingan menjaga nutrisi semasa mengandung supaya anak keturunan kita bebas dari penyakit berbahaya


Teruskan membaca untuk jawapannya

Apa kebaikan setiap produk dalam set Shaklee untuk ibu mengandung?

Setiap satu ni ada kebaikannya


shaklee untuk ibu mengandung


Dan jika di makan bersama sama, kesannya berlipat ganda lebih baik di ambil dalam set

Berbanding makan secara tunggal

Kebaikan apa tu?

Teruskan membaca. Maznee akan cerita

1. Vita-lea 

  • Mengandungi vitamin, mineral & antioksidan untuk keperluan badan yang sihat
  • Membantu meningkatkan kesihatan secara menyeluruh 
  • Menyokong jangka hayat hati, usus dan juga mata 
  • Meningkatkan kekuatan tulang dan sistem imunisasi 
  • Memberikan perlindungan menentang kerosakan radikal bebas
  • Mempunyai mineral penting untuk mencegah kencing manis seperti kalium

2. B-kompleks 

  • Bagus untuk tambah selera makan & elak alahan melampau
  • Mengandungi sistem penyerapan bioaktif asid folik tambahan 
  • Mengandungi kesemua 8 spektrum vitamin B penting termasuk biotin  

3. Sustained release vitamin C 

  • Formulasi vitamin c Shaklee yang membantu mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi
  • Menguatkan sel
  • Kesihatan mata, gigi, gusi, tulang otot dan juga salur darah
  • Sebotol vitamin c Shaklee tahan lama. malah boleh jadi tahan sampai bersalin

4. Ostematrix 

  • Membekalkan kalsium & mineral penting untuk keperluan badan
  • Membantu mengekalkan tekanan darah yang normal 
  • Membantu dalam pengecutan otot 
  • Kesihatan sistem saraf 
  • Menolong mengurangkan perut kembung, kekejangan, penyimpanan air, mudah marah dan kemurungan   

5. Omega guard 

  • Mengandungi DHA dan EPA yang penting untuk pembentukan otak dan mata fetus/bayi 
  • Mengawal paras kolesterol dalam badan ibu
  • Mengurangkan risiko keguguran
  • Omegaguard kaya dengan asid lemak omega 3 yang mencegah radang dalam badan

6. ESP 

  • Memberikan tenaga yang berterusan supaya tidak cepat letih
  • Membantu kenyang lebih lama & bantu kawal berat badan. Lepas bersalin sesuai untuk tambah susu & kurus
  • Mencantikkan kulit 
  • Mengurangkan ‘stretch-mark’ pada tubuh badan ibu terutamanya pada bahagian perut   
  • Sangat membantu ibu yang mengalami alahan mengandung teruk

Apakah amalan yang dilarang keras semasa makan Shaklee?

buat kajian sebelum mula makan shaklee
Buat kajian & fikir dahulu
Maznee nak kongsikan
.
Kenapa ada orang makan Shaklee tapi kesan tak nampak
.
Malah mungkin jadi lebih buruk
.
Dari sebelum makan
.
Sebab no 3 adalah paling keras larangannya

1. Salah cara makan

Cara makan yang betul sangat penting
.
Banyak kajian dah dibuat oleh saintis luar negara
.
Vitamin & mineral tak boleh diambil secara berlebihan kerana memudaratkan
.
Menurut laman Mayoclinic.org, pengambilan vitamin c berlebihan boleh menyebabkan

  1. Cirit-birit
  2. Loya
  3. Muntah
  4. Heartburn
  5. Kembung perut dan kram
  6. Sakit kepala
  7. Insomnia
  8. Batu karang di dalam buah pinggang atau saluran perkumuhan. Nanti dah kena, nak makan vivix macam mahal kan
Ini baru 1 contoh

.

Kalau makan vitamin C ikut dos yang sesuai

.

Memang banyak manfaatnya

.

Tapi
.
Kalau berlebihan memang berbahaya
.
Sama juga dengan vitamin E
.
Vitamin ini sangat bagus untuk kesihatan jantung & cegah kanser
.
Tapi
.
Menurut laman Webmd, Kalau terlebih vitamin E pula, ini kesannya
  • Pengambilan vitamin E berlebihan (400 IU / hari) boleh membahayakan lelaki dewasa dengan meningkatkan risiko kanser prostat.
Dan ada kajian dari penyelidik, Edgar Miller yang mendapati bahawa
  • Pengambilan vitamin E berlebihan (melebihi 400IU / hari) meningkat risiko kematian 10% lebih tinggi dari biasa.
Sebab itu
.
Pastikan cara makannya betul
.
Mana nak dapat cara makan yang betul?
.
Dapatkan produk Shaklee hanya daripada pengedar Shaklee yang berpengalaman

2. Amalan pemakanan yang tidak sihat

amalan pemakanan yang sihat untuk kekal cergas semasa hamil

Ada banyak amalan harian yang kita lakukan memberi mudarat dalam diam
.
Antara yang paling ketara ialah
.
Pengambilan minuman & makanan berkafein dengan makanan
.
Ada banyak kajian telah di lakukan
.
Memang betul
.
Minuman seperti kopi teh nescafe dan milo ada kebaikannya
.
Tetapi jika di ambil berlebihan
.
Kesan sampingannya sangat tidak baik
.
Terutama untuk jangka masa panjang
.
Maznee petik satu kajian yang dilakukan oleh penyelidik, tentang kesan minuman berkafein
.
Pada penyerapan kalsium oleh buah pinggang kita, seperti yang di kongsi di laman ncbi
.
Di dalam bahagian perbincangan kajian ini menyebut
"It has been demonstrated that caffeine negatively influences calcium balance by reducing renal reabsorption of calcium, and possibly by reducing intestinal calcium absorption efficiency. High caffeine intake may involve considerable renal and intestinal calcium losses?
Kehadiran kafein telah mengganggu keupayaan buah pinggang untuk menyerap kalsium
.
Malah ada kemungkinan juga, kafein menyebabkan gangguan pada penyerapan kalsium di dalam usus
.
Semasa mengandung
.
Doktor memang melarang kita untuk mengambil minuman berkafein seperti teh & kopi secara berlebihan
.
Nanti HB darah kita turun
.
Antara kajian yang telah dijalankan untuk mengkaji kesan penyerapan zat besi kerana kafein ialah
  1. Inhibition of food iron absorption by coffee, pada tahun 1983. Sumber: ncbi
  2. Effect of tea and other dietary factors on iron absorption. Tahun 2000. Sumber: ncbi
Ini baru 1 daripada banyak amalan pemakanan yang salah
.
Ada banyak lagi yang kita lakukan tanpa sedar
.
Seperti di janjikan di awal artikel
.
Sebab no 3 adalah yang paling berbahaya
.
Dan ramai dah terkena
.
Iaitu

3. Membeli produk Shaklee palsu (Paling kritikal)

Produk Shaklee pun ada yang palsu?
.
Memang ada
.
Shaklee sendiri dah keluarkan notis rasmi
.
Cuba baca di bawah
produk shaklee palsu


Dah jelas & terang.
.
Elakkan beli Shaklee tiruan
.
Menurut notis di atas, jaminan ke aslian produk Shaklee hanya diberikan kepada pembelian
.
Daripada pengedar Shaklee sah sahaja seperti Maznee
.
Sebab itu
.
Pastikan kita tak buat silap
.
Duit dah keluar banyak untuk produk palsu
.
Cara makan pun salah
.
Sangat tinggi risiko kan!

Kesimpulannya

Penting untuk dapatkan set mengandung shaklee dari pengedar sah

Apa yang kita makan akan memberi kesan kepada anak & kita sendiri
.
Jadi
.
Pastikan kita buat keputusan yang tepat
.
Dan elakkan membuat kesilapan yang Maznee dah kongsikan
.
Semoga bermanfaat
.
Jumpa lagi di lain masa

10 Responses to "Shaklee untuk ibu mengandung? Ini amalan dilarang keras supaya kesan terbaik!"

  1. Betul tu.. kena faham dulu do and don't baru lah dpt optimum results

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu sis mamapp

      Kalau ada makanan berkhasiat tapi makan berlebihan

      pun tak elok

      Padam
  2. Amalan pemakanan yang betul akan buatkan kita jadi lebih sihat

    Makan lah apa suplemen dan vitamin pun

    Kalau tak makan dengan betul

    benda yang baik pun jadi buruk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Iu bezanya darjat orang berilmu dengan yang tak berilmu kan mama

      boleh buat perbezaan

      Padam
    2. Macam langit dan bumi bezanya

      Padam
  3. Bila ambil supplement tambahan memang kena makan dengan betul, kalau tak tak akan berkesan.. dan ada juga yang boleh dna tak boleh kita kena ikut.. barulah hasilnya maksimum..

    BalasPadam
  4. Ramai orang yang lupa tip pemakanan yg betul sebenanrya. Itu sebab ada setengah orang nampak kesan, ada setengah tak nampak kesan

    BalasPadam
  5. Ibu pun makan juga set mengandung shaklee masa mengandungkan zaid dulu

    Banyak beza

    BalasPadam
  6. Banyak kegunaan Shaklee untuk ibu mengandung ya

    BalasPadam
  7. Ramai bila tak berkesan mula salahkan supplement sedangkan pola pemakanan tak diambil dgn betul

    BalasPadam

⛔⛔TERIMA KASIH KERANA MENINGGALKAN KOMEN ⛔⛔

🌼🌺🌸 Maznee memang rajin membalas komen bonda semua. TOP 10 Pengomen terbanyak akan dipaparkan di Kanan blog ini! Dapat backlink lagi. πŸ˜‰ 🌸🌺🌼
.
Selamat bersilaturahim πŸŒ„